fredag 15. mars 2013


Blir du med og feirer Rantenhagen?


Ja da er du herved invitert! Hva vi skal feire tenker du kanskje da? Egentlig så skulle vi feiret 1 års jubileum i februar, men vi tenker bedre seint enn aldri?! Tenk det. Vi har blogget i ett år. Ikke verst. Synes vi selv da. 



Andre ting som er verdt å feire? Vi nevner 90 faste følgere av Rantenhagen. Vi nærmer oss styggelig fort 30.000 treff på bloggen. Dette er disse litt tørre faktatallene, men samtidig så sier de noe om hagebloggingens mange spennende møter.



Og disse møtene er med deg! Ja akkurat du! Ingen grunn til å kikke over skulderen og lure på om jeg snakker til han bak deg. Neida her er det akkurat deg jeg tenker på. 




Alle dere som har kommet innom og hilst på. Som har gitt oss masse kjempekoselig respons på både tekst og bilder. For dere vet det, at hadde det ikke vært for alle dere så hadde bloggen ligget brakk for lenge siden! For det er jo nettopp denne kommunikasjonen med dere som inspirerer oss i Rantenhagen til å komme ut av Rantenskallet og inn i bloggverdene.


Og så utrolig kjekt har det vært å møte dere alle på hagehalvdelens hjemmebane, at vi ønsker å gi litt tilbake til dere. Fra familiens lune henter vi igjen fram lillesøster, Christina F Hagen. Hun som er et kreativt oppkomme, et overflødighetshorn som strør ut morsomme og til tider riktig så fantete figurer. Hun dikter opp nye univers og fyller dem med eventyrlige vesener.



Nå har du muligheten til å bli den lykkelige eier av en original noffeltegning (verdi kr 1000,-) av Christina Hagen eller av hennes nyeste bok Prikken får en lærepenge. Har du lyst og mulighet, dvs bor i nærheten av Moss, kan du stikke innom og kose deg med tegninger som akkurat nå stilles ut på Kafé Riis eller på Galleri Kraftog Metallum hvor hun er fast utstiller med smykker, skulpturer, bilder, bøker og kunstkort.





Premiene er:



Førstepremie; 1 stk original tegning, Christina Hagen



Andre og tredjepremie; 
Billedbok, Prikken får en lærepenge, utgitt 2012



Reglene er som følger:


*For å kunne delta må du være registret som følger av Rantenhagen. Dersom du ikke allerede er med er det ingen grunn til å fortvile. Du kan registrere deg nå!



*Du må legge inn en kommentar til  innlegget og fortelle at du ønsker å delta i feiringen. Da får du 1 lodd

*Om du i tillegg legger info bilde om feiringen på din egen blogg får du 1 lodd til.

*Maks antall lodd er altså 2 stykker. Skriv i kommentaren hvor mange lodd du skal ha.


Jeg håper mange vil være med oss på feiringen! Fristen for å delta er 31 mars og vinnerne vil bli offentliggjort her på bloggen 1 april. Så får vi håpe at ingen tar det som en aprilspøk.. 





Du kan være med på feiringen uavhengig av hvilke land du bor i, men førstepremien sendes kun innen Skandinavia. Boken kan eventuelt få reise lengre ut i verden.



Kom å bli med!



72 kommentarer:

  1. Gratulerer med 1 års feiring. Håper det blir mange flere år med Rantenhagen.
    Jeg vil gjerne være med i feiringen og tar 1 lodd.

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig koselig at du er med og feirer med oss Vivi! 1 lodd er notert!

      Slett
  2. Flagget til topp`s gratulerer så mye med 1 års feiring.
    Jeg vil gjerne være med, flotte gaver.
    Full pott på meg kommentar, følger og link.
    God helg fra Marit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjempehyggelig Marit! 2 lodd er notert! God helg til deg også :)

      Slett
  3. Gratulerer!!Det er alltid en fryyyd å kikke innom Rnantehage..fantastiske foto og teksten får alltid et smil frem:))
    Jeg tar full pott..følger og link:)
    God helg:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelige ord :) Og veldig hyggelig at du er med!

      Slett
  4. Gratulerer så mye med (bittelitt) overstått! Godt å se at flagget er til topps i Salhus. Du var en av de første bloggene jeg stadig måtte innom å kikke på når jeg startet mitt bloggliv for et stutt halvt år siden. Flotte bilder og lystige tekster. Så er du så raus med å legge igjen gode ord på bloggene til så mange av oss. En ente engasjert hageblogger er du, som byr på deg selv. Så klart det må feires. Jeg tar 1 lodd hvis du byr Rause Ranten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda, vi ridde akkurat den dagen vi salte kan man si, men dog :) Flagget er erstattet av vimpel for den kan henge hele døgnet! Supert at du er med på feiringen og takk for gode ord! 1 lodd er notert :)

      Slett
  5. Gratulerer! Blir gjerne med med ett lodd! Fantastiske bilder som alltid!

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig hyggelig Hagetjelden :) Og har den kommet nå? Tjelden :) 1 lodd er notert!

      Slett
  6. Jeg vil gjerne være med på trekningen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig hyggelig! 1 lodd er notert!

      Slett
  7. Gratulerer med jubileet! Det er alltid en glede å besøke bloggen din :-)Jeg må jo være med på dette, så da blir det to lodd på meg. God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig kjekt at du vil være med Marit :) 2 lodd er notert på deg! Og fortsatt god helg :)

      Slett
  8. Grattis till 1-årsfirandet! Alltid lika kul att kika in hos dig och se dina vackra bilder! Kram Kristina

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode ord :) Ingen lodd?

      Slett
  9. Til lykke! Jeg er meget glad for at følge din blog. Jeg synes dine billeder er helt fantastiske. - Og jeg er nu også ret vild med dine tekster :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar Nana :) Ingen lodd til deg?

      Slett
  10. Sikke spændende med en fødselsdagslodtrækning. Jeg følger allerede bloggen med stor fornøjelse via bloglovin. Jeg fandt en masse skønne haveblogs i løbet af xfaktor blomsterudgaven. Dejligt, når et nyt haveår står for døren. 1 lod :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du føler med oss på bloglovin. Jeg tror likevel at jeg må be om registrering som følger, på den gammeldagse måten dvs å legge seg til som følger av bloggen. Og håper på forståelse for det?! jada, jeg vet jeg er litt gammeldags :)Jeg fant også mangen spennende hageblogger gjennom X-faktor hos Anne :)

      Slett
  11. Gratulerar till ett år i bloggvärlden! Du/ni har verkligen tillfört mycket genom era fantastiska bilder och dina underbara texter. Som du säkert förstått har jag stort utbyte av titta in här med jämna mellanrum och jag är så glad för varje kommentar du lämnar hos mig.
    Din begåvade systers teckning eller en av böckerna är jag gärna med och tävlar om, så jag ser mig härmed som innehavare av en lott. En tavla med så underbart fantasifulla figur får gärna bo hos oss!
    Kram till dig och herr Ranten,
    Eva

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Eva :) Så kjekt at du vil være med på feiringen :) Da får vi krysse fingrene for at du er en av de heldige! Selv om trekningen selvfølgelig skal følge alle kunstens regler :)Klem til deg fra meg. Marit

      Slett
  12. Gratulerer med 1-årsfeiringen og flotte tall!
    Blir gjerne med på begivenheten og trekker meg 1 lodd!

    Mvh. HildeR
    mari_gull(at)yahoo.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Velkommen som følger av bloggen! Hyggelig :) Du er notert med 1 stk lodd :)

      Slett
  13. Gratulerer med ett års blogging! Setter masse pris på bloggen din og måten du skriver på :-) Ett lodd på meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker og bukker og 1 stk lodd er notert!

      Slett
  14. Det känns som längre en ett år vi fått njuta av dina vackra bilder och trevliga inlägg och kommentarer!
    Grattis till ett år
    Mariana

    SvarSlett
  15. Gratulerer med det förste året! Håper på mange år til med nydelige bilder og herlige tekster!

    Selvfölgelig vil jeg väre med i loddtrekningen. Premiene hadde jo värt midt i blinken for poden i huset så jeg tar to lodd og håper på flaks:-)

    Ha en fortsatt fin helg! Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du vil være med og feire Nora :) Et lodd er notert og hell og lykke! God helg til deg også. Klem!

      Slett
  16. Gratulerer med jubileet! Fantaskisk flotte tegninger din søster lager!
    Jeg likte også veldig godt det første bildet ditt i dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Mariann :) Var du med på et lodd?!

      Slett
  17. Oioi, Ranten. Dette var stas! Tusen takk for invitasjonen. Og ikke minst for presentasjonen av søsteren! Det er tydelig at dere er to blad på samme busk! Jeg får vurdere en tur til Moss. Godt man kan skaffe boken, ellers måtte jeg vurdert å lage flere blogger for å øke vinnersjansene :-)

    Ha en fin søndag!
    Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Maria :) Hyggelig at du har lagt deg til som følger! Joda vi kommer vel fra sammen busk :) For å si det sånn i botaniske metaforer :) Var det sånn at du var notert med ett lodd?! Strålende søndag til deg også!

      Slett
  18. Her må man gratulere - Din blog er en af dem jeg altid klikker først på - Her bliver man så ofte præsenteret for nye spændende vinkler, i tekst og billeder, vedkommende og finurligt på den gode måde :)
    Jeg ser frem til mange indslag fra dig fremover, de er præmie nok i sig selv!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du er nå alltid så hyggeli Karsten :) Det setter jeg stor pris på!

      Slett
  19. Grautlerer med jubileum!
    Jeg liker bloggen din kjempegodt og vil selvfølgelig være med på feiringen - 2 lodd til meg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig koselig Elin! 2 lodd er notert :)

      Slett
  20. Gratulerer med 1 års jubileum.
    Veldig flott blogg du har og koselig å besøke deg her inne.
    Vil selvfølgelig være med på feiringa di med 2 lodd.
    Klem frå MarJE.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk MarJE :) Hyggelig at du er med på feiringen! 2 lodd er notert! Klem. Marit

      Slett
  21. Åhhh, så artig! Gratulerer så mye med jubileet=) Du har en superkoselig blogg, og du tar fantastiske bilder=) Jeg vil gjerne være med! Ett lodd til meg, krysser alt som krysses kan for å bli den heldige vinner!=) Fiiin søndag til deg=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig koselig at du vi være med Vibeke :) Jeg skulle ønske at alle sammen kunne få premie! Så mange hyggelige kommentarer og følgere :) 1 lodd er notert!

      Slett
  22. Sjølvsagt blir eg med på feiring! Kjekt å bli kjent med nye hagebloggar, me har felles hageinteresse og det er kjekt å kikke inn til kvarandre :)
    Har lagt meg til som følgjar nå idag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Velkommen som følger av Rantenhagen og veldig hyggelig at du blir med på feiringen! 1 lodd?!

      Slett
  23. Fine gevinstar! Eg vert gjerne med på feiringa:) Lagar link i sidebaren. Så då vert det vel 2 lodd på meg:)
    Gledar meg til å følge bloggen vidare:) Eg ser at våren er komen veldig langt hos deg, men vi kjem nok snart etter her på Nordvestlandet.....

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjempekoselig at du vil være med oss på feiringen : ) 2 lodd er notert!

      Slett
  24. ღϠ₡ღ✿ ❀ ✿ღϠ₡ღ

    Gratulerer så mye med 1 års feiring ! =) ღ

    Blir gjerne med & tar 1 lodd ღ
    Et mirakel skjer ikke så ofte som det burde så jeg får håpe her ღ

    Alltid gøy å sjekke innom bloggen din! :)

    charlotte_kolnes@hotmail.com

    ღϠ₡ღ✿ ❀ ✿ღϠ₡ღ

    SvarSlett
    Svar
    1. Velkommen som følger av Rantenhagen og ett lodd er notert : )

      Slett
  25. Hurra! Klart jeg er med på feiringen! Hadde passet supert med noffel-gevinst:) FOR noen kreative søstre! Blir spennende å følge dere begge videre:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjempekoselig Nina 1! Du er notert med ett lodd :)

      Slett
  26. Gratulerer med 1 års dagen! Hurra! Slenger meg på med ett lodd. Krysser fingrene for vinnerlykke! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Superdupert Kjerstin! Og velkommen som følger :) 1 lodd er notert!

      Slett
  27. Gratulerer så mye! Du verden hvor mye flott du/dere har vist oss dette året!
    Tar gjerne ett lodd.
    Hilsen Viggo

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Viggo! Veldig koselig at du synes det og du er klart notert med 1 stk lodd!

      Slett
  28. Gratulerer med 1 årsdagen, Du vet jeg er en ivrig beundrer av dine bilder
    Jeg tar gjerne et lodd, det er flott premier

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Aina : ) Veldig koselig og ett lodd er notert!

      Slett
  29. Jeg vil gjerne være med, og tar et lodd!
    Jeg koser meg med dine bilder, og lengter virkelig etter vår, så det er flott å se dine vårblomster! Her ligger snøen tykk ennå!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjempekoselig at du vil være med oss på feiringen! 1 lodd er notert :)

      Slett
  30. Sikke en dejlig livsglad Blog du har! Tillykke med det første år!Jeg glæder mig til at følge dig, og vil gerne have et lod! god weekend fra Blomsterlyst

    SvarSlett
    Svar
    1. Velkommen til Rantenhagen. Hyggelig at du vil følge oss videre og være med å feire jubileum : ) 1 lodd er notert!

      Slett
  31. Jeg trekker gjerne et lykkelodd og gratulerer hjertligst :)Herlig blogg!
    tina.triger@live.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Koselig at du er med å feirer! 1 lodd er notert : )

      Slett
  32. Jess fru Ranten! Jag är med! 2 lotter, please;)))!
    Fantastiska priser! Undrar bara vem jag skulle kunna ge boken om jag skulle vinna den;)))? Hehhee. Min norska lämnar övrigt att önska;))))! Men, bilder kan man titta ändå!/Anja

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig hyggelig Anja! At du er med og feirer : ) Boken er lettlest, så det går nok bra for de som er dansk og svensk : )

      Slett
  33. jeg blir gjenre med :) 2 lodd på meg :) har en give away gående jeg også, bli gjerne med :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Min følger nr 100! Kanskje gir det ekstra vinnerlykle?! 2 lodd er notert : )

      Slett
  34. Gratulerer! 1 lodd på meg!
    Camilla, skogsmusa@hotmail.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Velkommen til Rantenhagen! 1 lodd er notert : )

      Slett
  35. Så fint at jeg stakk innom deg akkurat nå! Nydelige bilder på bloggen din!
    1 lodd på meg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Koselig at du er med! 1 lodd er selvfølgelig notert!

      Slett
  36. Blir gjerne med på feiringen jeg også og tar 1 lodd :)

    Klem Charlotte

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og velkommen til Rantenhagen! Jeg kan ikke se at du har registert deg som følger av bloggen, som du må være for å delta, men gi beskjed om jeg tar feil!

      Slett