søndag 27. januar 2013


Kongen på haugen


Her troner han. Lille Lutten. Skuer utover Rantenhagen. Full kontroll, her er han konge i egen hage!


Se alle disse knoppene! Dette er en liten del av vårens kommende magnoliablomstring..


Og dronningen? Jo hun ligger der og ruger på frøene. 
Jeg tenker den frøputen gir gode drømmer! 

Om vår kanskje?


Fruen har i dag pakket siste frøporsjon
 for denne gang og det er godt det er lenge til høsten… 
For da er nok all ting glemt og Fru Ranten er igjen klar for 
frødyst.




Tett på Lutten. Han er jo tross alt en tålmodig og makelig type..



Vårens førte primulasmell har gledet oss hele uken og vil nok fortsette med det. Lenge håper vi!


Velkommen til Gerd Ellen og Ildkat.dk. 
Nye følgere av bloggen er alltid ekstra hyggelig! 
Og vi deler Helgegleder hos Vivi
Kikk innom du også!




Strålende ny uke til dere alle!





28 kommentarer:

  1. Vilka vackra katter!!!
    Vaktar fröpåsarna???
    Många knoppar att njuta av i vår.
    Ha de bra
    Mariana

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja de er flotte. Vi er innhabil men helt enig :) Passer og passer...det er vel helst en klar melding til alle andre om at disse tar jeg :) Magnoliablomstringen er hagens store vårlige lykkepille! Alt vel til deg :)

      Slett
  2. Se på de knoppene på magnoliaen da! Gleder meg til å se bilder av den busken i blomst:)
    Søte pusekatter - godt å iallefall være sjef i egen hage.

    SvarSlett
    Svar
    1. Busk og busk fru blom.. Vi snakker minimum 5 meter :) Dette er det eldste magnoliatreet i hagen og det tok noen år før vi kom dit vi er nå. Vel verdt å vente på! Alle som har katt vet hvem som egentlig eier både hage, hus og folk :)

      Slett
  3. Det må bli en eventyrlig magnoliablomstring i Rantenhagen i år! Nydelig primulablomstring, primula i potte er våren på forskudd.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. The best ever! For å si det på godt norsk :) God uke til deg også!

      Slett
  4. Det var digre knopper på Magnoliaen...det blir nok eit stastre når det sprett ut.
    Litt av ein jobb du har hatt med frøpakking, men heldige dei som skal få gleda av å så dei.
    Pusen din er ein skjønning.
    Ha ei god fin veke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Magnoliaknopper som holder på å åpne seg! For et syn! Vi gleder oss hemningsløst. I år også :)

      Slett
  5. Oj, så fine katte du har! Den grå ligner min Pelle. - Din har lidt kraftigere pels, men ellers ligner de godt nok hinanden meget. Og nu magnolierne da gerne snart blomstre ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ser at Pelle og Lutten ligner :) Og at de begge hjelper matmor når det trengs :)

      Slett
  6. Du har så nydelige katter! Lutten er kongen i hagen, ja! Frødronningen er ikke dårlig hun heller ;-)) Magnoliaknopper ønskes velkommen nå ja, men er nok et stykke frem i tid her. Jeg får nyte dine bilder som gir bud om vår. Ha en flott uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Lutten er husets og hagens ungdomsalebi :) Lille er voksen og litt mere satt, om man kan si det om en katt? Ja magnoliatreet sparer nok på kruttet litt til :) Vi tåler å vente :)

      Slett
  7. Du tager nogle fantastisk flotte billeder af dine katte :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Jeg er fornøyd så lenge de holder seg i ro lenge nok.. til at fotografen rekker å trykke på knappen :)

      Slett
  8. Hei!

    Kjempe hyggelig at du vil være med på helgegleder denne ganger også! Ønsker deg en ny fin uke!

    Klem Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Litt i hurten og snurten men vi er da med :)God uke til deg også Vivi!

      Slett
  9. Hej Ranten! Nu förstår jag varför kungariket Rantenhagen blomstrar så fint! Med en sådan drottning och kung som leder trädgårdsarbeten kan det inte bli annat än av yppersta klass ;)))!/Anja

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er godt for oss at noen holder oversikten :)Vi får jo bare gjøre vårt beste :)

      Slett
  10. He, he. Katter ER konger i hagen ja! Min også,) Så flotte katter du har, og supre bilder av dem:)
    Du verden så mange knopper på mangoliaen din! Her kan du virkelig glede deg.

    Ha en fin fin uke:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi kan jo prøve å innbille oss selv at det er vi som eier hagen... Særlig :) Alle vet jo at det er katten?!

      Slett
  11. Så härligt med magnoliaknoppar, då kommer det kanske en vår så småningom även om det just nu är så grått och så trist.
    Vilken ordningsam och duktig trädgårdskvinna du är - hundratals små präktiga påsar med fröer! Jag slänger mina huller om buller i melittapåsar eller en bit hushållspapper eller vad som finns till hands. Och ofta glömmer jag att skriva på förpackningen vad den innehåller för frön...
    Underbara bilder på katterna. Ska försöka mig på att ta lite närgångna foton på mina egna, men porträttfotografering är en konst som jag verkligen inte behärskar. Och jag skulle nog tveka att lägga ut efter att ha sett så många lysande kattbilder i Rantenbloggen.
    Kram till er båda,
    Eva

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg må bare innrømme det. Jeg er til tider en skikkelig petimeter, dvs en skikkelig pirkus så akkutat det med frø og alt som følger med er jeg ganske god på :) Men i år har jeg organisert en frøformidling samt pakket til 2 frømøter så jeg kjente at nok var nok. Men jeg glemmer fort! Med de fugebildene dine, og det synes jeg er myye mere vanskelig, så klarer du vel å fange katten også :) Tror nå jeg! God uke til deg Eva :)

      Slett
  12. Nydeleg og flott katt. Vert spennande med magnoliaen ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Magnolia har du vel plass til du også? Ikke alle er så store som denne som nå er minst 5 meter. Dette er det eldste magnolia treet vi har og det tok noen år før vi kom der vi er i dag. Dvs ingen blomster de første årene.

      Slett
  13. Har sittet her å kost meg i kveld med bloggen deres. Ett år med hageglede til inspirasjon og stor fornøyelse. Med 40 cm nysnø i hagen og en influensa som river i kroppen kjenner jeg nå at jeg gleder meg stort til vår og sommer. Nydelige bilder av blomster, natur og ikke minst puser. Tusen takk for kosestunden !!! Masse hilsen fra AnneKa

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den snøen kan du bare beholde! Influensaen også, for den saks skyld :)God bedring! Jeg har vært inne hos deg og bladd jeg også og kost meg storveis!

      Slett
  14. For noen nyyyydelige katter=) Dyr er hyggelig selskap. Koselig å pynte inne med planter som blomster nå som, i alle fall jeg, venter på våren. Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og hyggelig at du kikker innom :)Mye kos med katter. Lutten er så brelete at det nesten er litt plagsomt...

      Slett