torsdag 25. oktober 2012


Og slik har hun sittet der.

Ikke i uminnelige tider. Men de siste ukene. Fru Ranten har grøsset seg inderlig vel hver gang hun har kikket inn på hageblogger hvor våt og kald snø har lagt seg over den ene hagen etter den andre.  Huff og huff og stakkars dem. De med snø. Alt for tidlig! Har hun tenkt med seg selv

For det var dette med selektiv hukommelse… Fru Ranten har nemmelig glemt at snø er helt vanlig i slutten av oktober. Også på Vestlandet.  Og ikke usannsynlig også helt ytterst på kysten. Sånn er det med den saken.
Og i dag kom den. Snøen. Kald og våt. Sånn som den pleier. På denne tiden. I oktober..


Og selv om det er med et aldri så lite gys, ja så er det ikke til å fornekte at det også er med en viss grad av barnlig fryd. For det er jo så vakkert! Se!
Tidilibom!



12 kommentarer:

  1. Snø er vakkert, ingen tvil om det! Vakre bilder.

    Men det er oppsiktsvekkende at det kommer snø hos deg først enn her hos meg som er vant til snø på denne tiden. Det snødde i ettermiddag, men det forsvant like fort som det kom. Jeg er enig med deg at det er alt for tidlig. Snøen kommer alt for tidlig uansett når den kommer...
    God natt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja i bakvendt land der kan alt gå ann :)Men her blir den nok ikke så lenge selv om det har kommet enda mere i dag..

      Slett
  2. Skiene står klare i boden her :)) Allright tidtrøyte når det er hagepause det å gå på ski.
    Ha ei finfin helg, Marit.
    ps. Siden jeg er litt dessorientert ;) blir frøene sendt deg i dag. Ja, litt treg er jeg også innimellom, men de kommer :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kastet skiene for noen år siden og har i grunnen ikke savnet dem så veldig.. Men derimot så elsker jeg å renne på kjelke :)

      Slett
  3. Snöen kom hit også igår kveld og den ligger fremdeles. Ikke mye, men det er uansett FOR mye synes jeg. Snö i oktober vil jeg IKKE ha, det er jo fremdeles masse igjen å gjöre i hagen:-)
    Men, den forsvinner vel snart igjen skulle jeg tro.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det gjør den nok her også.. kun en gjesteopptreden regner jeg med :) God helg!

      Slett
  4. I dag er det snø og vinterføre i Bergen. Jeg var ute og kjørte i det verste snøbygene i dag. Heldigvis har jeg vinterdekk, men det er tydelig at det er endel som kjører rundt på sommerdekk fremdeles. Den første snøen kommer visst alltid som en overraskelse.
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Som julen på kjerringa :) God helg!

      Slett
  5. fint høstblad i konkurransen. Klart jeg stemte! heia Rantenhagen!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Elly! Alle monner drar og her blir det nok beinhard konkurranse :)

      Slett
  6. fint med tiddelibom, om det kan holde seg på tiddelibom og ikke blir tiddeligbrak riktig enda (altså, at det snør litt, ikke mye).

    Og du, gratulerer, det ble finaleplass i høstbladkonkurransen :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt ening :9 Litt holder! Takker og bukker! Veldig kjekt å komme videre i konkurransen Anne!

      Slett