torsdag 30. januar 2014

O`heilage natt.


Når det er riktig kaldt så er det også ofte stjerneklart. Og hvor vakkert kan det ikke være en sånn kveld? Tusen og en natt med et dryss av stjerner som gir liv til himmelen enda de er flere tusen lysår unna? Vakkert!


Vi holder oss fortsatt innen sjangeren is og fugl. Det blir jo et naturlig valg på denne tiden av året?


Vi deler på Skywatch Friday


Kortreist motiv? Fru Ranten i fri dressur (..)


Jeg ser at andre har fått vinterdynen på hagen. Noen steder metervis med snø. Her har barfrosten holdt stand men fra helgen skal vi krype oppover på gradestokken og da kommer det ikke snø men regn.. Men været kan man jo ikke velge?

Turdus merula


I Rantenhagen planlegger vi å feire oss selv  en liten gran. For ikke bare kan vi feire 2 årsdag for bloggen på søndagen, vi nærmer oss også 60 tusen treff. Hvem teller (..) Men det gir jo en liten indikasjon på  hvor mange som har tatt seg tid til å kikke innom oss. Feiringsverdig! Synes vi.


Så kom innom i helgen!



Og bli med å feire?


38 kommentarer:

  1. Vakre bilder som alltid! Moro å se deg ta bilder ;-) Gratulerer med jubileet!
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Marit! Du får kikke innom på søndag ;.)

      Slett
  2. Gratulerer!
    Stjernehimmel og is er vakkert. Her er det tykk dyne og ingen stjerner...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja kanskje får vi dyne på vi også? I morgen? Men så er det meldt 7 varme på søndag...

      Slett
  3. Nyyyydelige bilder=) God helg når den tid kommer=) Vibeke

    SvarSlett
  4. Hei Fru Ranten

    Det kender jeg så godt - at man er helt nede og ligge for at få det perfekte billede:)
    Super skumringsbillede - Der kommer en del "noise" når jeg tager billeder på laaaang tid - men dit ser rent ud!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
    Svar
    1. He he.. Ja sånn kryper jeg rundt i hagen både sommer og vinter :-) Jeg tror det er mange hagefolk som kjenner seg igjen i den posituren?! Deilig aften til deg med!

      Slett
  5. Nydelige bilder!
    Og vinteren skal visst vare en liten stund til.

    SvarSlett
    Svar
    1. Skal det ikke bli mildt likevel?! God helg!

      Slett
  6. Det er så koselig å titte innom bloggen din når du byr på nye innlegg. Jeg blir alltid like fornøyd:) Du fanger et magisk landskap som jeg lar meg forføre av.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nå ser du også hvor lite glamorøse disse landskapene er i utgangspunktet :-) Hagen er jo som et smykkeskrin? Hele året :-)

      Slett
  7. Hei Ranten! Så hyggelig at du snart feirer 2 årsdag på bloggen! Det er alltid like hyggelig å stikke innom for å se dine vakre fotografier og spennende planter! Ser frem til fortsettelsen!
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Stein! Ja det blir GiveAway på søndag! Vi må jo feire?!

      Slett
  8. Fantastic shots! Absolutely amazing!

    SvarSlett
  9. Morro å se fru Ranten i fri dressur :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp :-) Hr Ranten klarte å ta dette bildet i et ubevoktet øyeblikk :-)

      Slett
  10. Fiine bilder !!!
    Og godt sagt, veret får me ikkje velge !
    Deilig med sol og bar mark også. Einaste bekymringa er om snøen kjem når
    me vil ha vår...

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja i dag rakk jeg så vidt hjem og fikk siste sollyset med meg :-) Herlig! God helg!

      Slett
  11. Fantastisk det første bildet!..og veldig artig å se deg i aksjon...en må jo krabbe på alle fire og sitte i de rareste vinkler for å finne den rette vinklingen...OG for noen bilder du får til...tar av meg hatten jeg..imponert..igjen:)
    God helg:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Slangemenneske :-) Eller kanskje mere som en meitemakk? Okke som.. God helg!

      Slett
  12. Det var perfekt overskrift til bildet ditt, så flott.
    Og vakre små kunstverk i isen, du finner de små fine detaljene du.

    God helg fra Marit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Som du ser, så kryper jeg nærmest rundt der ute i hagen :-) God helg!

      Slett
  13. Fru Ranten i velkjent positur, det må jo bare bli flotte macrobilder av dette!
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja dette er vel en velkjent hageposistur :-) Kan vel minne aldri så lite om et bilde du tok hos Peter?! God helg til deg også!

      Slett
  14. Lovely series of images, Ranten! The sky shot is lovely. Happy weekend!

    SvarSlett
  15. Flotte stemningsbilder. Liker vinteren, jeg. Den ble enda finere gjennom bildene dine.

    Jeg har stengt kommentarfeltet på bloggen min, men kikker innom deg med (u)jevne mellomrom.
    Klarte ikke å følge opp kommenteringen - derfor, men jeg setter pris på alle kommentarene du la igjen hos meg. Takk!

    God lørdag! (:

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ida! Veldig koselig å få et livstegn fra deg! Vinteren er vakker! Tror jeg må ta en tur til strandkanten, kanskje Herdla? Sånn for å se sjøen i rett høyde :-) Jeg ser du har stengt for kommentarer, men jeg er jo innom og kikker og koser meg med bildene dine likevel. God helg til deg!

      Slett
  16. Fortsett å praktisere fri dressur Ranten. Det kommer så mye fint ut av det! God helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. He he! Det skal jeg :-) God helg til deg også!

      Slett
  17. What a beauty,star and ice.

    SvarSlett