søndag 11. november 2012


Og sånn har de stått der i ukesvis

Og nå er vel alt håp ute? For de siste høstblomstrende krokusene. For i år i hvert fall. Kanskje  må de flyttes til et annet bed med mer sol? Store deler av hagen er litt undersolt nå og framover noen måneder.  Så da står de der. Beskjedent og blygt og, ja hva skal jeg si? Litt uforløst?
 Crocus

Andre i hagen gir løfter for våren der framme.  Keiserkrossved er en busk som gleder oss hele vinteren. Blomstringen kan starte allerede før jul og fortsette langt inn i det nye året. Rosa og velduftende blomster på bar kvist. På vinteren! Anbefales. Noen av magnoliatrærene gir også godt håp for våren. Dette treet er overstrødd med spenstige knopper. Løfterikt!
Viburnum
 
Magnolia

Tross at vi nærmer oss o jul med din glede så har vi fremdeles høstfarger igjen i hagen. Geranium er en staude som tilfører vakre blader både til vår og høsthagen.
 

Dette var noen glimt fra hagen denne helgen og vi deltar selvfølgelig på Vivis Helgegleder - en fotoutfordring!
 

Vi har hatt en god dose vær i helgen. Vi sier ikke mer..
 
 
Sol i morgen?
 
Lov å håpe!



20 kommentarer:

  1. FLOTTE BILETE!
    VI TRENG HÅP :-)

    HA FIN VEKE!

    SvarSlett
  2. Det er deilig å se friske knopper som vil blomstre om noen måneder. Tross alt går dette vinterhalvåret ganske fort. Fine bilder!
    Ha en ny fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nå går tiden veldig for :) Og vips! Så er det vår :) En strålende uke til deg også!

      Slett
  3. Flotte bilder og for ei glede å sjå knuppane som skal opne seg til våren :))
    God ny veke til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå tar vel med oss de gledene som vi finner?! Der ute i hage :) God uke til deg også!

      Slett
  4. Det nederste kontrastbildet er spesielt fint synes jeg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er jo neste over på svart hvitt :) Jeg tok det vel kanskje med av ren nostalgi :)Kanskje du ble litt nostalgisk du også?!

      Slett
  5. Flotte bilder. Å du, jeg liker sånne værbilder, det er spennende med vær, vi på innlandet har ikke som vær som dere har. Var på Hitra en sommer og fikk oppleve skikkelig vær :)) Fasinerende.
    Ha ei finfin uke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja akkurat nå er jeg litt hekta på disse usiktsbildene. samme utkikspunkt men forskjellig utsikt hele tiden :) Om noen blir lei er det lov å si i fra!

      Slett
  6. Fina bilder!!
    Ni verkar också ha milt väder med flera plus grader!!
    Ena dagen vinterjacka andra dagar åker vårjackan på...
    Ha en bra vecka
    Mariana

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nå har det vært mildt en stund, men det skifter fort :) Det er en del av årstiden. Det kalde været gir gjerne sol og det kan vi jo like da :) God uke til deg også!

      Slett
  7. Syns mye begynte veldig seint å blomstre i år. Kinasøten var kjempesein og en asters rakk det ikke i år.
    Kjekt med planter som blomstrer eller på annen måte gir glede om vinteren. Keiserkrossved har jeg merket meg.
    Opplett i dag. Jeg skulle egentlig plante ned noen martagonløker, men nå slo ryggen seg litt vrang. Jeg får lage merkepinner i allefall.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Mye som aldri rakk å blomstre her hos meg. Sånn er det noen år. Nå har jeg flere steder hvor solen knapt er innom i hagen, og sånt blir det lite blomster av. Martagon fra Englandsimporten?! Jeg har også noen i kjelleren som jeg hentet hos Homer i helgen :) Da blir det vel å gjøre klar merkepinner her også :) Skal jeg plante nå må det bli med lommelykt....

      Slett
  8. Naturen er mangfoldig, og kan glede oss selv en mørk høst- og vinterdag.
    Alt ligger en mnd etter her i min hage, ga opp mange av plommene. De ble ikke modne, og så frøs de til slutt...
    Men jeg har og noe som blomster ennå i hagen. Det er koselig.Flott bilde av krokusen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Naturen blir jeg aldri lei av :)Vi har en plante som blomstrer jamt det meste av året og det er tusenfryd i plenen :) For et pågangsmot! Disse høstblomstrende krokusene er som smykkestener i hagen på denne årstiden. Når alt er vått og vissent og så plutselig så er den der :) Lykke!

      Slett
  9. Kjempe hyggelig at du igjen ville være med på Helgegleder!

    Kjempe fin bilder og det ser ut til at alt er klart til våren!

    Ønsker deg en ny fin uke! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Flott initiativ fra din side Vivi! Og veldig hyggelig å være med :) Våren må bare komme men jeg skal klare å vente litt til :) God uke til deg også!

      Slett
  10. Welcome Ranten!
    I am charmed by your blog. It's beautiful.
    Your photos are lovely.
    I come to you from Marit!
    I wish you a pleasant evening.
    I send greetings.

    SvarSlett
    Svar
    1. Welcome to you! I have visited your blog and enjoyed myself :) I wish you a great Sunday and welcome back!

      Slett