tirsdag 26. juni 2012


På de varme fargenes banehalvdel.


Ordvalget er ikke tatt sånn helt ut av løse luften. Vi snakker fotball.
Om hage og ball ikke akkurat går hånd i hånd , så kan vi jo likevel drible oss gjennom hagen?
For anledningen. Selv om verken du eller jeg, nå snakker vi Norden,
har kommet med til finalen så følger vi da med?!
Hallo? EM i fotball og snart finale!
Gentiana lutea
Det blir som når man har hagebesøk og noen alltid løper fram og fyrer av spørsmål før de andre i gruppen har rukket å komme seg til kanten av bedet. Da kan jeg rope"offside"! Og er jeg godt forberedt,
ja så kan jeg vifte med et lite flagg i tillegg..

Og ellers så kan jeg ønske min blogglesere i Spania lykke til!
De kommer kanskje til finalen.
Glumicalyx flanaganii
Iris germanica sp


Så ruller vi inn på hagens banehalvdel igjen og håper vi kommer vel i mål i dag også.

Sånn bloggmessig og, ja hagemessig.
Og sånn ellers.
Sanguisorba
Hage om dagen og fotball om kvelden?

22 kommentarer:

  1. Er det fotball for tida????!!!! Ja da, jeg har fått det med meg, men foretrekker hage, eller andre aktiviteter, både om dagen og kvelden.
    Enda en nydelig iris! Og andre nydelige blomster! Jeg tenker at " den kjenner jeg" - men så har du for det meste latinske navn, og da er jeg ikke sikker lenger. Ha en fin hage- og fotballdag, Spania- Portugal i dag.....

    SvarSlett
    Svar
    1. He he.. Joda her kombineres hagegalskapen med akutt og forbigående fotballdille :)Det greie med de botaniske navnene er at de er internasjonale :)

      Slett
  2. Nydelige bilder som alltid, og fotballer surrer på tvn døgnet rundt. Jeg setter en knapp på Tyskland ;) Sånn gentiana har da jammen jeg også ute i hagen ett sted, har aldri sett blomster på den. Nå kan jeg bare krysse fingrene, den var fiiin.
    HA en flott semifinaledag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Min Gentiana tok laaang tid før den blomstret. Og etter blomstring tok den en ny pause før den igjen fant det for gått å blomstre igjen :)

      Slett
  3. Roliga och vackra växter och fint fotade som vanligt!!
    Fotboll är inte min starka sida så det blir inte mycket sånt på kvällarna.
    Ha de bra
    Mariana

    SvarSlett
  4. Vakre bilder og spennende planter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Unn. Hyggelig at du kom innom!

      Slett
  5. Jag läste om ert snigelelände och ert sätt att mörda de små odjuren. Nu tror jag personligen inte att Sankte Per är en snigel utan en mullvad och jag fasar för den dag jag står inför honom och ska förklara varför jag har bedrivit hetsjakt som avslutats med regelrätt avlivning av hans släktingar...
    Det blir tjatigt i längden men jag säger det ändå; ljuvliga bilder på era små rariteter!
    Och du Rantentanten.. burkini är väl alldeles utmärkt. Var så god och ta en kaka till!
    Må så gott herr och fru Ranten.
    Eva

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi får vel se engang, hvem som har rett :) Når vi står der i porten ... Da tar jeg en kake til :)

      Slett
  6. Det er ikke så nøye med fotballen for min del. Jeg ser heller en ekstra gang på dine flotte bilder, så får ekstraomganger og straffesparkkonkurranse gå sin gang.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det gjorde den jo, gikk sin gang :) Jeg fikk heller ikke med meg hele kampen, men straffesparkkonkurransen fikk jeg med meg :) Takk for hyggelig kommentar Mariann :)

      Slett
  7. oioi!
    Nydelige varme fargetoner, du/dere er så god på bilder!

    Og:
    Hei :)
    Så hyggelig at du vil være med og gjesteblogge!

    Det hele er enkelt satt opp. Du foreslår et tema, og kommer med forslag om når du kan levere til. Dersom tema ikke er ett som allerede er tatt av noen andre så får du klarsignal, og så skriver du hele innlegget ferdig med bilder på en "kladdeblogg" jeg har satt opp. Når du har innlegget ferdig sender du meg en epost, og så kopierer jeg hele sullamitten over på Hageblogger.no.

    Det står informasjon på kladdebloggen om hvordan jeg ønsker innlegget skrevet.

    Eneste jeg trenger nå er din epostadresse, den du bruker for å logge deg på blogspot, så jeg kan gi deg adgang til den "kladdebloggen" (som er lukket). Når jeg har fått din epostadresse så får du etterhvert en epost fra Blogger med beskjed om at du har tilgang til en blogg, og der inne finner du altså mer informasjon.

    Spør om du lurer på noe!
    Send din epostadresse til (anne @ moseplassen.com)

    Anne :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne! Jeg har sendt deg epost!

      Slett
  8. Nydelig Gentiana lutea!! Glumicalyx flanaganii så veldig spennende ut! Og ikke minst festlig navn. Den må vi få tak i :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kenneth. Gentiana lutea er en stor og høyvokst plante :) Staselig :) Glumicalyx flanaganii så jeg første gang bilde av på Magnar Aspaker sin side, og jaktet på den en stund før jeg kom over den på ren slump. Den er jo ganske unseelig når den ikke blomstrer så det er lett å gå forbi. Jeg håper på å få satt noen stiklinger.

      Slett
  9. Hei!
    Så mye lekkert som blomstrer hos deg! Den Irisen var utrolig flott og herlig farge hadde den også!

    Nyt hagen og fotballen! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den har jeg fått av en samler, men tror du jag har klart å ta vare på navnet?! Akk nei. Ja i kveld blir det vel helst fotballen :)

      Slett
  10. Du har så mange fantastiske blomster=) Det er en glede å titte innom bloggen din. Får dessverre ikke opp bloggen din på min "rull" på siden... vet ikke hvorfor det er sånn. Mulig jeg gjør noe feil. Håper du får ei fin, fin helg=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Vibeke! Alltid hyggelig med positive tilbakemeldinger! God helg til deg også :)

      Slett
  11. Det är otroligt vad du har mycket att visa Ranten.

    Ang. om att lämna kommentar i min blogg: Naturligtvis är jag väldigt glad åt dina fina kommentarer,
    FB nämnde jag bara som ett alternativ - om man så vill---;)!

    /Anja

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Anja. Det ble jeg glad for å høre, at du synes om mine kommentarer :)

      Slett