torsdag 7. februar 2013


Himmelske dråper i det små.


Kan en liten dråpe ytterst på en moseblomst virkelig romme en himmel? Etter at jeg har fått øynene opp for disse perlene i hagen kan jeg svare klart og tydelig. Ja! De kan romme en hel verden. Alt rundt seg fanger den inn i et magisk øyeblikk.


La deg fortrylle du også! 
La deg inspirere til å finne din egen trylledråpe der ute i vinterhagen.



Vi deler himmeldråper hos Petunia på Himmelsk og på  SkywatchFriday.




Må solen skinne på helgen din!


Hilsen Fru Ranten




49 kommentarer:

  1. Nydelige bilder! Vanndråpene ser nesten ut som små kloder!
    Ha en fin helg :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Marit :) Ja nett opp! En hel verden :) God helg til deg også!

      Slett
  2. Svar
    1. Dråper er morro og spennende, og når du først har fått los.. ja jeg sier ikke mere :)

      Slett
  3. Ai,ai,ai! Har ikke sett på maken. For en magi. Blir nesten ordløs av sånt. Du har en egen evne til å fange de små tingene som rommer hele verden:) Takk!

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg føler liksom at dråpene bare henger der og venter på å bli funnet :) Og der var det en og der var det en og... Og sånn går nå dagene :)

      Slett
  4. WOW!!! Vilka underbar bilder!!!
    Ha en underbar helg!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Berit! Veldig hyggelig at du kom innom og ekstra kjekt at du vil følge oss videre :)God helg til deg også!

      Slett
  5. Nydelig, nydelig! Jeg lar meg begeistre stadig vekk av små dråper som rommer hele verden. Flott!
    Ønsker deg en fin fin helg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja du er utrolig bra på de nære ting :) Jeg lar meg besnære og forføre hver gang jeg er innom bloggen din :) Strålende helg til deg også!

      Slett
  6. Du er suveren på macrobilder. Rett og slett.

    SvarSlett
  7. Föler jeg gjentar meg selv hver gang jeg kommenterer hos deg, men jeg må bare si det igjen: du er så fantastisk dyktig på å fotografere og å finne fine motiver! Dagens bilder er jo helt magiske!
    Ha en fin fredag!
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Nora du bedårer! Veldig hyggelig at du liker bildene mine. Det setter jeg stor pris på :) Strålende fredagskveld til deg!

      Slett
  8. Fru Ranten her fanget det hele på en utmerket måte igjen. Takk for at du deler.
    Ønsker deg ei strålende helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og ønsker om en flott helg til deg fra meg :)

      Slett
  9. Vakre bilder av vanndråper på mose og nydelig blomstring på trollhasselen!
    Ha en riktig fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Trollhasselen er en høgdare i hagen akkurat nå :) Og den røde har bare så vidt begynt! Jeg vil ha flere sorter!! Og helgen skal vel bli veldig bra? Sol og greier :)

      Slett
  10. Wow wow wow - amazing and beautiful shots!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you for the very nice comment :)

      Slett
  11. Fantastisk fine macrobilder av dråper i mose, Ranten! Du er en ypperlig fotograf! :-D
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Å så utrolig kjekt å få så hyggelige tilbakemeldinger! Jeg blir nesten litt flau. Bare nesten da... God helg!

      Slett
  12. Wow Ranten! Vad har du för kamera? Helt otroligt häftiga bilder! Dina är ju rikiga prisvinnarbilder! Du har fotograferat älvornas balsal...
    Även om min kamera är säkert bara en bråkdel så fin som din har även jag vant mig att se världen även i mikroperspektiv med min makro-objektiv! Med kamerans hjälp har vi som fotograferar upptäckt en ny värld!/Anja

    SvarSlett
    Svar
    1. Bildene er tatt med en helt vanlig Nikon linse ED 18-55 mm som fulgte med kamera. Jeg er ikke så veldig tenisk bevandret, eller for å si det på en annen måte så er jeg rett og slett litt lat.. så alle bildene blir tatt på automatikk. Tusen takk for dine gode ord. Veldig hyggelig Anja :)Det er sant som du sier, når man går på jakt med kamera så ser man stadig nye ting som man kanskje ellers vill ha gått glipp av :)

      Slett
  13. Beautiful! As I hop around from Skywatch, this really stands out! Quality photos.
    I love drops of water.. drops of life.

    SvarSlett
    Svar
    1. Very nice comment :) Thank you! I'm very flattered :)

      Slett
  14. Du är helt otrolig!!!
    Vilka fantastiska bilder du tar man blir grön av avund!!
    Ha en skön helg
    Mariana

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne vinteren har jeg virkelig vært høyt og lavt her i Rantenhagen, men likevel så finner jeg stadig spennende motiv :) Veldig gøy å ta bilder :) Strålende helg til deg også!

      Slett
  15. Du..og du for en himmelsk opplevelse du deler!!
    Et så lite og skjørt..som en dråpe..speiler seg i himmelen...fantastisk!
    God helg:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja sant det er nesten utrolig hva en dråpe kan romme?! Jeg blir veldig fasinert :) God helg til deg også!

      Slett
  16. Men... vad jag blir avundsjuk! Corydalis! Blåsippor! Iris! Trollhassel! Cyklamen- och primulaknoppar! Det är då ingen hejd på hur orättvist "overgartnern" behandlar oss! Ska ni inte ha drivor med snö som täcker allting hos er så här års? Ska ni inte ha is och elände, nedfrusna plantor, röda näsor och blåfrusna händer? I stället ser det ut som om våren är på väg mot er medan vi drunknar i våra snödrivor här på Romeleåsen. Lutten och co kan gå ute på barmark i hagen medan våra katter sitter i fönsterkarmarna och längtande tittar ut över sitt snötäckta rike. Upp och nervända världen. Dessutom poserar Rantenfrun i en kappa som gör mig ännu grönare i ansiktet - av avund! Jag tror att jag går och lägger mig till våren kommer - och drar min gamla svarta kappa över mig...
    Kram från Eva

    SvarSlett
    Svar
    1. Du Eva du Eva! Du kan nå få sagt det :) Jeg sitter her og fniser og ler og smiler med hele meg :) Jeg er så glad jeg har funnet deg og bloggen din! Takk Eva :) Klem fra Marit

      Slett
    2. Och jag är glad att jag funnit dig och din blogg!
      Kram

      Slett
  17. oioi!
    for noen bilder!

    Jeg er stum, og dypt beundrende, og missunnelig. Og motivert til å få litt fortgang på kamerakurset jeg har blitt lovet... hihi

    God helg!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Anne! Nå skal jeg finne fram rosablogg siden av meg :) I alle fall noen ros blomster. Og så skal vi delta på X-faktor hos deg på Moseplassen :)God helg til deg også Anne!

      Slett
  18. Så fantastiske bilder=) Jeg er så imponert over bildene dine, de er så utrolig kule. Håper du får ei super helg=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Jeg har vært innom deg og kikket på utrolig flotte vasene dine! Heldiggrisen :)

      Slett
  19. Nydelige bilder! Jeg er jo rett og slett bare nødt til å få meg bedre kamerautstyr (og kunnskaper). Tenk så mye flott man overser bare fordi man ikke har tid nok til å stoppe opp og gå nærme nok..

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har ikke et spesielt avansert kamera, men et helt vanlig Nikon med linse ED 18-55 mm som fulgte med kamera. Og jeg lar automatikken råde :) Men jeg tar jo noen bomskudd for hvert bilde som jeg er fornøyd med da.. Godt vi lever i en digital hverdag :) Med digital søppelbøtte... Ja jeg har jo virkelig gått meg inn i hagen i vinter. Veldig morro :) jeg tror nok tid er et stikkord her :)

      Slett
  20. Vilka fantastiskt fina bilder.

    Trevlig helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Gunilla og en riktig god helg til deg også!

      Slett
  21. Vidunderlig vakkert... aldeles kosmisk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk skal du Torunn :) Kjempekoselig at du kom innom oss og strålende helg til deg!

      Slett
  22. magnificent macros.. wow so beautiful!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you for your very kind comment. And extra nice that you want to follow us further. Have a great weekend!

      Slett
  23. So lovely photos. Visiting from skywatch
    http://sillarit.wordpress.com/2013/02/09/skywatch-friday-season-6-episode-31/

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you! I'm very flattered :)

      Slett
  24. Svar
    1. Thank you! For your kind comment :)

      Slett