mandag 4. februar 2013


Hva venter hun på nå da?


Neste snøbyge? Milde vinder fra havet? Kanskje en fønvind fra Sahara som fyller luften med gylne sandkorn?


Og hva får hun? Joda.. Her kommer det årstider hulter i bulter, vår en dag og vinter neste. Men hva det nå måtte være som kommer, i dag eller i morgen. Ja så er Fru Ranten klar til å ta i mot! Her står hun.



Helgen har virkelig vært fylt med glede. Tur til Hedemarken og herlig inspirasjonsmøte hos Staudeklubben Miøsen. Egentlig skulle jeg gjerne vært medlem, når jeg ser hva de har på programmet framover. Klippekort på flyet? Begrensningens kunst kan til tider være både krevende og utfordrende…


Vi hadde blant annet selebert besøk fra Sverige. Peter og Gerben holdt begge, som vanlig får jeg vel si, flotte foredrag.  Kjekke hagekarer?!


Om vi ikke snør inne så er det på an igjen i morgen.


Velkommen Light and Voices!






24 kommentarer:

  1. Ha-ha, slik står vi alle innimellom:)
    Høres ut som en spennende inspirasjonsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er litt sånn å vente på Godot :)

      Slett
  2. Ja, det skjer mye hos deg på en gang. Her skifter også årstidene flere ganger, men ikke så dramatisk som hos deg. Interessante foredragsholdere hos dere ja. Ha en fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. I Bergen skjer det ikke så all verdens mye, men jeg må si at Inspirasjonsmøte var vel verdt turen over fjellet :)

      Slett
  3. Er visst berre å ta imot det som kjem ja ;-)
    Fortsatt fin februarveke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Her setter vi helst ikke pluss eller minus forran været :)

      Slett
  4. Ja,årstidene ramlar inn hulter til bulter no framover. Skiftar veldig fort.
    Men for ei topp helg du har hatt med inspirerande foredragsholdarar.
    Ha det fint.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nå er det den årvisse kampen mellom kong vinter og prinsesse vår :) Vi vet hvem som vinner!

      Slett
  5. En skikkelig utkikkspost med sikring. Litt av en eiendom.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi viser bare det beste :) Det er jo luksusen med blogg...

      Slett
  6. Selv om jeg er litt misunnelig på beliggenheten til hagen din så er jeg litt glad jeg bor her innimellom også. Nå gleder jeg meg til å (kanskje?) få med meg siste halvdel av Magnars foredrag i Lillehammer på lørdag, og så har jeg fått overlevert en liste med planter som kan bli mulig å bestille fra Jonny til han kommer til Miøsen 20. april. (Den lista måtte beskjæres med hard hånd, og jeg er ikke ferdig enda.. Det kommer til å bli et stort innhugg i kontoen).

    Norwegian sendte meg reklame med tilbud om flybilletter fra 299,- i dag. ;) løp og kjøp!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja noen ganger er Hedemarken det rette stedet å bo :) Akk ja, jeg skulle gjerne vært på foredrag med Jonny, og den listen vil jeg ikke høre et ord mere om! Basta! jeg er grønn av missunelse...

      Slett
  7. Heisan Ranten. Den utsikten dere har er fantastisk! :-D
    Så spennende at du fikk med deg foredrag med både Nyssen og Gerben! :-D Det skulle jeg gjerne ha gjort også ;-)
    Her i Oslo har det snødd ganske mye i går, så i dag når jeg skulle på jobb var det kaos med såpeglatte veier. Nå VIL vi ha vår!! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Akkurat nå veksler det mellom vakker sol og piskende haggel.. Det er vel noe vårlig over det også?! Ja du skulle så absolutt ha vært der! Nå kan du angre :) Her har det også vært kaos på veiene i dag..

      Slett
  8. Ja, det lyder som en dejlig weekend! Her har vi også forårsfornemmelser den ene dag og stærk frost den næste ... Men til sidst vinder foråret jo :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi har insideinormasjon og satser alt på våren!

      Slett
  9. Det er en god innstilling, det.
    Å ta det man får...
    Siden er det godt å få noen doser med inspirasjon,
    og å oppleve felles (hage)glede!

    Ønsker deg en god dag videre!
    Klem fra meg på Sotra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ida! Vi velger å se positivt på livet?! Klem til deg også!

      Slett
  10. Fine billeder.
    Lyder som om det har været en god dag.
    Vejret må vi taa` som det kommer. Vi kan ikke gøre noget ved det, kun tale om det.
    Her får vi i eftermiddag hagl og sludbyger.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Jeg ser du har ganske så likt til oss akkurat nå :)

      Slett
  11. Ser du etter flere ubåter, kanskje? Det er helt klart en kuriositet for meg som er sånn innmari landkrabbe ;) Det ventes på vår her også selv om den ikke ankommer før i april på disse kanter.
    Fiiin uke ønskes deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Akkurat det med ubåten er ikke helt dagligdags.. Selv om vi jo har en marinebase i Bergen. Takk og fin uke til deg også :)

      Slett
  12. Selv om det ser ut til at du vår uvær, så har du jo hatt en super helg. Staudegruppen Mjøsen har jeg også hørt mye fint om.

    Kjempe hyggelig at du ville dele din helgeglede!

    Klem Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Helgen har vært strålende :) Du får se om ikke du kan delta plantemarkedet de skal ha til høsten? Det skal jeg :)

      Slett