torsdag 27. desember 2012


Romjulsmorro i Rantenhagen.


Vel, moro og moro.. Første dag på lenge uten sosialt samvær med familien i alle dens varianter. En dag med såkalt skiftende skydekke, 5 plussgrader og 2 stk matvrak. Noe mumling om turgåing resulterte i full mundur dvs skikkelig innpakking, to kopper kaffe og to stk fotoamatører i fri dressur i hagen. Så langt kom vi..
 
Av morsomme påfunn kan nevnes foring med rå fisk på fuglebrettet i håp om å lokke til seg noen av de større fuglene. For nå patruljerer ravnene jevnlig over Rantenhagen i håp om å finne seg en godbit.
 
Og godbit skal bli! Men se hvem som bet på agnet! Og ikke en fugl i sikte.. Den sammen katten er fullstendig uinteressert i samme fisken om noen skulle finne på å servere den på fat innendørs. Det var den moroen…
 
Å være eller ikke være, sånn er det med været. I dag.
 
Men vi rusler i godt lag og Lutten takker ikke nei til en runde på tomten sammen med matmor. Hvem vet?! Kanskje skjer det noe gøyt?
 
 
Ikke den store blomstringen der ute nei, men vi aner hva som kommer.
Foreløpig holder knoppen godt på sine hemmeligheter.
Men vi tåler å vente litt til?
 
 

God romjul!
 
 
 
 

18 kommentarer:

  1. Nydelige bilder! Kattene dine er så flotte. Jeg har sett katter som har satt seg på foringsbrettet for å vente på fuglene. De er smarte, men noen ganger litt for smarte for seg selv ;-)) De vil nok ikke ha fisken servert inne nei, men ute er det jo noe helt annet! Ja, vi tåler å vente noen måneder enda på blomstring :-)
    Ha en god torsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Når det gjelder katten så tror jeg egentlig at den markerer rivir på et vis, så selv om den ikke vil spise maten ( dette tilfellet laks) så passer den på at ikke noen andre får den helle.. Men hvem vet :)Ja nå har vi jo sett på bloggen din hva vi kan glede oss til når det gjelder blomstring :) Ha en strålemde dag!

      Slett
  2. Det er herlig å komme seg litt ut. Her sitter vi også inne og spiser og spiser. Flotte bilder fra turen din, og en flott katt som selskap.

    Ønsker deg en kjempe fin jul videre!

    Klem Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå har vi hørt at litt bevegelse er mye bedre enn ingen så :) Fortsayy god jul til deg også!

      Slett
  3. Nydelige bilder Ranten!
    Ha ha, jeg kjenner meg igjen- Jeg skulle også gå en tur i dag, men det endte i en spasertur rundt i hagen. I morgen skal jeg huske å ta med meg kamera jeg også, for været er nydelig for tiden! :-D
    Ravn har jeg ikke prøvd å lokke til meg, men jeg har tappert forsøkt å gjøre noen måker tamme de siste årene... Får håpe ikke katten forventer å finne mat i fuglebrettet hver dag heretter.... ;-)
    Ha en fortsatt riktig fin Romjul! :-D
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker Stein! Latskapen lenge leve :) Vi har ikke verdens beste vær akkurat men interessant kan man vel heller si ?! Den katten får det for seg med ujevne mellomrom :) God romjul til deg også!

      Slett
  4. Ja, og i dag ble det vinter og snø igjen. Kos deg videre i romjulen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Utrolig hvor det skifter. nesten vårlig det ene øyeblikket (en liten overdrivelse..) og full inter det neste. Spennende :) God romjul til deg også!

      Slett
  5. Tak for de dejlige billeder.
    Katte er dejlige.

    Jeg vil hermed ønske et godt og lykkebringende nytår.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk og takk det samme til deg!

      Slett
  6. Smeise det for ein luring til kattepus!!!!!! Selvfølgelig meir spennande det som er forbudt...blir til og med smakfullt og ei delikatesse då.
    Bur du så fantastisk til at det er gjerde på tomta di som er grensa mor sjøen. Det må ver heilt fantastisk visst eg ser rett!!!!
    Nærbilda av gråpusen heilt magiske.....veldig fine. Eg sit alltid lenge å studera bilda dine, dei er så vakkre.
    I morga blir det bestilling av nytt kamera her, så eg håper eg kan få gode opplevelsar og mykje glede av det. Blir vel vanskelig å skulde på dårlig kamera etter det visst bilda ikkje er topp :D
    Takk for ditt svar på bloggen min om kamera.

    Klem MarJE.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi bor ikke helt i sjøkanten (og det er vi jo glad for på sånne dager som nå.. med full storm) men vi bor på det jeg kaller en berghylle hvor det er høyt og bratt ned mot sjøen. Ganske spektakulært :)
      Gratulerer med nytt kamera! For meg som har vokst opp med svart/ hvitt og mørkerom så er den nye digitale virkeligheten helt fantastisk! Det er bare å boltre seg! Lykke til! Og vi får vel se resultatet?!

      Slett
  7. Så fina bilderna är på katten som dessutom är jättefin.

    Här har det varit -25º idag men det ska visst bli lite mildare senare under helgen.

    Vill önska dig ett Gott Slut och ett Gott Nytt Odlingsår!
    Må väl!

    SvarSlett
    Svar
    1. Lutten , eller arveprinsen som vi også kaller ham, er den mest brelete katten jeg noensinne har hatt. Og det sier ikke så rent lite :)
      Vi har nå 8 varme grader og har økende vind og har eller ekstreme nedbørsmengder i vente.. Skal si været skifter raskt!
      Ja takk for det gamle og et godt nytt grønt år til deg også!

      Slett
  8. I alle dager......kom katta seg opp dit......artig :)

    SvarSlett
  9. Gratulerer med 20000 Marit!
    Det har vært spennende å følge deg i 100 innlegg
    og videre hvordan dette vil fortsette.
    Jeg er imponert over både tekst og fotoene dine.
    Godt nytt år kjære.
    Hr Ranten

    SvarSlett