søndag 30. desember 2012


Kjære alle sammen



Nei jeg skal ikke gjøre som kongen og statsministere. Bare bli litt til!
 
Men jeg vil sånn helt på tampen av året benytte anledningen til takke alle dere mine kjære bloggvenner for at dere tålmodig har fulgt oss fra den spede start den andre februar i år. Og ikke nok med det. Vi har fått masse flotte tilbakemeldinger og konstruktive innspill på våre mer eller mindre gjennomtenkte innlegg. Vi setter så utrolig pris på dere! Takk og atter takk!
 
Når jeg nå har kastet meg ut i den digitale hageverden så har jeg overgått meg selv på flere områder. Jeg har uten blygsel skrevet metervis om alt og ingenting her i Rantenhagen og jeg har faktisk begynt å ta bilder. Igjen. Etter mange års opphold.  Begge deler har vært kjempemoro og nå føler jeg nesten at jeg ikke kan leve uten!
Gjennom det å ha egen blogg har jeg også full ut skjønt hvor mange andre spennende blogger som finnes der ute! Og jeg storkoser meg når jeg besøker dere! Alle de vakre bildene av de spennende hagene. Og ikke minst alle dere rause hagemennesker som deler. Og deler!  Jeg setter utrolig stor pris på dere! Alle sammen!
 
Et nytt år med nye muligheter. Det er så deilig! Vårtegnene er der allerede og jeg skal nye dem langsomt men sikkert hvert eneste et. For dette skal bli det beste hageåret ever!
 
Så ønsker jeg dere alle sammen et
vidunderlig nytt år!



60 kommentarer:

  1. Hei!

    Det har kjempe koselig å følge deg og bloggen din. Gleder meg til neste år og mange fine innlegg fra deg!
    Ønsker deg et riktig godt nytt år!

    Klem Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og lige så Vivi! Som jeg skriver på bloggen din så har jeg stor glede av den :) Klem Marit

      Slett
  2. Takk i like måte! Takk også for at du har begynt å blogge, det er en fryd å fölge bloggen din med alle vakre bilder og morsomme betraktelser. Stort takk også for at du har gitt meg frö - det setter jeg kjempestor pris på. Jeg kjenner deg ikke annet enn her i bloggverden, men forhåpentligvis kommer du til å väre representert i hagen min allikevel.....hvis nå bare de fröene som ligger ute i pottene under snöen oppförer seg som jeg vil:-)
    Håper du får en fin avslutning på 2012 og jeg gleder meg til å lese om hagen din i 2013!
    Klem Nora

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk det samme Nora! Som jeg skriver i bloggen din, så setter jeg stor pris på innlegg hos deg og dine kommentarer hos meg :)Hvem vet? Kanskje vi treffes på et hageevenemang i Sverige til sommeren?! Alt godt!

      Slett
  3. Fantastisk flotte bilder og fine tekster i bloggen din!
    Godt nytt år!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for alltid hyggelige og positive kommentarer :) Vi sees i 2013!

      Slett
  4. Jeg benytter også anledningen og takker for koselig bloggbekjentskap i året som har vært! Jeg ser fram til å følge deg videre og ønsker deg mange hagegleder i det nye året!

    SvarSlett
    Svar
    1. Et hageår er alltid noe å se fram til :) Og nyttårshilsen har jeg lagt igjen hos deg :) Alt godt!

      Slett
  5. Vakkert i ord og bilder........igjen.
    Godt nytt år til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker Martin :) Det blir vel ingen raketter på deg med ny valp i huset men ha en hyggelig kveld og så sees vi i 2013!

      Slett
  6. Takk til deg også får et hyggelig bekjentskap selv om jeg "kjente" til deg fra før. Nydelige bilder er det alltid når jeg kikker inn på bloggen din.
    Riktig godt nytt(hage)år!

    SvarSlett
    Svar
    1. Alt vel til deg også Marit! Vi sees i 2013!

      Slett
  7. Hei.
    Veldig koselig å bli kjent her med deg også. Som eg har sagt tidligare er du ein meister å fotografere. Bilda dine er fantastiske, så det var virkelig fint at du tok opp igjen den hobbyen.
    No gled vi oss alle til hagen snart livnar opp igjen!!!!

    Godt Nytt år!!

    Klem frå MarJE.

    SvarSlett
    Svar
    1. Blyg rødming... Kledelig sådan :) Takker og bukker MarJE. Gleden har helt og holdent vært på min side. Også!

      Slett
  8. Takk:) Og takk til deg for hyggelig kommentar hos meg.
    Skal følge med på innleggene fra ditt beste hageår ever;)
    Godt nytt år te dikkan!

    SvarSlett
    Svar
    1. Og takk det samme Elin! Vi fortsetter vel å dele hagegleder i det nye året?!

      Slett
  9. Godt nytt år! Nydelige bilder. Jeg tenker også; dette skal bli det beste hageåret ever! Ha det godt! Hilsen Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Da gårt vi for den Anna! Ha et strålende nytt år!

      Slett
  10. Flotte bilder! Riktig godt nytt år ønskes til deg!

    :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kathrine! Ekstra hyggelig med rosende ord fra deg som utøver kunst i det daglige :) Godt nytt år!

      Slett
  11. Hei Herr og Fru Ranten :)
    Det har vært et flott bloggår ja, og det har dere vært med på å gjøre :) Jeg er såå glad for at x-faktor var utløsende, og nå gleder jeg meg til et nytt år med innlegg fra dere, og ikke minst til x-faktor 2013, skal bli spennende å se hva dere byr på til den :D

    Ha et riktig godt nytt år!
    Klem Anne :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Anne. Hagedronningen i bloggberden! Som deler og deler og gleder oss hagegale hele året rundt! Og som inndirekte var den utløsende faktor for at jeg endelig fikk fingen ut og laget meg en blogg :) Alt godt til deg i det nye året!

      Slett
  12. Dejligt tilbageblik :-) Rigtig godt nytår
    Kram Tina/OddStyle

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk og veldig hyggelig at du kom innom oss i Rantenhagen! Vi ønsker deg også et godt nytt år!

      Slett
  13. Svar
    1. Og alt godt i det nye året ønskes deg også!

      Slett
  14. Jeg gleder meg til mange blogginnlegg og masse flotte bilder fra deg i året som kommer. Måtte vi få en aldeles strålende vår og sommer!

    Godt nytt år!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi bare bestemmer oss for at dette skal være den beste sommeren ever?! Kanskje vi sees?! Godt nytt år!

      Slett
  15. Tack för alla vackra bilder och trevliga inlägg som du har bjudigt på under det här året.
    Önskar dig ett Gott Slut och ett Gott Nytt År!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg sier takk det samme! Bloggen din er en fryd og et oppkomme av hageglede :) Godt nytt år!

      Slett
  16. Ønsker dere en riktig flott nyttårsaften, og et godt nytt hageår!
    Regner med at det ikke er så lenge til det kommer bilder av det første som blomstrer, her oppe er det nok mange måneder til det skjer.
    Skal huske på å ta med noe "ugress" til Bergen når den tid kommer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisan Viggo! Vi har sellvfølgelig en ekstra glede av å legge ut bilder av de tidligblomstrende :) He he.. Vi gleder oss til å få besøk i det nye året og du må gjerne ta med litt av det du kaller "ugress"! Ønsker deg flott nytt år og håper vi kanskje skal på hagetur sammen også?! Klem. Marit :)

      Slett
  17. Hoppas på att få njuta av dina vackra bilder även nästa år!
    Gott nytt år
    Mariana

    SvarSlett
    Svar
    1. Og da må jeg bare si takk det samme til deg! Takk for alle de flotte bildene fra den vakre hagen din som jeg aldri bli lei av å kikke på! Jeg ønsker deg et flott nytt år med en strålende sommer og den vakreste blomstring!

      Slett
  18. Det er jo vi ute i bloggverdene som skal takke deg for dine artige skråblikk og vakre fotografier du så raust deler med oss. Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år, så gledes det til å følge deg/dere i 2013.

    SvarSlett
  19. Er det ikke utrolig morsomt å blogge? Man får mange virtuelle venner, som man på en måte føler at man kjenner, i alle bittelitt, ikke sant? Hagemennesker er en egen rase tror jeg! Jeg finner i alle fall ikke noen som er mer rause, snille og villige til å dele av sine kunnskaper!
    Ønsker deg et nytt år med en herlig (tidlig) mild vår, og en lang og varm sommer! Yesssss!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er kjempekjekt! Å blogge :) Vi går for en fin og mild vår! Lang og varm sommer høres også ut som noe jeg har på ønskelisten ja :) Godt år!!

      Slett
  20. Tack för det gångna året Ranten! Du har inspirerat mig med dina underbara bilder och fina texter.
    Nu önskar jag dig ett riktigt underbart Gott Nytt 2013! /Anja

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Anja :) Da følges vi inn i 2013!

      Slett
  21. ¡Happy new year! I'll see you on 2013! :)

    SvarSlett
  22. Godt Nytt År i Rantenhagen!

    I dag har eg gått ein liten tur i fjøresteinane i herleg opphaldsver og fanga inn gode skinnande minne frå årets fyrste dag.

    Flotte bilete du viser. (som alltid!!)

    Takk for flotte innlegg i 2012!
    Blir kjekt vere med dokke vidare :-)


    Klem på årets fyrste dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg må innrømme at i dag har jeg skjøvet alle gode forsett for det nye året en dag fram og gjort lite og ingenting :) Det var litt deilig :) Jeg ønsker deg alt godt for det nye året!

      Slett
  23. Hell og lykke i det nye året! jeg har nå kost meg med alle blogginnleggene her. Absolutt alle - og det var ikke ett for mye. Gleder meg til mere!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og alle gode ønsker for deg også Elly! Jeg gleder meg til å se de nye bildene dine, på ordenlig :) Har du virkelig bladd gjennom hele "blekka"?! Nå begynner vi vel å komme i skikkelig såmodus? Jeg har masse frø som skal pakkes klar til såmøtet :) Sees vi der kanskje?

      Slett
    2. Håper det, at vi sees. Jepp, jeg koste meg med ALT. Eneste bloggen i verden jeg har gjort det på da! Jeg har gått i frø nå.

      Slett
  24. Gott nytt år till dig också.

    Vilket fantastiskt vackert fänrikshjärta du visar!

    Hälsningar
    Kristina

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kristina! Veldig hyggelig at du kom innom :) Det er Dicentra Burning Hearts som er hjertelig tilstede, en lekker sak som blomstrer rikelig og lenge. Anbefales! Og et godt nytt år til deg også :)

      Slett
  25. Godt nytt år!
    Flotte bilder du viser! Du er en fantastisk fotograf!
    Gleder meg til å følge deg i 2013:))

    SvarSlett


  26. Dejlige billeder.
    Ønsker dig et godt nyt haveår 2013.
    Jeg glæder mig til at følge din blog.

    SvarSlett
  27. Takk det samme til deg : )

    SvarSlett
  28. Godt nyttår! Praktfulle bilder! Falt pladask for det siste. Vet du, det er noe så kjent med landskapet rundt huset ditt. Har tenkt på det flere ganger. Jeg er fra Åsane utenfor Bergen, og har bevegd meg mye rundt i skjærgården og områdene rundt...

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og godt nytt år til deg også! Du har nok rett når du tenker Åsane :) Vi snakker retning Salhus med utsikt til bla Askøy :)Vi for vår del er ikke synlig fra veien dvs at vi kun kan observeres fra sjøen. Fra sjøsiden ser man ikke så mye av hagen, kun et lite hus på en liten hylle :)

      Slett
    2. Det var artig å høre. Da ligger dere idyllisk til ved sjøren ja!Har tilbragt mye tid i Salhus oppgjennom årene. Oppvokst på Nyborg.

      Slett
    3. Ja der ser du :) jeg er oppvokst på Eidsvågsneset, så jeg er godt vandt med sjøutsikt :)

      Slett
  29. De vinterfotos er HELT vidunderlige med fugt og sne - skønhed i kulden!

    Mange hilsner fra
    Katinka

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar : ) Og veldig hyggelig at du vil følge oss videre!

      Slett