mandag 8. april 2013


Veldig langsomt men mest sannsynlig helt sikkert.


Ja så lakker og lir det. Mot vår selvfølgelig. Selvfølgeligheten kan det settes et betimelig spørsmål ved. For våren sitter på gjæret og venter. Vil vel ikke legge seg i vinterens siste krampetrekninger?! Ja for noe må det jo være? Siden vi ligger sånn på etterskudd?


Men dog, der helgen delvis forsvant i heftige snøbyger er mandagen opprunnet med tindrende sol og avgått med en rødgyllen solnedgang. Når sistnevnte inntrådte så fant fotoapparatet det for godt å legge seg rett ut på rygg. Utmattet! Eller rettere, tom for strøm.. Trøsten får være at det tross alt er en grense for hvor spennende en orange solnedgang kan være?

Helleborus


Sisyrinchium douglasii alba har dukket fram i dag. Se hvilen skjønnhet! Sart og yndig dukker hun opp fra noe som egentlig ser ut som en gresstust! Ybersøt er hun. Her vokser hun både i grus og i vanlig jord og jeg håper hun vil trives  rundt i hagen og vokse til store flotte tuer!

Sisyrinchium douglasii alba


Velkommen til Rantenhagen Christin!



Og vi avslutter med dråpen som muligens, og jeg sier muligens (!), kan få begeret til å renne over eller den hagegale til å ta kvelden? Hva vet jeg?


Hei så lenge!








30 kommentarer:

  1. Flotte bilder av nydelige blomster:)
    Og resten av landet gleder seg til å komme etter!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hva kan jeg si annet enn at du er velkommen etter : )

      Slett
  2. Hei Fru Ranten

    Den er da fin, din Sisyrinchium douglasii alba, jeg kender den ikke, men nu er den noteret!

    Og så det sidste fantastiske billede.....

    hvad er det lige vi har her.....?

    måske Fru Ranten har en forklaring?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er en plante du helt sikkert vil like! Dersom du snur siste bildet opp ned så vi du de at det er en stor dråpe med et hår med en liten dråpe på : ) Hva jeg finner når jeg ikke leter...

      Slett
  3. Åh, så smukke forårsbilleder:)))

    Forårshilsner
    Ina
    Annasplads.dk

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Ina : ) god vår til deg også!

      Slett
  4. Svar
    1. Nå må vel snart våren komme til oss alle?!

      Slett
  5. Vakkert, vakkert, som alltid fru Ranten :) Det er en sann fryd å besøke Rantenhagen, hver eneste gang. Takk.

    SvarSlett
  6. ÅÅ .. att få ha vårblommor nu. Underbar sista bild!!!
    Ha en underbar dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. To dråper under verandaen : )

      Slett
  7. Som vanlig har du tatt noen kjempeflotte bilder Ranten! Godt å høre at snøen er borte igjen, for nå vil vi ha SKIKKELIG vår! Slik som det er nå vet jeg ikke om jeg skal være frustrert eller kose meg. Dagene er solrike og milde. Nattene er urimelig kalde for årstiden! Men ifølge YR.no, så endrer alt seg fra neste uke. Da kommer det plussgrader både dag og natt!!? :-D
    Ha en fortsatt riktig fin dag
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette er en bergenser dillemma, mildvær betyr ofte regn. Blir vi noensinne fornøyde?! God tirsdag til deg!

      Slett
  8. Jamen sikke skønne fotos - selvom vinteren driller, ja så vinder våren:0) Husk det!

    Dejlig dag fra Katinka

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja heldigvis for et! Ha en fortsatt fin dag du også!

      Slett
  9. Tak for de smukke forårsbilleder.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og god dag til deg også!

      Slett
  10. Fantastiska bilder!
    Du är en riktigt fotoproffs.

    Ha det gott!

    SvarSlett
  11. Det må bli det nederste bildet som stikker av med seieren denne gangen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes også at det var det mest spennende, selv om det ikke var en blomst i vanlig forstand :)

      Slett
  12. Flotte vårblomster, for noen bilder.

    V A K K E R T

    Hilsen Tove Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig hyggelig Tove Kristin! Jeg har vært inne og kost meg med elgene dine :) Veldig artige!

      Slett
  13. Herlige bilder! Dråpebildene dine er utrolig flotte. De er forresten flotte alle sammen. Har du sendt boken til meg? Den har ikke kommet enda, så jeg bare lurte på om det var posten sin skyld ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du det er nok ikke posten denne gangen nei :) Jeg har bare hatt det litt travelt i det siste, men i dag har jeg faktisk pakket alt klart. Så da reiser premien fra Bergen i dag eller i morgen :)

      Slett
  14. Hei Ranten! Virkelig flott blogg du har med fantastiske bilder! Elsker selv å ta vandring i hagen med kamera! Dråpebildene er også en favoritt hos meg! Nydelige vårblomstrende bilder! Flott video! Ha en strålende inspirerende vår!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Christin og hyggelig at du vil følge oss videre :) Jeg har vel fått litt dilla på dråper for å si det pent :) Alle gode vårønsker til deg også!

      Slett
  15. Herlige, nydelige bilder! Må bare si at den blå scillaen var til å få energikick av! Ikke lett å løsrive blikket fra den!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Den har vært minst like fin som knopp som blomst og har gledet oss lenge :)Lett for at vi blir hengende rundt den ja :)

      Slett