lørdag 20. april 2013


Forelsket i en tulipan?


Ja akkurat det kan til og med Hr Ranten leve med. At Fru Ranten stadig henger rundt disse tulipanene med et salig uttrykk i fjeset. Sukk hjerte men brist dog ei… For Tulipa turkestanica er virkelig bare så utrolig bedårende?!

 Tulipa turkestanica


Ble du litt betatt du også? Dette er en av de botaniske tulipanene. Ikke stor og prangende men liten og rørende vakker. Her nærmer den seg 15 til 20 cm på strømpelesten og som du sikkert har fått med deg er den førstemann opp og ut om våren.


Jeg har denne tulipanen mange steder i hagen, 
men den ser ut til å like seg ekstra godt i grusbedet hvor den blomstrer nå. 


Har du den ikke? Da skal du vel på løkjakt til høsten?!



God jakt!







24 kommentarer:

  1. Vi kan ikke være mere enige - de er fortryllende!!! Lidt senere på dagen laver jeg indlæg med samme tulipan i omfavnelse med tulipan Concerto. Åh de er så lækre sammen;0)
    Skøn, skøn helg fra Katinka

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var en lekker kombi du viser hos deg :) Det er jo bare å notere seg for høstens løkkjøp! Deilig helg til deg også!

      Slett
  2. Hei Fru Ranten

    Også med Tulipa turkestanica slog "den norske riviera" hos Hr og Fru Ranten os her i syd - fantastiskt!

    Elegant må jeg sige - er fascineret af den tynde linie på de inderste kronblade:)

    Og jagt - vi er vel altid på jagt - må nok vente med at bestille til en gang i eftersommeren, men foreløbigt har "eurobulb" vundet jagten: 10 stk for 2€ - og mon ikke der bliver råd til det?

    Du må have en dejlig søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kartsen :) Ja den linjen har jeg også latt meg fasinere av, og selvfølgelig lyste i det gule inderst på blomsten. Magisk! Eurobulb var ikke så dyre, men vi får jo påslag vi som ikke er medlem i EU.. ha en flott søndag du også!

      Slett
  3. Vill og vakker! Nydelige bilder igjen, Fru Ranten!

    SvarSlett
  4. Disse plantet jeg for förste gangen ifjor höst. Håper de trives hos meg så jeg også får slike nydelige blomster å forelske meg i snart:-) Ha en super helg i hagen!
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Min erfaring er at de er ganske nøysomme i motsetning til kusine hybrid, så det går nok bra! Superduper helg til deg!

      Slett
  5. Skjønner jeg har noe å glede meg til når snøen en gang forsvinner!
    God helg til dere!
    Hilsen Viggo

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det får vi da håpe den gjør?! Ny istid skal vi ikke ha noe av nei :) God helg til deg Viggo!

      Slett
  6. Utrolig vakre bilder! Den tulipanen har jeg ikke, nei... Kjekt å ha noen flere ønsker for hagen :-)
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi må ha noe å jakte på :) Det er jo halve morroen?! God kveld!

      Slett
  7. Ja de var litt av ett syn, helt nydelige og flotte bilder.

    SvarSlett
    Svar
    1. ja sant de er flotte? Og takk :)

      Slett
  8. Veldig flotte! Denne vil jeg jakte på til høsten:)
    Er du snill å minner oss på det når løksalget starter? Fru Rantens 'Best of'-løker...

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror jammen du må minne meg på at jeg skal minne deg på at... Jeg skal prøve :)

      Slett
  9. Fantastisk fine! :)
    Snop for øynene!
    Nyt synet og våren ellers,
    - som endelig begynner å få litt tak nå etterhvert.
    Jeg så den første sneglen her ute i går...

    Og du, 1000 TAKK for alle kommentarer
    og koselige tilbakemeldinger du legger igjen hos meg.
    Jeg har sikkert sagt det før, og sier det igjen.
    Jeg skal skjerpe meg! ;)
    Håper at tiden strekker til, i så måte.

    God søndag! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ida! Takk for hyggelig ord : ) jeg fant også de første sneglene i går, og enda flere i dag. Akk ja. Det er vår : )

      Slett
  10. Nydelige tulipaner, og så flotte bilder!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk : ) I dag har vi vært ute i havet og var heldig å fikk se tjeld : ) Hyggelig gjensyn.

      Slett
  11. Utrolig vakre!...dette går rett inn på ønskelisten:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja sant! Du får leite til høsten : )

      Slett
  12. Du har så utrolig mange artige og spesielle blomster. Denne står i alle fall på ønskelisten min=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror ikke den skal være vanskelig å få tak lenger : ) Heldigvis for jeg vil gjerne ha flere selv også: )

      Slett