søndag 23. desember 2012


Har Rantennissene gått under jorden?!


Sitter de der nede sammen med løk i alle varianter og venter på plussgrader før de vil komme fram?! Hvor er Hr og Fru Ranten blitt av? Et betimelig spørsmål som nok kjempemange av dere har stilt hverandre og seg selv (…) For fra Rantenhagen har det kun vært en rungende stilhet å høre.. Hysj?!
Magnolia
Kanskje har noen tenkt at de har nok rømt landet, satt seg på første og beste fly med destinasjon " godt og varmt og med badetemperatur over 20 varme takk"?
Om dagen? Eller i ly av nattenens mulm og mørke?
 
Neida! Vi står an av i år også og trosser værvarslingens trusler om storm og ruskevær. Vi gjør som de fleste av dere akkurat nå? Kanskje? Vi tenker at det som ikke er gjort nå , ja det kan vente til for eksempel neste år?! Vi fyrer i ovnen og koser oss inne sammen med tobente så vel som firbeinte. Juletreet er pyntet og huset lukter grønnsåpe og kongerøkelse. Vi koser oss!
Amaryllis
Når man ikke har blomster i hagen (!) ja så er det jo naturlig å gå litt tett på de som er inne?
 
 
Med dette vil jeg ønske dere alle, mine kjære bloggvenner, en fredfylt og god jul!


God jul!








32 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder.
    Den sista bilden är helt magisk.

    Önskar dig en fridefull jul!

    Må väl!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Helen og de aller beste ønsker for julehøytiden til deg også! Håper dere holder varmen :)

      Slett
  2. Nydelige blomster du viser! Godt at du ikke hadde rømt landet da! Koselig å lese bloggen din igjen. Jeg ønsker deg og dine en riktig god jul!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er i grunnen veldig glad i julen og kan ikke egentlig tenke meg å reise noen andre steder :) Sol og varme tar vi ved en annen anledning :) God jul til deg og dine også Marit!

      Slett
  3. Vi merket ikke så mye til vinden i dag, siden vi ligger litt i le for østavind. Men jeg skjønner at det har vært verre lenger sør og øst i fylket, og ikke minst på fjellovergangene.

    En riktig fin julehøytid ønskes deg og dine!

    SvarSlett
    Svar
    1. Og nå drysser det ned et tynt lag med melis over julen her på Vestlandet :) De aller beste ønsker for julen til deg Mariann!

      Slett
  4. Flott illustrert! Ønsker deg og dine en riktig god jul! Kos deg.

    :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Og nå har jeg kikket på nettbutikken din og har klart noen ønsker fra den :) kanskje til fødselsdagen min :) Vi skal kose oss, helt sikkert! Og jeg ønsker deg også alt godt for julen!

      Slett
  5. Flotte bilder som alltid frå deg, Ranten.

    Ønsker deg og dine ei God og Gledelig Julehøgtid.

    Juleklem frå MarJE.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk MarJE! Jeg ønsker også deg og dine en fredfylt og fin julefeiring! Juleklem fra Ranten :)

      Slett
  6. Jeg ønsker dere i Rantehagen ei fin jul.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Martin. Nå har du jo pyntet så fint i heimen så du må ha en fin og fredfylt julefeiring hos deg!

      Slett
  7. Ønsker deg en kjempe fin julefeiring!

    Kos deg!

    Klem Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Vivi jeg ønsker deg og dine alt det beste for julen!

      Slett
  8. Fantastisk flotte bilder som alltid :-)

    God jul ønskes dere!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Heidi! God jul til deg fra Ranten!

      Slett
  9. God jul til folk og fe i Rantenhagen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Elisa! Jeg tenker på deg og håper alt står bra til der ute i Blåbærhagen! Jeg ønsker deg og alle dine (folk og fjærfe?!) en riktig god jul!

      Slett
  10. Nydelige bilder! Jeg tenkte nok at dere har hatt litt å henge fingrene i, dere også :)
    God jul ønskes Fru Ranten og familien!

    SvarSlett
    Svar
    1. Alltid litt hektisk før jul men desto deiligere når man er vel i havn og kan sette seg ned og nyte den deilige lukten av pinnekjøttet som står og småputrer :)Og akkurat der er vi nå :) Alle gode ønsker for julen til deg fra meg :)

      Slett
  11. Kära Ranten! Tack för alla fina inlägg med underbara bilder som du har visat under året som gått!
    Önskar dig en fortsatt fin jul! Hoppas att tomten är mycket generös mot dig!/Julkram på dig! Anja

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Anja :) Her kom det faktisk en nisse på besøk (!) og det samtidig som alle var i stuen (!?!) Bare voksne var vi også, men det å få besøk av nissen gjør noe med en. Vi ble veldig barnslig og og blid :) Juleklem til deg også og så "sees vi" når julen har lagt seg :)

      Slett
  12. Gooood jul til deg også=) Det er veldig koselig å følge bloggen din og se alt det artige du har i hagen din. Du tar de mest fantastiske bilder=) Gleder meg til å følge bloggen din videre. Håper du får fine juledager=) Juleklem fra Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Vibeke :) Jeg er så utrolig imponert over alt du har rukket over hos deg, i førjulstiden :) Men vi er pitte lite granne fornøyde med oss selv for vi har laget hjemmelaget marsjipan i år :) Nemmelig! Ønsker deg og dine en fortsatt en god jul! Juleklem!

      Slett
  13. Svar
    1. Hei Mariana! takk det samme og så får vi håpe at du ikke snør aldeles inne :) Det kaller jeg skikkelig hvit jul!

      Slett
  14. En underbar fortsättning på julhelgen önskar jag er båda.
    Stor kram från Eva

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk så mye Eva og alt vel for resten av julen :) Juleklemmer fra oss!

      Slett
  15. Det er lysere tider i vente! Magnolia knoppen spretter snart ut skal du se.... :-)

    God jul til deg og dine :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nå blir det jo bare lysere og lysere og plutselig så er de første blomstene der! Bing :) En rød trollhassel i hagen har så vidt begynt å åpne seg så det blir nok den som åpner ballet i år. Så var julerosen slått på målstreken :) God jul til dere også fra oss i rantenhagen!

      Slett
  16. TRivelig å høre fra deg igjen! Ha en fortsatt riktig God Jul sammen med tobente og firbente!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og takk :) Vi livner vel i lunder framover :) Og fortsatt god jul til deg også!

      Slett