lørdag 10. mars 2012

Vårtegn

Jeg gleder meg til å dele helt nye bilder fra hagen med dere!
Noen vårtegn er man helt sikker på, og om man ikke har den eksakte datoen så.. ja der om kring, og så svikter de aldri J Opp av bakken som en påle.  Proppfull av selvsikkerhet står den der i plenen og i bed. Krokusen!

Andre kan det knytte seg større spenning til. Kommer du i år også? Ja? Ja! Der kommer du blygt rødmene. Så delikat og lekker at det nesten ikke er til å tro- i år heller J Lerkesporen!



Og Hepatica! Alltid tidlig ute. Opp av visne blader og druknet jord. Blå!  Blåveisblå!

Jeg ser deg! Snart kommer sol og du vil åpne dine bitte små sarte rosa blomster J
Primula!

18 kommentarer:

  1. Så flotte vårtegnn du deler med oss! Du er så heldig som kan får holde på i hagen. Her er det masse snø enda, men jeg håper at sola kan hjelpe meg :))

    Ønsker deg en fin søndag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Her det bart og fint, men vi savner litt sol :)God søndag til deg også Vivi!

      Slett
  2. Ein fin liten hær med krokus det der! Mine lerkesporer er på veg opp også men knoppane har ikkje opna seg enno. Veldig delikat farge på dine.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja lerkesporen mener jeg kommer fra Janis Ruksans, kjent løkdyrker fra Latvia, som jeg var så heldig å treffe hos Peter Korn for noen år siden. Jeg har sikkert et navn et sted også :) Lerkesporene er som små kniplingeblonder.

      Slett
  3. Flotte vårtegn .
    Begynner så smått å dukke opp her og.
    Ha en riktig fin søndag

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nå er vi på en måte pip åpen for alt som ligner vår! Ha en fin søndag du også Laila-Karin

      Slett
  4. Tusinde tak for kommentaren på min blog.

    Du tager nogle fantastisk smukke billeder :-) Jeg glæder mig til at følge din blog.

    God søndag

    Gitte

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Gitte, for gode ord. Akkurat disse bildene har min mann tatt, da jeg sitter inne med influensa. Snart frisk :) hyggelig at du vil følge oss framover! Og en god søndag til deg også :)

      Slett
  5. Flotte bilder! Lekker lerkespore, for ikke å snakke om blåveisen. Nå mangler vi bare litt finvær her.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi mangler i grunnen bare en ting; Sol! Burde vi ikke snart fortjene litt..?!

      Slett
  6. Så lekre vårbilder, nå går vi en spennende tid i møte :-) Blåveisen din var kjempelekker, og den nydelige blåfargen. Det minner meg på at jeg må ut å se etter min, kjøpte en i fjor og husker ikke helt hvor jeg plantet den.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Dette er Hepatica transsilvanica som jeg tidligere har vist som knopp. Den er litt større og litt lyser i fargen enn H nobilis og asiatica som også har startet blomstringen. Ja ut og leit! Den har nok kommet opp av bakken nå :)

      Slett
  7. Så mycket fint på gång!!!
    Hälsningar
    Mariana

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mariana. Ja nå renner det på! Alle de deilige vårblomstene :)

      Slett
  8. Herlige bilder du deler med oss! Blåveis er en plante jeg bare må skaffe meg, ser jeg! Nydelig!
    Jeg hadde en liten runde i hagen i dag, og mye er på vei opp her også, men langt ifra så langt kommet som hos deg! Men det kommer nok =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja blåveisen er en liten godsak i vårhagen. Like tidlig ute som mange av løkene :)Dersom du får muligheten så er det ingen ting å stusse på. Løp og kjøp!

      Slett
  9. Å så fine vårtegn! Nydelige! Misunner dere i blåveisland! De er ikke vanlig her på vestlandet. Ja, det er ikke kjekt å ikke være pigg når våronna skal i gang. Men det kommer seg snart:-) Koselig med kommentarer fra deg. Kjekt at du likte sauene mine:-) Ha en flott vår-uke der du er!

    SvarSlett
    Svar
    1. At blåveis ikke er vanlig her hos oss på vestlandet betyr ikke at den ikke vil trives her! Jeg har vel mellom 10 og 15 forskjellige hepatica i hagen. Noen kjøpt, noen selvsådd og noen byttet :)Så du får bare starte jakten!? En god uke til deg også!

      Slett