torsdag 31. januar 2013


Mens vi vipper mellom varmt og kaldt


Ja da haster vi hjem til hagen. Våryr og med duft av våt jord som pirrer luktesansen og gir frydefulle grøss av vårlengsel.


Vakkert var det i dag. Se bare her. Hav og himmel med varmt solgult lys som løfter vinterdepresjonens tunge lokk av og åpner opp for fryd og glede.



Og vi finner små, ja nesten usynlige små vårtegn. Som en flue på veggen. Eller primula knopper som veldig blygt titter fram. Om man ser god etter.



Corydalis i forskjellige varianter hilser og nikker når vi kommer forbi og en av hagens trepeoner har, ja her må man virkelig legge godviljen til, så vidt tittet fram med en liten rufsete lugg. Alt dette som skal komme!




Gode glade dager.


Rantenhagens bidrag til Skywatch Friday og HIMMELSK hos Petunia

Vi snakkes!






32 kommentarer:

  1. Jeg må skynde meg ut når snøen forsvinner for å lete etter vårtegn=) Foreløpig får jeg nyte dine=) Åhhh, jeg gleder meg=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja da bærer det nok rett ut tenker jeg :)Jeg deler jo hemningsløst på mine enn så lenge :)

      Slett
  2. Endelig er januar snart over og da närmer våren seg:-) Så nydelige bilder av både natur og spirer!
    Ha en fin kveld! Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. I morgen skriver vi februar og har rykket enda et skritt i rett retning :)

      Slett
  3. Uh, det er altså nogle gode billeder du tager! Sådan ville jeg gerne kunne fotografere!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror kunsten er å fotografere sinnsykt mye og hele tiden :) Da må jo bare noen bli bra?!

      Slett
  4. Flotte bilder til temaet!
    Ha en super SWF fredag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk i like så! Hyggelig at du fant oss og nå har jeg kost meg med bloggen din også. Veldig mange flotte foto! Imponerende :)

      Slett
  5. Så flotte bilder du tar! Jeg tåler nesten ikke å se dine vårbilder... Akkurat nå kunne jeg godt bodd på Vestlandet ;)
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kanskje du må ta en vårtur til Bergen?

      Slett
  6. The cloud and water reflections are wonderful...love the cat too;')~

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you for your kind words :)

      Slett
  7. Lovely series of images. Your kitty is cute and the third photo down is my favorite. Pretty sky with beautiful colors, a gorgeous sight to see!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you very much! The sky was particularly beautiful today :)The cat is king of the garden. Of course :)

      Slett
  8. My favorite of this series of photographs is the one with the cat and the lake and the sky. Stole my heart that cat!
    JM Illinois
    U.S.A.

    SvarSlett
  9. Very beautiful photos for SWF!
    Thank you for sharing and have a nice weekend!

    SvarSlett
  10. lucky kitty to have this beautiful view!:p
    fabulous skies.

    SvarSlett
  11. Spirene, ordene og bildene dine har mye håp i seg.
    Optimisme og forventning.
    Herlig!
    Gleder meg til vår og sommer!

    Ønsker deg en fin-fin vinterdag,
    - og god helg!

    Jeg skal på bytur.
    Må snope meg en bukett med tulipaner også. JA!

    Kos deg, du også!

    SvarSlett
  12. Så söt och välkammad den lilla grå är!!
    Ha en bra helg
    Mariana

    SvarSlett
  13. Jeg gjør som deg er ute og leter etter små vårtegn, en luksus for oss som bor på vestlandet.

    God helg til deg!

    SvarSlett
  14. Så herlige vårtegn det er hos deg! Nå må du bare nyte og kose deg!

    Klem Vivi

    SvarSlett
  15. Tenk at du har vårtegn allerede før januar blir februar! Litt misunnelig her, ikke det at jeg ikke unner deg dette, men jeg også vil ha........Nå ligger snøen i hagen som en hvit dyne, og skjuler alle søte små som kanskje har begynt å titte opp her også! Jeg har bare ikke tenkt tanken en gang på å se etter! Men du har vel kanskje H2 i Bergenstraktene?
    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  16. Så mange flotte vårtegn du allerede har i hagen din. Med skiftende vær som vi har kommer vi fort i vårstemning :-) Nydelige naturbilder. Ønsker deg fortsatt en fin helg.

    SvarSlett
  17. Thanks for all the nice comments :)

    SvarSlett
  18. Tusen takk for alle hygge kommentarer! Jeg har vært på inspirasjonshelg hos Staudeklubben Miøsen og kommer hjem med kofferten full av frø, og hodet fylt med masse inspirasjon og flotte opplevelser :) Takk til deg Gøril!

    SvarSlett
  19. Jøss, det var vårteikna sine det......skikkelige flotte bilder også :))
    Ser du har hatt ei super helg hos staudeklubben. Det blir spennande med alle frøa du har hatt med deg heim.
    Ha ei fin veke, frå MarJE.

    SvarSlett
  20. Tack för alla underbara bilder fru Ranten:)!Att du har så många vårtecken är ju bara helt otroligt! Men, du bor närmare Gplfströmmarna än vad vi på den svenska Västkusten gör - eller hur?/Anja

    SvarSlett
  21. Takk Anja og MarJE :) Joda vi bor ved havet, nesten i vannkanten men dog hevet over det hele. derfor får vi jogså denne utsikten ut over havet. Tre fjorder som møtes her og småpludrer om flo og fjære og andre morsomme ting :)Og nå må jeg bare få tint opp sekkene med jord, sand og grus!

    SvarSlett
  22. Vilken vacker natur ni har och jag förstår att ni har bra klimat. Hoppas verkligen jag kommer till NOrge en vacker dag.
    Allt gott
    Annika

    SvarSlett