søndag 27. oktober 2013

Vintertiden er over oss.


Ikke sånn helt bokstavelig da, men du har vel husket å skru klokken? En time tilbake? Vi undres som vi pleier. Kan dette virkelig være godt for noe? Så vi prøver å tenke i positive baner (..) Men om du nå venter på de gode forklaringene så venter du nok forgjeves.



Vi deler Helgegleder hos Vivi på "Vivishagerom og litt til"



Vi deler også hos Laura med "I Heart Macro Week 22"



Solen har gjestet oss og vi (vi og vi fru Blom)har benyttet høvet til å kryp rundt ute i hagen på jakt etter edle dråper og annet snadder. Vi fant vi fant!


Ønsker deg en fin uke!



Med eller uten lykkedråper!

42 kommentarer:

  1. Super flotte lykkedråper her på den den første vintertidsdag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og hyggelig at du kom innom Ina!

      Slett
  2. Fantastiska bilder på vattendropparna! Klockorna är inställda till vintertid även om jag är av den åsikten att vi bra kunde slopa den här rumban.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Gunilla :) Ja bare tull i grunnen?

      Slett
  3. Lykkedråper! Så herlig! De er glitrende, forstørrende og glassklare - og du fanger dem så treffsikkert at det nesten blir uvirkelig. Små kunstverk man aldri blir mett på.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kryper rundt med mine sitteunderlag og jeg tenker det er godt at hagen ikke ligger langs med veien..? Litt av et skue ;-D

      Slett
  4. Så flotte bilder=) Du bürde jo egentlig holdt makrokurs=))) Skal dele de tips jeg snapper opp=) Fin ny uke til dere=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg gjør det på enkleste måten og hadde nok gjerne hatt mye å vinne på å lære litt mere kamerateknikk. God uke til deg også!

      Slett
  5. Absolutely amazing... that last photo is incredible! Thanks for sharing the love up-close with I Heart Macro:-)

    SvarSlett
  6. Hei Fru Ranten
    Vanddråber med helt deres eget liv - flot!

    Ha en dejlig uge du med!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er en hel liten verden der ute :) I miniatyr ;-D

      Slett
  7. Du og du så lekre bilder!!
    FLOTT!

    SvarSlett
  8. Flotte bilder og du, jeg tar gjerne med lykkedråper ;) Fin uke til deg også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja du finner vel noen du også?! God uke!

      Slett
  9. Nydelige lykkedråper! Jeg ser heller ingen mening med å skru tiden tilbake...
    Ha en ny fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei det er vel bare til forvirring for en stakkar? God uke!

      Slett
  10. Fantastisk flotte lykkedråper. Jeg blir helt matt av de flotte bildene dine.
    Ja, nå er i allefall vintertiden her. Det eneste positive med det, må være at vi fikk en bonus time i går.
    Ønsker deg en super fin ny uke. Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Vivi1 jeg har kost meg med den nye fotobloggen din, men fikk ikke til å legge igjen kommentar. God ny uke!

      Slett
  11. WOW, wonderful pictures of little drops. The second to the last picture is my favourite!

    SvarSlett
  12. a very nice serie of droplets macros ...

    SvarSlett
  13. Amazing macros! Stunning clarity.

    SvarSlett
  14. Herlige dråper! Jeg må si at jeg ikke helt skjönner poenget med vintertid, men nå håper jeg på en passa kald og kort vinter :-)
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi ønsker vel en liten kuldeperiode eller to, sånn akkurat passe nok til å stratifisere frøene vi har sådd i høst?! Klem!

      Slett
  15. Svar
    1. Tusen takk og god uke til deg også!

      Slett
  16. Wow! Fantastic serie of droplets photo! So brilliant and artistic!!

    SvarSlett
  17. Eg må innrømme at eg er glad for å ha skrudd klokka tilbake når eg skal ut om morgonen og traske til barnehage/skule med to ungar på slep bak vogna i øsande pøsande regnver... Men tenkte aldri den tanken før i tida når eg var fri og frank!

    SvarSlett
    Svar
    1. Der var du jo! Ja akkurat den morgenlykken er jo heller kortvarig? Nå er det helst mørkt på sent og tidlig, så da er vel innekos stikkordet?!

      Slett
  18. Wow - so magically beautiful!

    SvarSlett
  19. Så vackert! Snart kommer du att visa oss även vattenmolekylerna ;)! Det är otroligt vilken helt "ny" värld kameran visar oss! /Anja

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Anja :) Da må det nok ny makro eller kanskje mikro linse til : ) Det er ganske morsomt å reoppdage verden gjennom en kameralinse?!

      Slett