mandag 30. september 2013

Høstens farger?


Det er spørsmålet… "to bee or not to bee".. I høstens lune lave myke kveldssol eller i de mer kalde skyggene? Hvilken farge finner du? Her er de jeg fant den siste dagen i September.

Hosta

Denne var pikyrande liten..


Hvem har så sendt Fru Ranten ut på denne høstekspedisjonen? På jakt etter høstens inderste vesen? Hva skjuler denne paletten så?




Vi er med på #MANDAGSTEMA #94 hos Helen. Og tema er? Ja nettopp! Høstens farger. Vi deler og du deler. Og mine venner er dine venner.

Impatiens Milo


Sorbus koehneana

Vi ønsker velkommen til oktober!


Mandag morgen kl. 07:30

28 kommentarer:

  1. Du har alltid så fantastiske bilder !
    Dyktig fotograf !
    Nyt oktober :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk amo : ) Ikke så vanskelig det når motivene står i kø rett utenfor døren : ) Oktober skal klart nytes!

      Slett
  2. Very beautiful images. I love them all! :)

    SvarSlett
  3. Flotte bilder! Spesielt utsikten din er jeg helt betatt av :)

    God tirsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du får komme innom neste gang du er i Bergen?!

      Slett
  4. Nå er det blitt oktober (grøss!) og vi må lete etter skjønnheten i de små detaljene!
    Nydelig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg finner jo de små detaljene veldig spennende : ) det er jo ingen hemmelighet?!

      Slett
  5. Hei Fru Ranten

    Det var jo macro næsten som i mikroskop:) Spændende

    Gode farver - flotte hvide rønnebær med sine mørke efterårsblade...

    Ha en dejlig dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg har fått et closeup filter i gave så nå kommer jeg enda tettere på : ) Veldig spennende! Kvitrognen er spektakuler med sine hvite bær og flotte høstfarger? Ha en deilig aften!

      Slett
  6. Flotte bilder som vanlig fru Ranten! :-D Planter og insekter får jo en helt ny dimensjon når du bruker så nærmakro! Kjempeflott!
    Ha en fortsatt fin dag.
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Stein! Flotte høstfarger hos deg nå! Ja det er spennende å gå tett på : ) En ny verden dukker opp!

      Slett
  7. Många fina bilder du visar!

    SvarSlett
  8. Nice pictures. I like the last four photos especially!!!

    SvarSlett
  9. Vakkert vakkert, så flotte små detaljer du greier å fange med linsa di.
    Det siste september bildet magisk og litt av ett farge skue.

    Ha en fin 1 oktober.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk : ) Veldig hyggelig sakt! Høsten er jo en spennende årstid : )

      Slett
  10. Jeg elsker bildene dine=) Og du er uten tvil min makro-inspirasjon=) Tuuusen takk for titten=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Vibeke, så hyggelig : ) Jeg prøver ut et forstørrelsesfilter som jeg skrur fast utenpå linsen, som i seg selv er en vanlig kitlinse.

      Slett
  11. Flotte bilder! En Sorbus koehneana står på innkjöpslisten min, synes de er så fine!
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Sorbus er lett å så selv! Bare å raske med seg noen bær, om du skulle passere en busk :) Jeg renser frøene og legger de i litt lunkent vann med en dråpe Salo i, sånn over natten. men det er kanskje ikke nødvendig. De spirer i alle fall greit etter en vinter ute : )

      Slett
  12. Smukke billeder.
    Flot morgenbillede mandag kl.7.30.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlett
  13. Ja det hender jeg bare må ut og ta noen bilder før jeg haster til jobben :)

    SvarSlett
  14. Hösten är vacker, inte minst på dina bilder.
    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Birgitta og ønsker om en flott høsthelg til deg også!

      Slett
  15. Nomin, så søte romvesen da,) Du får nå fotografert det meste du. Herlig!

    SvarSlett
    Svar
    1. He he. Disse er veldig veldig små : ) Fikk et nytt closeup filter forrige helg. Nå kan jeg i grunnen se bedre med kamera enn med det blotte øyet. Og akkurat disse var, som du sier, veldig søte : )

      Slett