mandag 5. november 2012


Hele dagen i guds frie natur

Se hva vi våknet til!
Det trenger man ikke være religiøs for like?! Frisk luft i uante mengder fylt med duften av lyng, braker og friskt herlig havbåren saltvannslykke. Det var søndagen sin det! Og glemt er vassing i våte myrer, stien som forsvant og merkingen som ikke eksisterte. Når vi kom hjem etter 4 friske timer utendørs var vi mossen i kinnene og oppglødd av inntrykk og stemninger. Fra skog til fjell til hav.. Det var søndagen.

 
De 2 første bildene er tatt ut bilvinduet. I fart. Så bær over med enkelte uklarheter. Hegren så jeg ikke før jeg kom hjem. Sånn er det ofte med innsekter også. Men de er jo litt mindre da.. Dårlig syn sier du? Neida jeg har helt nye briller. Nemmelig!
 
 
 
 
 
Vivishageromog litt til har startet opp Helgegleder- en fotoutfordring og vi smetter med helt sånn på tampen.
Lille
Så var  det mandag. Igjen. Og igjen så rakk vi det! Hjem før solen tok kvelden. Tenk å bli så lykkelig over en så liten runde i hagen?! Godt man er lett å glede. Tenke jeg. I dag oppdaget jeg at dersom jeg sto helt i ro ved siden av foringsplassen, ja så gikk det ikke så lange tiden før fuglene dristet seg frampå. Metoden er med hell utprøvd av husets katter… Neida vi har ikke oppfordret til den slags og langt der i fra.. Men det virker.
 
 
En storveis solnedgang var en perfekt avslutning på utehagingen på en mandag.
Og du, ha det så bra du
 


 
 

26 kommentarer:

  1. WOW!
    Slike minner er GULL verdt når vinterstormane kjem..

    Takk for at du delte!

    Og du det fuglebilete var berre SÅ stilig :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja alt blir lagret på den indre hardisken for å lett å kunne hentes fram igjen etter behov :)Hyggelig at du likte bildene :)

      Slett
  2. En fin tur!!
    Som vanligt mycket vackra bilder på en underbar natur!!
    Ni hade även tur med vädret.
    Ha en bra vecka
    Mariana

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne helgen hadde vi skikkelig flaks med været og klarte å nyte det fullt ut :) God uke til deg også!

      Slett
  3. Nydelige bilder av storslått norsk natur! Dette er vi glad i :)
    Og du? Den pusen så litt skummel ut faktisk....
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Sombipusen i hagen :) Det var nok blitsen som gjorde katten skummel. Hun er stort sett en fredsommelig gammel dame :) Akkurat det er nok ikke mus og småfugler helt enig i da... God uke til deg også!

      Slett
  4. Så flott tur dere har vært på! Og nydelige bilder også... Katten din er kjempesøt, den synes ikke jeg ser skummel ut, nei. Men så har jeg to store katter her, så jeg er vel inhabil ;-))
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi er heldig som har både havet og fjellet så nærmt :) Det er skikkelig luksus! Lille er bare vakker og snill! God uke til deg også!

      Slett
  5. Vi hadde jammen deilig vær i helgen. Det var bare til å nyte. Nå er det visst tilbake til normalen fra tirsdag av.
    Flotte bilder fra turen!

    SvarSlett
    Svar
    1. ja jeg håper du fikk maks utbytte du også :)Helt klart tilbake til hverdagen ja. Grått og vått..

      Slett
  6. For en deilig dag dere ser ut til å ha hatt! Det er så deilig når finväret kommer på dager når man har mulighet til å väre ute og nyte det - särlig på denne tiden av året.
    Her er det meldt finvär i dag så jeg krysser fingrene. Forelöpig er det svart som kull ute så vi venter i spenning:-)
    Ha en fin dag!
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja godvær i helgen er en skikkelig opptur og det gir ny eneri til batteriene :)

      Slett
  7. For en herlig dag du må ha hatt. Dette er helgegleder på sitt beste!

    Kjempe hyggelig at du ville være med på min fotoutfordring! God klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Klart jeg ville være med. Hyggelig å kunne dele på en så fin helg :)

      Slett
  8. Så flott, tenker det var ein fin tur, ja. Godt du kom deg ut mens finveret var her, det hadde nok ikkje vore det same i dag...

    SvarSlett
    Svar
    1. maks flaks :) I dag er det innevær..

      Slett
  9. Guri.....for ein opplevelse!!!!!!
    Har ikkje ord....du tek så vakre bilder at eg blir stum av begeistring. Du må ha hatt ei fantastisk helge glede :)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for rosende ord MarJE :) Veldig hyggelig! En god helg å ta med inn i den nye uken :)

      Slett
  10. PS: sjå innom mi side. Du har fått I ♥ your blog award.
    Sjølvsagt heilt frivillig om du tek imot og vil gi den vidare :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :) Veldig hyggelig at du liker bloggen min så godt at u ønsker å dele den med andre. Det setter jeg veldig pris på! Nå ser jeg at de fleste bloggene jeg følger har en såkalt Award fri blogg, så da blir det dessverre ikke noen videresendig fra meg. Men som sagt, veldig koselig :)

      Slett
  11. Her var det noen utrolig flotte bilder! Og for en skjønn katt da! Spennende å besøke en helt ukjent blogg. Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) da har jeg kikket innom hos deg også :)

      Slett
  12. Hei! Har så vidt vært innom her før, men tenkte jeg skulle bli litt bedre "kjent", så nå har jeg klikket og lest ;-) Du tar så flotte bilder, og disse søndagsbildene var jo helt utrolig fine! Vel er dette landet vårt litt kaldt og vått noen ganger, men naturen er i hvert fall helt fantastisk! Takk for titten :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gjelder å se det beste i det vitross alt må forholde oss til. Og været er som det er :) Hyggelig at du kom innom!

      Slett
  13. Fantastiske bilder, Ranten! Koser meg med dem samtidig som jeg er veldig imponert.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker og bukker og snur seg i ring!

      Slett