onsdag 8. februar 2012

x-faktor blomsterutgaven: HVIT!

På jakt etter hagens hvite skatter! Speil speil på veggen der hvem er vakrest i hagen her? Her er det mange gode kandidater.  Fra årets første hvitveis som brer seg som et teppe ut over hagen og lyser trolsk i måneskinn. Eller tusenfryden som ble med hjem fra en tur til Danmark for et hav av tid siden, og siden har fått boltre seg fritt i plenen hele året rundt? Noen av hagens hvite stiller likevel i en egen klasse.   
Narcissus thalia
Den hvite påskeliljen thalia er helt spesielt vakker og yndefull, når den trofast kommer igjen vår etter vår. En klar favoritt i hagen, men denne gangen ble den slått på målstreken av en annen skjønnhet;


Sanguinaria canadensis Multiplex
Rantenhagens kandidat til x-faktor blomsterutgaven: HVIT! er kåret!


12 kommentarer:

  1. Nydelig! Denne har jeg også, men jeg hadde ikke noe bra bilde av den. De er litt vrien sånn de hvite..

    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker! Ja det er vel litt kombi av flaks og godt fotoutstyr :)

      Slett
  2. Nydelig blomst!! Virkelig. Ønsker deg masse lykke til i konkurransen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den er en høgdare i hagen. Jeg var veldig glad når jeg endelig fikk kjøpt en plante :)
      Marit

      Slett
  3. Neimen sjå, her er jo du med flunkande ny blogg! Og flotte bilder. Eg har berre den enkle blodroten, fin den og men det er jo noko med denne fylte. Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker. Koseli at du fant meg :)Du får komme og hente deg en rotbit på sikt?!

      Slett
  4. Gratulerer med ny og flott blogg, her kommer jeg nok innom igjen.
    Flott bilde. Min blomstret for første gang i fjor, en blomst. Håper det blir fler etter hvert.
    Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi er ferske i faget og da er det ekstra hyggelig å få besøk her :)

      Slett
  5. ahhh, min favoritt fylte blodbeger :D

    SvarSlett
    Svar
    1. En perle i hagen! Jeg gleder meg til den har dannet en stor tue :)

      Slett