onsdag 22. januar 2014

Så satt hun der da.


Fru Ranten er ikke helt pigg og har tilbragt dagen innendørs. Litt småpjusken og ikke helt på høyden med arbeidslivets krav. I dag. Så der satt hun.


Og når man da sitter der. Ja da kan man glede seg over det som kan observeres fra kjøkkenvinduet? Alle fugler små de er (?)

Turdus merula/ Svarttrost hunn
 
Inne var det tulipanene som fikk den fulle og hele oppmerksomhet. Fru Ranten tar et dypdykk i det aller helligste. Alltid spennende å gå tett på?



Helgen bød på dypfryst lykke. Som seg hør og bør på denne tiden av året.


Vi deler på Skywatch Friday


Langsomt vandrer vi.


Mot våren.

52 kommentarer:

  1. Så flotte bilder ! Er så glad i macro bilder, gøy å få se hvordan ting virkelig ser ut ;)
    Ellers.. riktig god bedring til deg! Fint å ta en rolig dag av og til, men surt når en ikkje er på hlyden.
    Håper dagen i morgen blir bedre!
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Åshild! jeg har ikke macrolinse men bruker et helt standard objektiv. I tillegg bruker jeg et Close upp filter, som et forstørrelsesglass :-) Ja det er jo kjempekjedelig å være syk, så jeg satser på rask bedring :-)

      Slett
  2. Så kjedelig at du er syk og pjusk! Håper du fort blir frisk og rask igjen=) Bildene dine er nydelige, og jeg er fasinert over hvor nære du kan ta bilder=) God bedring=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har gått på lavgir og gjort som ungene, sovet det av meg :-) Som jeg skriver over så bruker jeg Close upp filter. I tillegg handler det om å holde kamera i ro og ha godt lys. Takk for hyggelig hilsen!

      Slett
  3. Hei fru Ranten

    Så må man ønske god bedring!
    Fint du fik taget lidt billeder!
    Man kan nærmest se de enkelte pollenkorn på tulipanen:)

    En dejlig aften herfra!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Kasten! Ja man tager hva man haver ;-) En deilig aften til deg også!

      Slett
  4. Flotte tæt på billeder. Hvis der ikke var forklaringer til, tror jeg ikke, at jeg havde gættet, hvad det var på flere af billederne ;-)

    God bedring!

    Hilsen Ina
    http://annasplads.dk/

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ina! Takk for gode ord :-) Jeg går jo veldig tett på i tillegg til at jeg velger utsnitt som jeg selv finner spennende. Så er det ikke så viktig lengere at det skal ligne noe :-)

      Slett
  5. Herlige bilder av blålilla pollenknapper! Tenk så mye de går glipp av alle de som kun betrakter verden med et raskt overblikk...
    Ønsker deg god bedring og masse fugler utenfor vinduet. Til helgen er det bare å telle i vei ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Syke farger på disse tulipanene?! Ja tid er klart et nøkkelord i tilværelsen? Den bør man ta seg?! Ja nå skal de telles alle som en!

      Slett
  6. Vakkert!
    Fort gjort å oversjå det vakre..

    Er pjusk sjølv på tredje dagen.
    Ikkje gøy nei.
    Og den vakre soloppgangen utanfor vindauget hadde eg ikkje overskot til å forevige..

    God betring til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja livet blir jo straks litt mere spennende dersom man har tid til å stoppe opp litt innimellom. Tid er vel kanskje dagens luksus? God bedring til oss to :-)

      Slett
  7. God bedring! Vakre bilder av tulipaner og alt annet du har fotografert :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Marit! Da har jeg lagt meg til på Giwe Awayen din!

      Slett
  8. Nydelig bilder igjen. De var slett ikke dumme de bildene du hadde laget lysegrønt album av og plassert på Tangen heller!
    God bedring, Ranten :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Maria! Så du har besøkt Gøril :-) Jeg koser meg gjennom året som har gått når jeg velger bilder som skal være med :-)

      Slett
  9. Åjaa..du sier noe..langsomt mot vår...lekre bilder!
    God bedring:))

    SvarSlett
  10. Utrolige detaljer på tulipanbildene! Mye man går glipp av dersom man ikke går tett nok innpå, eller skal vi si inn i!
    God bedring, ikke noe moro å være pjusken!

    SvarSlett
    Svar
    1. Man får da kompensere for manglende blomstring ute?! Veldig kjedelig å være pjusken ja, så da er det bare å blir frisk igjen!

      Slett
  11. Önsker deg god bedring! Når jeg ser bildene dine blir jeg helt overbevist om at jeg må skaffe meg macrolinse!
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Nora :-) Jeg har ikke macrolinse men bruker, i tillegg til en helt standard linse, et Close upp filter. Disse er ikke så dyre i innkjøp. Eller er regelen godt lys og stø på hånden!

      Slett
  12. Så fine tett på bilder. Tulipanbildet var rålekkert!!
    God bedring....håper pjuskeriet i kroppen slepp fort taket.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er på bedringens vei :-) Takk for hyggelig kommentar!

      Slett
  13. Du får ta och pigga på dej.
    Snart är januari slut, vi närmar oss...
    Kram
    Mariana

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det skal jeg ;-) langsomt men sikkert! Klem. Marit

      Slett
  14. Fantastic photos!Great shots!Well done.

    SvarSlett
  15. Ja, man behøver ikke alltid gå ut for å finne motiver.
    God bedring!

    SvarSlett
    Svar
    1. man tager hva man haver :-) Takk!

      Slett
  16. Spring is such a beautiful time of year!!! That bird in the tree is awesome.

    SvarSlett
    Svar
    1. Now when it's cold, we get many interesting birds visiting and we try to have some different food for them :-)

      Slett
    2. I love to photograph birds!! If you'd care to sometime when you have time...go back to Hootin' Anni's and click on the linked graphic "I'd Rather B Birdin'". It'll take you to my bird photo blog.

      And if you ever post more bird photos, let me know...I'd LOVE to visit and view!!!

      Slett
    3. Thanks for the invitation! I will gladly visit your bird blog. Now onwards there will probably be more bird pictures, it's not as many flowers yet. Welcome back!

      Slett
  17. Great photos, the flower macros looks like a sculpture.

    SvarSlett
  18. Bubbles in ice ? They look gorgeous !

    SvarSlett
    Svar
    1. This is the season to hunt frozen bubbles in the ice! Pure treasure hunt!

      Slett
  19. Lovely photos! The macro shots are lovely! Have a happy weekend!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you and thanks the same to you!

      Slett
  20. A stunning work of art with your photos.

    SvarSlett
  21. What beautiful shots! I like winter (as long as it's not too long and too cold!)

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes winter can be beautiful. We live on the coast and has little snow in winter, not like the beautiful winter wonderland you've taken pictures of.

      Slett
  22. Fina bilder Ranten! Nu har dagarna blivit lite längre! Underbart! /Anja

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anja! Ja nå ligger det mye deilig tid foran oss!

      Slett
  23. Sikke nogle smukke fotos, du viser. Tak for det og god weekend!

    SvarSlett
  24. Takk Bente! Jeg ser på din blogg at du også er glad i tulipaner :-) God helg!

    SvarSlett
  25. Du gir deg selv den beste medisin ser jeg:) God bedring og god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja du kan så si :-) Akkurat nå er været ut nesten så fuglene må bite seg fatt i foringsbrettet.. Mao ikke mange fugler å telle i dag..Og det er som å sitt inni disse glasskulen hvor snøen drysser når du rister på dem. Hvem som har ristet på kulen er ikke godt å si men overgartneren får nok skylden? God helg!

      Slett