torsdag 1. november 2012


Og det var så vidt

At vi rakk det. Hjem før solen trillet bakom øyen.  Men den lå og vippet på kanten da Fru Ranten freste inn på tunet med lynets hastighet, skifte på kalosjer og rasket med seg kamera. Klikk klikk klikk. Deilig med frisk hageluft og til alt overmål milde vinder.
 
Magnoliaen holder fremdeles stand, men nå er det snart tom for blader der også. Og fram kikker søte små dunete knopper som inneholder komprimert vårlig lykke.


Kaffe og 2 ruter melkesjokolade mens man sitter på lur. Klar ferdig.. Og de siste fuglene på foringsplassen havnet plutselig i rampelyset! Bing! Håper sjokket ikke ble for stort og at nattesøvnen ikke ble ødelag?!
 
 
Cyanistes caeruleus
 
Sitta europaea
 
Nå er den snart her igjen.
Helgen!
 
 
Welcome to my new follows from Malaysia.




26 kommentarer:

  1. Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar! Ser ut til at du har fått skikkelig vinter hos deg?! God helg!

      Slett
  2. Jøssess for nokre herlige bilder. Så spesiellt det første bilde av meisa med flaksande vingar....kjempefint.
    God helg til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Spøkelsesmeis :) God helg til deg også!

      Slett
  3. Hei Ranten.
    Herlige bilder av fuglene som inntar et sent kveldsmåltid! :-) Det magnoliatreet må da være noen år gammelt!? Kan tenke meg det må være et fantastisk syn om våren!
    Ha en riktig fin helg! Håper du får fint vær så dere kan få gjort det dere planlegger å utrette i hagen :-)
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Magnoliatreet er stort, mange år gammelt og er et fantstisk skue når det blomster på våren :) Vent og se! Ja panen er å rake løv i hagen og bestige en fjelltopp :) God helg til deg også!

      Slett
  4. Fine bilder! Så fint det slideshowet var også! Moro å se blomstene fra et "bieperspektiv":-)

    Håper du får en flott helg!

    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Slideshowet ble laget til et foredrag vi hadde rundt i lokale hagelag for noen år siden. Vi har kortet det litt ned. God helg til deg også!

      Slett
  5. Flotte bilder! Og takk for hyggelig kommentar i min fotoblogg. Jeg aner ikke hvordan en legger seg til som følger, mange har lurt på det, men tror du går inn på bloggoversikten din og finner under der dette:

    "Legg til blogger du vil følge, i leselisten
    Du følger for øyeblikket ingen blogger. Bruk Legg til-knappen til å registrere blogger du vil følge, i leselisten. Mer informasjon "

    Kanskje du finner ut av det?
    Selv følger jeg ingen blogger, men har en skjult blogg som jeg legger inn de bloggene jeg vil følge, om du skjønner. Da logger jeg meg inn der og ser på oppdateringene.

    Ellers er jeg med i "Naturfotografer" http://naturfotografer.blogspot.no/
    og "Fotoblogger" http://fotobloggerliste.blogspot.no/
    Så der kan en og se oppdateringen fra meg, og andre flotte blogger.

    Ønsker deg en flott helg!

    :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Og da fant jeg ut av det og gleder meg til å følge bloggen din tett på :)Linkene er ellers notert :) En strålende helg til deg også!

      Slett
  6. Så flotte fuglebilder! Artig den spettmeisen, den er en liten luring. Ha en fin fredag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Spettmeisen bor fast her hele året og er en artig liten fugl :) God fredag til deg også!

      Slett
  7. Komprimert vårlig lykke er et flott uttrykk. Kikker også etter knopper rundt omkring i hagen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja mange planter, trær og busker gjør seg klar til våren ellerede nå :) Her står Trollhasselen, Hamamelis i forskjellige farger klar til tidlig vårblomstring. Masse knopper i år :)

      Slett
  8. Häftiga bilder på fåglarna!!trevliga besökare.
    Visst är dom fina Magnolians ludna knoppar, och man vet vad fint som kommer ur dom.
    Tervlig helg
    Mariana

    SvarSlett
    Svar
    1. Magnolia er vårens deiliste eventyr :)God helg til deg også Mariana!

      Slett
  9. Flotte bilder, god helg fru Ranten

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk og veldig hyggelig at du kom innom Aina!

      Slett
  10. Her skifter været, ja. I går var det jo plutselig 13-14 grader og nesten vårlig i luften. Det merkes veldig godt at vi har gått over til vintertid, det er jo mørkt klokken fem.
    Fine bilder. Jeg har planer om å starte fuglematingen nå i helgen.
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi har akkurat startet opp foringen etter sommeren. Veldig koselig! Gleder meg til helgen og det å spire frokost og kikke på småfuglene :) Håper det blir litt fotovær også :) Ha en strålende helg du også!

      Slett
  11. Bildet av blåmeisens "flukt" er fantastisk. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Anne :) Hyggelig at du kom innom!

      Slett
  12. Blåmeisen har fått kolibri-vinger........en skikkelig fulltreffer av et bilde !

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var nok flaks :) Men jeg likte jeg også :)

      Slett
  13. Så dejlige billeder - og fuglene er jo altid smukke

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk det samme Eva og en riktig god helg til deg!

      Slett