fredag 14. februar 2014

Et lite gjensyn med det beste fra 2013?


Dette er selvfølgelig et spørsmål om smak, men siden dette jo tross alt er min blogg, ja så tillater jeg meg å gjøre et selektivt utvalg?





Men aller først vil jeg minne alle på at i morgen er det siste dagen for å delta på Rantenhagen sin Giveaway! Klokken 24:00 presis stenger dørene for denne gang og på søndag 16 februar annonseres vinnerne. Barneboken "Lille Otto skal sove" kom på markedet like før jul og den er foreløpig kun til salgs Moss. Oddsene for å vinne er store så bli med du også!


Fru Ranten føler jo at hun er tett på det meste der ute i hagen. Ikke bare blomster og bier. Vann er for eksempel et av hagens elementer som har fått mye fokus i 2013. Det har jo sine naturlige årsaker. Vann har overgartneren vært veldig raus med. Og joda, dette kan helt klart være en følgeskade av det å bo i Bergen by?









Om noen av Rantenhagens mange insekter til tider har følt seg litt beglodd, ja så er det jo bare å innrømme det (..) De har til tider vært gjenstand for intens oppmerksomhet! Og ikke er vel det så rart? Så flotte som de er! Hr Møll, Frøken Flue og lille Petter Edderkopp?! Og alle de andre som bor i Rantenhagens jungel. Side om side, de og vi.










Hjertelig til lykke med 




Alle hjerters dag!

32 kommentarer:

  1. Jeg skal i alle fall øve meg på å gå tettere på, for dine bilder er stor inspirasjon=) Koselig å se alle bildene dine=) God helg til dere=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig å kunne inspirere :-)) God helg!

      Slett
  2. Fanatisk gjensyn, litt skummelt og veldig artig å se disse små insektene på nært hold.
    Marit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg føler de nesten blir som gode venner etter hvert ;-))

      Slett
  3. Fantastiske bilder og et hyggelig gjensyn!

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Marit og god helg til deg også!

      Slett
  4. Hei Fru Ranten

    Super billeder - vand og insekter:)

    Godt at se!

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Karsten og takk det samme!

      Slett
  5. Bilda dine er så fantastisk vakre.
    Du er ein dyktig fotograf, og har sikkert eit godt kamera :)

    God helg frå Anne-Maei

    SvarSlett
    Svar
    1. Kamera er bra men det er ikke spesielt dyrt kamera. Jeg har hatt det i mange år men i dag har jeg faktisk gitt meg selv et nytt kamera i gave :-)) det blir spennende! God helg til deg også Anne-Mari!

      Slett
  6. Fantastisk flotte blinkskudd!
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Mariann! Fint vær i dag og første Iris reticulata åpnet seg :-)) God helg til deg også!

      Slett
  7. Nydelig, så flink du er! Ha en herlig weekend!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ;-)) Hyggelig at du kom innom!

      Slett
  8. Hyvää Ystävänpäivää Sinulle...
    Eko
    Parempi myöhään kuin....

    Mainio sarja - katselin ja ihailin....

    SvarSlett
  9. Sitter og koser meg med bildene dine, i dette innlegget og noen bakover i tid. Drømmer om vår. Her er alt som kan spire og gro i min hage, dekket av et tykt lag snø, og mer kommer det! Deilig da å se på dine bilder, nærheten til motivene og detaljrikdommen som da kommer fram. Inne, foran peisen!
    God (foto)helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Grete! Hyggelig at du kom innom og takk for fine ord :-) her har det ikk kommet noe snø å snakke om i år, men kan enda rekke det?! Vi koser oss med fyr på peisen vi også :-) God helg!

      Slett
  10. wow, wow, wow!
    Vilka fantastiska bilder!

    Önskar dig en skön hleg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk og god helg til deg også!

      Slett
  11. Oj, jeg måtte ta meg i å minne meg selv på å puste... Så vakre bilder, så vakre motiver og så besnærende følsomt du serverer det. (kanskje ikke det rette ordet, men jeg blir litt satt ut) Jeg får lyst til å stikke tungen bort på vanndråpene og ta på en flue!!
    Vakkert, vakkert, eventyrlig vakkert!
    Riktig god helg i Rantenhagen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker og bukker og snur seg i ring! God helg til deg også!

      Slett
  12. Saknar ord, fru Ranten! Underbart! /Anja

    SvarSlett
  13. Jeg forelsket meg helt i den enslige dråpen som så fint balanserer! Nydelige bilder fra året som gikk!
    :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bildet med den ene dråpen er tatt under altanen vår, huste er rødt og dette gir gjenskinn i dråpene. Fra dråpene på altanen hang et kattehår og på dette hang en dråpe ;-)) Selv satt jeg krøkkete til under balkongen i flere timer for å fange dråper i farten med håndholdt kamera. Snakker om påfunn ;-D Og joda, jeg har tatt meg den kunstneriske friheten å snu bildet opp ned (..)

      Slett
  14. Fantastiska bilder!!!!!!!!!!!!!!!
    Kram
    Mariana

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen tusen takk Mariana! Klem. Marit

      Slett
  15. Så nydelige bilder ! ! !
    Ha ei fin ny uke ;)
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Åshild og fin uke til deg også!

      Slett