mandag 20. august 2012


Rantenhagen feirer seg selv med et Gavedryss


Og selvfølgelig livet, hagen og alt (nesten) som vokser, gror og lever der ute i Rantenhagens jungel. Ikke for det, vi har da kultivert innmark også. Med beitende gressklipper og orden i rekkene. Nei der var Fru Ranten på vei ut på sidelinjen. Igjen. Vi rusler tilbake til saken. Feiringen!
Episyrphus balteatus, blomsterflue
Hva feirer vi egentlig? Jo vi feirer selvfølgelig det faktum at Rantenhagen har funnet sin plass i det digitale hagelivet. Ikke bare det men vi har blitt godt mottatt. Av dere!
Vi har rundet 50 følgere, eller pinlig nøyaktig 51 personer som har valgt av egen fri vilje å følge med på små og store hendelser som vederfarer oss i Rantenhagen. Jeg bare sier det. Det er så utrolig koselig! Stor takk til dere.
 
Og ikke nok med det. Vi har rundet magiske 10.000 treff på bloggen i løpet av sommertravle måneder. Det er veldig inspirerende. Gjestene kommer fra alle verdens kriker og kroker.
Hver gang jeg legger ut et nytt kapittel i Rantenhagens digitale hagedagbok så får jeg de hyggeligste kommentarer fra dere. Jeg blir like glad. Hver gang. For alle. Takk!
Som en ren bonus, eller prikken over i`en, ja så har jeg dristet meg utpå dypt vann (igjen). Jeg skal være gjesteblogger på hageblogger.no.
Kjempegøyt! Jeg liker en utfordring. Ingen bombe det. For de som følger oss. Her og der. Kan jeg inspirere noen? Deg?! Til å nå ditt handlingspunkt?!
Så feirer vi! Jeg ønsker å gi deg noe jeg selv setter stor pris på, og som de fleste av dere ikke har fra før. Neida. Det er ikke en hagebok. Jeg har valgt å gi vekk 3 fantastiske barnebøker for barn i alle aldre, skal vi si 3 til 90 år? Et pussig valg sier du? Jeg har mine grunner…

Får jeg presentere min skjønne lillesøster, Christina (Nina blant venner) F Hagen, familiens kreative oppkomme som tegner, skriver, lager smykker og skulpturer. Der vi andre sitter på gjerdet og drømmer er hun en handlingens kvinne!
Jeg vil gi vekk 3 bøker av "Lille Otto spiser middag", den første av så langt 2 bøker om Lille Otto. Bøkene er kun til salgs på utvalgte plasser i Moss, men de er innkjøpt av Kulturrådet og finnes på alle landes biblioteker. Håper du lar deg friste! Boken er kjempefin!
Jeg trekker 3 vinnere søndag 2 september. Følgene 3 handlinger utløser 1 stk lodd hver;
1.     Legg igjen en kommentar til dette innlegget.
2.     Legger deg til som følger av bloggen (selvfølgelig teller det at du alt er med).
3.     Legg link og bilde til Gavedrysset i din egen blogg.

Skriv i innlegget ditt hvor mange lodd du har med i trekningen! Har du spørsmål om boken? Still dem i kommentarfeltet så får du svar!


Jeg håper mange vil være med og feire alt og alle.
I Rantenhagen!


46 kommentarer:

  1. Hei!
    Så flotte bilder du har tatt! Det er alltid koselig å komme inn hit på bloggen din.

    Jeg blir gjerne med og tar 2 lodd!

    Viviklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Vivi! 2 lodder er notert :)

      Slett
  2. Fantastiske bilder, igjen vil jeg si! :-) Blomsterfluer er faktisk veldig vakre synes jeg. Da blir det tre lodd på meg. Spennende med barnebøker!
    Ha en fin uke, og en herlig kveld :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Blomsterfluer vil jeg si, har personlighet :) Sånn er det når man er sykemeldt og sitter der helt i ro på en pute i hagen. Da kommer det til deg :) 3 lodd er notert!

      Slett
  3. Tillykke

    Fantastiske billeder - perfekte motiver og meget skarpe. Det ligner billeder fra en professionel fotograf, mon det er det :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Her er det kun en glad amatør :) Men jeg tror det kan ha vært spesielt godt lys, vi bor jo ved sjøen, og selv var jeg syk så jeg mere stillesittende.. Da fant vi noe positivt med det også :) Men det må være lov å innrømme at jeg er veldg fornøyd?!

      Slett
  4. Gratulerer med vellykka blogging!!!!!
    Du er veldig flink å ordlegge deg i innlegga dine.
    Bileta dine her er SMELL VAKRE.
    Flott var også innlegge ditt i gjestebloggen på Hageblogger.no. Kjenner meg igjen der. Eg er no aldeles fersk :D
    Legg meg til som følgar hos deg :)))
    Lykke til vidare.
    Då vert det 2 lodd på meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker og bukker og rødmer (kledelig) for veldig hyggelig kommentar, både her og på hageblogger.no. Loddene er notert!

      Slett
    2. Og selvfølgelig! Hjertelig velkommen som følger av rantenhagen :)

      Slett
  5. Tenkte jeg skulle stikke innom og si at gjestebloggingen var veldig flott! Og jeg kjente meg godt igjen.

    Grattis. Og disse bildene er sååå flotte! Hva slags kamerautstyr bruker du?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Grethe. Hyggelig at flere kjenner seg igjen :) Jeg bruker Nikon D40 med kitlinse (den som satt på ved kjøp) Det å begynne å fotografere har også værte en positiv følge av det å blogge. En oppblomstring så og si :) Ingen lodd?!

      Slett
  6. Veldig imponert over bildene dine, og så flink du er til å skrive!! Barna mine er for store for barnebøker, men de ser flotte ut da!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Vigdis :) Langsiktig planlegging! Barnebarn? Oldebarn? Lesestoff til gjester? Gave til andre barn? Kanskje du skulle ha noen lodd likevell :)

      Slett
  7. Du verden, her må eg nesten slenge meg med, med to små pluss ein til under spiring så går me gjennom ein god del barnebøker her i huset ja! To lodd skulle det bli då.

    Morsomt gjesteblogginnlegg, eg er i alle fall glad du kasta deg uti så me får sjå alle dei nydelige bilda frå Rantenhagen. Håpar på mange, mange fleire!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja du skulle nok egentlig fått dobbelt sett med lodd? Gratulerer med ny under spiring! 2 lodd er notert :)
      Jeg blir som alltid glad for hyggelige tilbakemeldinger :)

      Slett
  8. Helt makalöst fina bilder du tagit!!!!vilken skärpa!!!+
    Mycket trevligt att besöka din blogg.
    Ha en bra fortsättning på veckan
    Mariana

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mariana :) Og tusen takk for hyggelige ord :) Så ble dette en god dag. Også :) Ingen lodd?!

      Slett
  9. Nydelige bilder fru Ranten :) Som alltid. Det er jo en fryd å besøke din virituelle hage. Å hvilken gibortgaver. Jeg slenger meg på med 2 lodd. Jeg er i den superheldige situasjonen å ha to bonusbarnebarn 2 og 0 år, egentlig mannen i huset sine, men de har blitt mine også:)) Jeg er griseheldig.

    Nyt dagene og ønsker om en god bedring.

    SvarSlett
    Svar
    1. Koselig :) Vi deler på barnebarna her også :) Alle barna i familien her elsker Lille Otto! 2 lodd er noter!

      Slett
  10. Underbara bilder, som vanligt Ranten! Du fångar dina motiv med stor känsla!/Anja

    ps
    Ranten! Jag har ett bekymmer. Du använder ordverifieringen som numera är väldigt hopplös att läsa för mig. Jag har helt enkelt inte längre någon lust att sitta och gissa bokstavskombinationer för att få skicka en kommentar till dig. Därför gör jag detta denna gången - det får ta den tid den tar men, sedan vill jag inte sitta och gissa bokstäver något mer.
    ds

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Anja. Har jeg en sikkerhets sperre jeg ikke er klar over selv?! Om jeg forstår deg rett? Jeg skal se på dette, om det er noe som kan endres. Det er jo veldig leit om du ikke skal kunne legge igjen en hilsen når du er innom. Synes jeg og ble litt trist ved tanken.

      Slett
    2. Nå har vi vært inne og redigert, og forhåpentligvis så skal ordverifiseringen være bort?!

      Slett
    3. Tack Ranten! Då skall vi se om det funkar som det skall..../Anja

      Slett
  11. Såå nydelige bilder!
    Boka ser flott ut,har jo barnebarn som vokser til,så jeg prøver meg med 2 lodd!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Asbjørg. En god bok tåler litt lagring :) 2 lodd er notert!

      Slett
  12. Barna mine er store, og barnebarn er bare et luftslott foreløpig, men jeg tar gjerne to lodd! Jeg er jo tante til to små, og dette ville bli supre julegaver :)

    SvarSlett
  13. Svar
    1. Jeg var ikke klar over denne, og er ikke spesielt glad i dem selv heller :) Godt!

      Slett
  14. Fantastiske bilder av blomster og blomsterfluer! Vet ikke hvor ofte jeg må påpeke til folk at de faktisk ikke er veps, men fluer. Tar gjerne ett lodd

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei de er det ingen grunn til være redd for :) Men de har vel gjerne det utseende for å skremme vekk ander som har lyst å spise dem? 1 lodd er notert :)

      Slett
  15. Jeg trekker 2 lodd - og jeg følger bloggen din med nysgjerrighet framover. Her var det mye flott å se på :)) Gleder meg til fortsettelsen.

    Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. PS -Nå har du fått fjernet kommentar sikkerheten :))

      Slett
    2. Velkommen til Rantenhagen :)Veldig hyggelig at du vil følge oss videre. Ja der var den vekke :) Loddene er notert!

      Slett
  16. Så fin gi-bort! Jeg er veldig glad i bøker, både barnebøker og andre bøker!
    Nydelige blomsterbilder igjen!
    2 lodd på meg!
    Ha en fin (hage)uke videre!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Grete! Boken er veldig morsom, så får vi se da.. hvem som blir de heldige :) God grønn uke til deg også!

      Slett
  17. Svar
    1. Takk HildeG. Hyggelig du kom innom Rantenhagen! Velkommen tilbake :)

      Slett
  18. Tillykke med de mage medlemmer.
    Gode blomsterbilleder. Bien godt fanget.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det gjelder å finne et sted med attraktive blomster og så sitte helt i ro. Så kommer de :) Jeg har vært syk. Det var nok det som gjorde utslaget... Alt vel til deg også!

      Slett
  19. Oj, oj, oj , vilken skärpa i bilderna!!! Helt fantastiskt! De är vackra de där djuren, som man vanligtvis ser i rörelse.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Ruben! Jeg satt som sagt helt i ro uten for store og raske bevegelser :) Men kamera er håndholdt.. Er det lov å si at jeg er fornøyd selv også?!

      Slett
  20. Gratulerer så mye... kjempefine bilder på bloggen din! Da ble jeg nr.55 og 2 lodd på meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig at du vil følge oss i Rantenhagen! 2 lodd er notert :)

      Slett
  21. Jeg er så glad for at du gjesteblogger hos Anne.
    På den måten oppdaget jeg bloggen din også.
    Og FOR en blogg du har!
    Veldig fin!
    Nydelige bilder og velskrevne ord.
    Til stor glede for meg som leser.
    Linker deg,
    og gleder meg til å kikke innom her igjen.

    God lørdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Ida :) Veldig hyggelige ord. Velkommen til Rantenhagen!

      Slett