torsdag 1. august 2013

Tilbake til normalen?


Dvs 10 varme og regn? Neida. Fullt så ille er det ikke. Men litt høyere luftfuktighet må man vel kunne si at det er. Og akkurat det er jo mer normalen enn varme solrike sommerdager? Ka sier dokkar som er fra Vestlandet?



Men vi liker at det er litt vær. Ikke bare får vi noe å snakke om men det er faktisk spennende når været er litt mer dramatisk. Eller skal jeg si fargerikt? Og blir vi ikke egentlig litt dorske og late om det blir for varmt? Ja eg bare spør? Vi klarer nok å se det positive i det. Regnet. I alle fall så jobber vi med det… Vi skal jo tross alt fortsette å bo her (..)


Ute har vær og vind røsket og slitt og høyreiste stauder som riddersporer og hjelm har fått hard medfart. Var det ikke akkurat her vi var i fjord også da?! Rene tradisjonen så å si.


 Men vi står an av og gleder oss over alt som er å finne. Når man leter. Og det gjør vi. Sant?







Velkommen til "Hanne i haven"! Hyggelig at du vil følge oss.


Det er da vel sommer enda?! 

36 kommentarer:

  1. Et utmerket innlegg til SWF!

    SvarSlett
  2. Hehe.. Som innlandskrabbe fra Gudbrandsdalen som flyttet til Trøndelag for 23 år siden, så er "vær" flott!
    Her óg ligger Riddersporene og alt annet på tvers etter skikkelig tordenskurer, jeg og katten har ristet av det meste nå i dag.
    Og jo. Det er sommer:) Flotte bilder du har her!

    :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Her sitter vi med årets første tropenatt :) Definitivt sommer! Da blir kanskje småting som flygemaur og snegleinvasjon bare bagateller?! Og i morgen blir det ekstremvær meg vann i bøtter og kar! Vi får stå klar med øsekaret :)

      Slett
  3. Den som leter, den finner ;-)
    Javisst! August er da en sommermåned!

    SvarSlett
  4. Love your skies and flowers! The snail is cute, too!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you! Yes, even the snails are great when one takes a closer look?!

      Slett
  5. Det er jo så vakkert hos deg, så jeg forstår godt at du finner ting å glede deg over! Utsikten mot havet er fantastisk! Her på Østlandet har vi hatt den beste sommer på mange år, og jeg håper at det bare fortsetter. Men jeg unner deg også fint vær, så jeg håper det blir fint vær i hele landet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror jeg hadde råtnet på rot om jeg måtte unnvære utsikten min :)Det er lykkepillen min :) Uunnværlig!

      Slett
  6. Hei Fru Ranten

    Hvilken dramatik på himmelen - stor kontrast til den store ro, med blomster og Hanne i haven:)

    Ha en dejlig dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Sånn er det gjerne her i livet? Kontrastfylt :) God helg!

      Slett
  7. Den utsikten dere har er helt fantastisk :) Jeg blir litt misunnelig, når alt jeg ser utover er digre trær hos naboen. Ok litt fjell ser jeg om jeg ser nordover, det er ikke til å kimse av, eller?
    Ønsker deg ei finfin sensommerhelg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Fjell kommer helt klart like etter :)Takk og takk det samme!

      Slett
  8. Beautiful shots - love those beams of light.

    SvarSlett
  9. Kjempefine værbilder! Jeg har også veldig sans for skiftende værtyper. Sol og varme er flott i passe porsjoner for oss mennesker- og for en hage om noen er der og tar seg av den.
    Denne sommeren har vært katastrofal for plantene i min svenske hage. Selv sterke stauder dukker under etter måneder med ekstremtørke- og jeg er jo ikke der for å vanne dem :-( Synd været ikke blir mer likelig fordelt, men vi får bare brette opp ermene og bytte ut det som er tørket bort... selv om jeg hver eneste dag håper på regn i morgen!!
    Ha en fortsatt fin dag
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Stein! Ja det er flott med kontraster? Leit at du har mistet så mange planter i hagen. det er mye som kan ramme oss i hagen, men tørke er nok ikke en av de tingene... Alt vel til deg!

      Slett
  10. Such magical blues in your beautiful scenery. And the macros of flowers are stunning. Even the humble snail has his own special beauty.

    SvarSlett
  11. Fantastisk fine bilder! Og jeg er av dem som liker både godt og dårlig vær, men det kan gjerne være mest av det førstnevnte ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Anette! Hyggelig at du kom innom :) Ja vi vil vel helst ha litt av alt?!

      Slett
  12. Vilka fantastiska bilder på himlen. Den där solen bryter igenom molnen är sagolik....

    Önskar dig en trevlig helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Helen :) Jeg synes også at lyset blir litt magisk noen ganger :) God helg!

      Slett
  13. Underbara bilder. Vilken sommar vi haft. Verkligen någon att minnas när snön och kylan kommer.
    Fortsatt skön sommar.
    Birgitta

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Birgitta! Takk for din hyggelige kommentar :)Ja sommeren skal vi varme oss på langt inn i vinteren :) Alt vel til deg også!

      Slett
  14. Hej du mästerfotograf! Tack för dessa bilder! De är bar sååå fina!/Anja

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Anja :) Når naturen byr på sitt beste så er det ikke så vanskelig å ta gode bilder :) Men man blir jo litt andektig av og til?!

      Slett
  15. Svar
    1. Hei på deg! Tusen takk og veldig hyggelig at du kom innom!

      Slett
  16. For noen flotte naturbilder!...lyset og skyene danner spennende motiver som du fanger så flott!
    ja...vestlandet er jo ikke kjent for det varmeste og tørreste sommerværet...jeg er derfra selv og har regnet bort mang en juli måned:)
    God helg:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja juli er gjerne noe våt :) Men da er vi jo ofte litt rundt og kan nyte solen likevel :)God helg!

      Slett
  17. Vidunderlige bilder! Visst er det sommer ennå!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er det! Takk og alt vel!

      Slett
  18. What an amazing series of photos, each better than the last! I think my favorite is the third one with the light rays above and below the clouds.

    SvarSlett