tirsdag 4. mars 2014

En liten tirsdagshilsen fra Rantenhagen.


For tirsdager er jo helt greie de? Vi har liksom kommet i gang med den nye uken, er straks på midten av det hele før vi langsomt men sikkert ruller mot helgen.

 Crocus tommasinianus

Jeg vet ikke hvordan du har det men jeg liker i grunnen jobben min ganske godt. Alt i alt. Selvfølgelig, hvem kunne ikke tenke seg å reise verden rundt og se på hager og delta på frø- og planteekspedisjoner til fjerne og eksotiske himmelstrøk?! Men sånn er nå en gang ikke virkeligheten for de fleste av oss?

Crocus etruscus Zwanenburg

Og da er det jo unektelig litt kjekt å ha en jobb man trives med og gjerne føle at man er til nytte i samfunnet? Og sånn har jeg det i det store og det hele. Og kanskje kunne det bli litt ensomt på sånne ekspedisjoner? For gode kollegaer er jo gull verdt og det er et herlig frynsegode av nettopp det. Å arbeide.


Våronnen i Rantenhagen har startet. Med museskritt kan man vel si, for det er fremdeles litt begrenset hva man kan rekke over etter arbeidsdagen. En klar begrensning er lyset. Dimmeren kommer tidlig på og skumring i hagen egner seg best til meditative sysler eller ren avslapning?

Corydalis angustifolia Talish Dawn

Iris hyrcana


Vi ønsker god tirsdag i heimen og måtte onsdagen bli likeså!




30 kommentarer:

  1. Ferie og reising er bra det, men jobb og hverdag og interessante hobbyer er heller ikke å forakte. Og uten arbeid i det daglige, heller ingen ferier å se fram til....... Bare en lang ferie, liksom..... Nei,variasjon er best!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så sant som det er sagt :-)) Selv om tanken på en lang ferie kan friste sånn innimellom..

      Slett
  2. Hei Fru Ranten

    der er rigtig meget på vej hos dig -
    Hvad er den blå for en - den med fokus på sine pollen?

    Du må også have en dejlig onsdag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er deilig og vårlig :-) Men nå har vi jo også kommet til mars måned :-D Den blå er ikke så spennende, kun et nærblikk på Scilla bifolia taurica som jeg har vist bilde av noen innlegg tilbake. Den har vært veldig tidlig og står nå i full blomst! den kommer fra Janis Ruksan.

      Ha en deilig aften!

      Slett
  3. Fantastiske krokus bilder!!!..og jeg aner litt sol også...herligt:)
    Fin kveld til deg:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og alt vel til deg også!

      Slett
  4. Sukk hjerte men brist ikke! Krokusene dine er så flotte :-)

    Ønsker deg en god kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg nyter synet i fulle drag de dagene jeg kommer tidsnok hjem :-)) God torsdag!

      Slett
  5. Så langt våren har kommet hos deg! Nydelige bilder!
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Nora :-)) Ja vi krysser fingrene for at vinteren ikke skal ombestemme seg og komme tilbake! Klem :-)

      Slett
  6. Ser ut som at våren er kommet for godt hos dere! Flotte krokus, og lerkesporene har begynt å røre på seg ser jeg.
    Ha en flott uke!
    Hilsen Viggo

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er det vi håper på! Selv om vet det enda er tidlig.. ja lerkesporen kommer fra Ruksan :-)) Via deg! God uke til deg også Viggo!

      Slett
  7. Gode kollegaer er GULL verdt! Heilt sant :-)
    Og du tek SÅ vakre bilete. Osar VÅR @-}--

    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja der er vi så hjertens enige :-)) Om kollegene! Klem

      Slett
  8. Så flotte bilder, nå har jeg vist min mann hvor fine bilder du tar.
    Jeg ønsker meg nemlig nytt kamera, nå hjelper det ikke med fint foto utstyr hvis ikke fotografen holder mål da.

    Klem fra Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. I dag er det så mange gode kamera å velge i :-)) Jeg bruker jo close up filter på de aller nærmeste bilden :-)) Du tar jo fine bilder?! Jeg tror det med bildene handler om å like å ta bilder, ja leve og ånde litt for det? Klem!

      Slett
  9. ÅÅ vilka löftesrika bilder:)
    Ha en underbar dag!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Berit! God uke til deg også!

      Slett
  10. Herlig med vårbilder!! Vakkert:)

    Da er jeg i gang med hagebloggen min igjen. Du finner den her:

    http://enhagemeddam.blogspot.no

    Ha en fin fin onsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Der var du jo! Har lagt meg til som følger av den nye bloggen din og gleder meg til å følge deg og hagen din ut over våren! Alt vel til deg!

      Slett
  11. Flott lys i bildene dine!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja i det første følte jeg også at jeg hadde klart fange lyset på en god måte :-))

      Slett
  12. Skjønne bilder. Det er herlig at det er blitt vår. Gleder meg virkelig til å kunne tilbringe mer tid utendørs:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-)) Det er deilig med vår, men den er lunefull, våren.. I dag er dem gå og veldig våt :-)

      Slett
  13. OH wow - so so so so gorgeous!

    SvarSlett
  14. Ja, nå spirer det alle veier. Jeg har så smått begynt å rydde i bedene, og det er tidlig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja med den snegleinvasjonen som i følgeekspertene står for døren så er det bare å rydde! Men det er tidlig :-))

      Slett
  15. Lekre vårlige bilder... nå kribler det i kroppen etter vår! Torsdagshilsen fra Molde.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi er vel ganske klar de fleste av oss :-)) Og Molde slipper vel unna regnet som kommer i morgen?!

      Slett