mandag 17. september 2012


Punktum finale og simsalabim.

 

Bare tull selvfølgelig. Med  trylleformularet.
For nå må det håndfast stemmegivning til skal vi komme i mål.
Vi snakker konkurranse. Favoritt i høsthagen.  Vi snakker premier.
Hør gjøken vi snakker om løken!


Fru Ranten i jungelen
Så kan du jo begynne å lure.
Forståelig nok. Har hun ikke nok løk nå Fru Ranten?
Hallo?! Vi snakker løk. Blomsterløk. For mye er tabuord i denne sammenhengen.
Det blir som med desserten. Det er alltid litt plass.
Til karamellpudding og blomsterløk
 
 

Så gå gjerne inn på Moseplassen og stem.
På meg. Eller på andre spennende finalister. Og du!
Ikke vent for lenge for i overmorgen er
siste dagen.

Ugh! Fru Ranten på fotosafari


Hokus pokus!




 
 

38 kommentarer:

  1. Jeg har allerede vært der og stemt, så det så! ;-))
    Moro med sånne konkurranser. Håper du vinner da. Ha en fortreffelig kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Marit :) Her blir det vel 5 jevnbyrdige vinnere igjen til slutt? Gøy å være med :)

      Slett
  2. Ja, det var kommet inn masse flotte bidrag til konkurransen. Noen kom visst helt til finalen, tror jeg så et med en blomsterflue også.
    Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  3. Nu har jag röstat på dig!/Anja

    SvarSlett
  4. Har vore og stemt, på floga naturligvis! Lykke til og kos deg i jungelen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker Elisa! Det står til liv borte hos dere også? Tross uhorvelige nedbørsmengder?!

      Slett
    2. Joda, me holder ut. Hodet over vannet - så vidt det er. Men eg såg no at på lørdag har Yr meldt ei stor sol, no spørs det korleis me skal klare å utnytte den til fulle. Nøye planlegging må til!

      Slett
    3. Og på lørdag er jeg i Gøteborg hos Peter Korn på løklørdag :) Er man bitt av løken så...

      Slett
  5. Har stemt på deg :) Gratulerer med finaleplassen! Stor stas :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker og bukker og snur seg i ring :)

      Slett
  6. Du fick min röst! gillar dina bilder.
    Mariana

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker Mariana :) Og i tillegg så kommer slekten fra Sverige :)

      Slett
  7. Hold da op nogle flotte billeder du tager. Meget meget smukke.

    Mange hilsner
    Lise Lotte

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Lise Lotte! Hyggelig at du kom innom Rantenhagen :)

      Slett
  8. Gratulerer så masse med finaleplass! Ønsker deg lykke til!

    Klem vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Vivi! Alltid spennede med konkurranse!

      Slett
  9. Stemma mi på deg er klikka inn :) Lykke til!!!!! Som eg har sagt før.....falt eg pladask for bilde ditt!!!
    Klem frå meg.

    SvarSlett
  10. Nå har jeg vært inne og stemt på deg, blomsterfluen og Sanguisorba albiflora. Lykke til i konkurransen! :-D

    SvarSlett
  11. Jeg har stemt på dit skønne sanguisorba billede. Held og lykke :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjempeflott Gitte! Nå venter jeg i spenning :)

      Slett
  12. Ha ha, du är för rolig (alltså humoristisk) med dina kommentarer och inlägg!! Om det inte vore för att jag minskade mina egna chanser till lite välbehövlig blomsterlök skulle jag rösta på dig!!

    Ha det gott - och lycka till!
    /Ruben

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja sånn er det med den saken :) Men kanskje er vi heldige begge to?! Lykke til!

      Slett
  13. Åh, så klart har jag röstat på dig! Hoppas verkligen att du får famnen full av blomsterlökar så att vi i framtiden kan få njuta av ännu fler bilder från den ljuvligt blommande Rantenhagen!
    Må så gott båda två.
    Eva

    SvarSlett
    Svar
    1. Eva du er en knupp! En blomsterknupp! Takk :)

      Slett
  14. Gratulerer til deg også med finaleplass!

    SvarSlett
  15. Gratulerer masse med finaleplass :) Blomsterløk er vel noe vi gale aldri kan få nok av.

    SvarSlett
  16. Nei blomsterløk blir det vel ikke for mye av?!? Tusen takk til alle gode bloggvenner som har stemt på blomsterfluen i Rantenhagen. Vi landet på en hederlig 3 plass og snart kommer det en trailer med løk frø Oslo. Tenker jeg :)

    Takk takk takk

    SvarSlett
  17. Gratulerer så mye med flott premiere, vel fortjent med ditt fine foto, som så mange andre bilder du viser fram !
    Frihåndsfotograferer du, eller må det stativ til for å få de skarpe insektsbildene?

    Lykke til med løkplanting!

    SvarSlett
    Svar
    1. Alle bildene blir tatt på frihånd, men jeg henger jo opp etter en mur her og der :)Og takk for hyggelig hilsen :) Jeg tenker det skal bli flott i hagen til våren :) Akkurat nå er det heller trasis etter alt regnet som har fosset ned den siste måneden.

      Slett
  18. Gratulerer!!! Men jeg skjønner ikke hvordan du skal få plass til mer løk? Skal man dømme ut fra det øverste bildet så er det fullt:-) Ja-ja, nå kan du trygt ta det med ro på løkshoppeturen! Mottoet for deg må bli: "Bare se men ikke kjøpe"!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Særlig! Har du ikke fått med deg at løk kan legges i høyden?! Husk at vi har 7 mål tomt :) Joda, det meste er bratt og igjengrodd... Sees på fredag!

      Slett
  19. Har stemt! Og ja, jeg er så enig, så enig.
    Man kan aldri få nok løker - eller blomster!
    Lykke til! (:

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker for stemmen din! Jeg kom som en god nummer 3 og sitter her og venter på 17 (!) pakker løk :)Lite bra eller?!

      Slett