tirsdag 5. mars 2013


Selv et lite øyeblikk kan romme stor lykke


Ja, er du ikke enig?! Det lille øyeblikket du trenger for å se deg rundt i hagen.. I et lite glimt, hvor blikket sveiper over og zoomer inn. Se der! Oi oi og der og… sånn kan et lite øyeblikk inneholde stor glede og ikke så lite forundring. Har du det også sånn?



Og det var bokstavelig talt ikke så mye mer tid i hagen i dag. For det var grått og ikke så lite vått, men suget, ja vårsuget det trekker. Og Fru Ranten lar seg  trekke med. Alltid.



Det må bare innrømmes. Fluene er utrolig fascinerende! Jeg, som ellers kan vær ganske så utålmodig, kan stå musestille for så å snike meg innpå. Store og små fluer. Disse var små..


Opp fra mørk jord dukker stadig flere av hagens lekre lerkesporer opp. Du kan bare glede deg for vi skal dele hver eneste en med dere! Her kan du kose deg med noen bilderfra sist vår. Mens du venter. Sammen med oss.


Og du, vi sees snart?







27 kommentarer:

  1. Jeg haraldri likt fluer før, men nå er jeg helt frelst av dine bilder. Du er så heldig som kan se lerkesporer allerede nå. Jeg ser bare en stor hvit hage her...

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har i grunnen bare et insekt jeg ikke helt kan like, og det er veps. Da er det full fart og siren på full styrke... Men det skal jeg jo ikke tenke på nå da. Men eller så innsektene flotte når man bare kommer tett nok på. Da får de nemmelig personlighet :)

      Slett
  2. Du verden for noen bilder. Du må jo bruke en flott macrolinse?
    Jeg setter meg ned og venter på våren, sammen med bildene dine :)

    Klem Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt vanlig linse. Den som fulgte med kamera :) Du er velkommen til å vente sammen med oss! Klem. Marit

      Slett
  3. Fantastiske billeder - glæder mig til at se dine lærkesporer i blomst - sidste år var det d 18marts det var da utroligt tidligt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gjør vi også :) Gleder oss veldig, og som du påpeker så er bildene tatt 18 mars :) Vi blir like overveldet hvert år, og i år har jeg flere nye å glede meg til :)

      Slett
  4. Umådeligt flotte fotos - også selvom jeg normalt afskyer fluer;0)
    Du må både være et tålmodigt og skarp-øjet menneske...

    Dejlig aften fra
    Katinka

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi går nok lei etter som de øker på og begynner å svirre rundt på soverommet når vi skal sove, feks.. Da er det ikke så gøy lenger nei :)

      Slett
  5. Jeg er så hjertens enig og lar meg definitivt trekke med...og fluenes herre har sjarmert i monn:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skikkelig kjekkas det der ja :) Kjekt at flere lar seg sjarmere!

      Slett
  6. Jaaa...denne følelsen kan jeg kenne igjen ja...plutselig slår den til og jeg lurer..hva var det:)))
    For noen herlige bilder du gleder med!...forstår ikke hvordan du kan nærme deg...syns de flyr før jeg er en meter unna...kanskje kamuflasjedrakt var noe???:))

    SvarSlett
    Svar
    1. En liten hemmelighet er at når det er så passe kjølig som det tross alt er så er innsektene litt treigere enn på sommeren. Ellers så kan jeg jo anbefale en trollhassel som er en skikkelig insektmagnet på denne tiden (uten konkuranse..)

      Slett
  7. Jeg elsker dine fluefotos :-)

    SvarSlett
  8. Herlige bilder :) Du får til og med fluer til å skinne som de vakreste stjerner.

    SvarSlett
  9. Skønne billeder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlett
  10. Du får små fluger til store øyeblikk for oss som er så heldige å få nyte dine flotte foto.
    Nydelige bilder Ranten!!! Tusen takk for opplevelsen.
    Klem frå MarJE.

    SvarSlett
    Svar
    1. Å tisen takk for hyggelig kommentar! Klem. Marit

      Slett
  11. Så fine fluer dere har. Flyvende juveler! Her er det bare bittesmå blomsterfluer enda. Og gratulerer med flaggstangen, skikkelig staselig utpå pynten nå.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er bare å konstantere det. Alle er stjerner i sin egen galakse! Også en flue :) ja nå blir det laget skikkelig utkikspunkt også, der ute med flaggstangen :) Du må komme og se når det er litt mere vår i luften!

      Slett
    2. jeg iler til, når jeg kjenner den milde vårvinden ruske meg i håret. Vi må faktisk gjøre noe - og det snart.

      Slett
  12. Flotte bilder!
    I dag fikk jeg nesten litt vårfornemmelser. Tørre veier og et lite solgløtt, mer skal det ikke til på denne tiden. Og værmeldingen er jo aldeles strålende.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja sant?! Nå har jeg kost meg i hagen i 2 timer etter at jeg kom hjem fra jobben :) Herlig! Værmeldingen er helt til å leve med :)

      Slett