søndag 23. mars 2014

Dorsk vårflue mellom sol og hagl.


Ja man kan jo bli litt utmattet av sånne skiftninger? Brått om enn ikke uventet?


Ikke vær for haging i dag men alltid litt for fotografering? Kjapt ut. Kjapt inn.


Vi deler hos Laura med "I Heart Macro Week 22"


En god dag ute for å så siste rest av frøene. Inne selvfølgelig.


En åpen Crocus fanget blikket! Denne våren var dette unntaket som bekrefter regelen? Men i morgen skal de alle få åpne opp og sole seg. Kanskje får de besøk av en humle eller to også?!


For sånn er det. Et høytrykk skal legge seg utenfor kysten og jage alle regnvåte skyer og ikke minst tanker på flukt. Hvor de skal vet jeg ikke (..)


Og for dere som ikke har sett værmeldingen.


Solen skal komme til oss alle i løpet av uken!



26 kommentarer:

  1. Hei Fru Ranten

    Hvilken dramatik i vejret. Og hvilken udsigtsplads!

    Flotte billeder af fluen i scillaen - mon ikke den æder pollen?

    Godt at i også får sol - det trænger vi alle til!
    Måske det ikke var så meget vinter, men mørkt det var det:)

    Ha en dejlig aften!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi har i grunnen hatt litt spennende vær i det siste :-)) Av alle sorter kan man si? I dag våknet vi til en dypfryst hage og innhyllet i tåke.. Men så kom jo solen og alt var glemt! Jo jeg tror fluene spiser pollen :-)) De er jo ikke å regne for gode polinatorer men litt må jo bli med rundt på ferden?! Ja nå trenger vi litt lys inn i hodet?

      Slett
  2. Vakkert Fru Ranten :) Gleder meg til å stå opp til morgendagens solskinn :)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tenker du var godt innpakket i tåken du også i dag tidlig? Vakkert det også :-))

      Slett
  3. Som alltid, fantastiske bilder=) Jeg tenkte på deg da jeg krøp rundt i hagen for å ta noen bilder i dag. Makro er ikke så lett, blir mange dårlige bilder før ett blir bra! Håper dere får masse sooool=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har jo vært litt hektet på close up filter, men nå har jeg funnet ut at det er noe som heter for mye og for lite.. Så da tar jeg en del bilder med min helt vanlige kit linse :-)) Solen kom!

      Slett
  4. Vakre bilder!

    Håper værmeldingen stemmer !

    Ha en fin uke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi er særdeles fornøyd med været og håper på en solfylt uke! God uke til deg også!

      Slett
  5. Wow. Impressive photographs.. Am I repeating myself? ;D

    Have a great week!

    Judith

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you Judith! Have a great week you too!

      Slett
  6. Underbara krokusar. Snygga bilder på flugan också - fast den är kanske inte direkt vacker. Ha en fin vecka!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Gunilla :-)) Nå har jeg virkelig kost meg med nærbilder av fluer og jeg begynner å synes at de er ganske kjekke :-)) God uke!

      Slett
  7. Du måste ligga på knä jämt och fotografera, så fina bilder!!!
    Hoppas solen kommer till dej
    Kram
    Mariana

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg ligger meg rundt i hagen :-D Hr ranten sier jeg ikke setter fotspor men knespor =O Solen har kommet! Klem. Marit

      Slett
  8. Nydelig med litt vårstemning! Nå er vel våren kommet for godt til dere regner jeg med. Her venter vi på at et polart lavtrykk skal treffe oss i løpet av kvelden/natta. Det kan bli heftige saker, og det er definitivt ikke vår her ennå!
    Håper værmeldinga deres stemmer, og kos dere i sola mens dere har den :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du får bare nyte våren her mens du venter på at den skal finne det for godt å komme nordover! Jeg kan trøste deg med at vi våknet til en dypfryst og glasert verden i dag tidlig. Tykk tåke var det også =O Jeg var ganske spendt på om jeg skulle komme meg opp bakken med bilen, og enda mer spennende var det for han som kom etter med mc :-)) Endelig fikk crocusen i hagen sol!

      Slett
  9. Ååå, den nydelege blåfargen !!
    Og dei vakre bilda. Stygt ver er ingen hindring :)

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke når man har kortreist hage :-)) Klem!

      Slett
  10. Du rakk å fange mye vakkert på din raske tur ut og inn. Været har litt humørsvinginger for tiden, men snart blir det fint:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå har vi fått vær som kun er i godt humør :-)) Herlig!

      Slett
  11. fascinerende bilder og vær, en kjeder seg ikke når alt forandrer seg så fort.

    Ha en fin dag fra Marit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei jeg synes i grunnen at det er greit med variasjonene selv om solen var veldig velkommen akkurat nå!

      Slett
  12. Herlige regnbilder :) Jeg har nå kommet så langt i vårlengselen at selv regn er kjærkomment. Bare det ikke snør mer. (i natt minus 12 grader). Finfin tirsdag til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. He he, ja i nøden spiser fanden fluer :-))

      Slett
  13. Soldager ja! Det er flott det. Nydelig flue du har funnet. Det er lite insekter til meg enda, den fluen jeg så, bare forsvant..
    En herlig utsikt du har fra hagen din!
    Ha en fin og solrik tirsdag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja sant den var pen?! Fluen :-)) I dag har det brummet rundt flere humler i lav høyde. Koselig gjensyn! God onsdag til deg!

      Slett