fredag 9. januar 2015

Ute i havet ligger stormen klar.


Fremdeles er det stille. Men hysj?! Var det ikke et vindkast som rundet hushjørnet? Vi vet hva som kommer.. i nattens mulm og mørke.


Hr og Fru Ranten har tatt tidlig fredagsfri for å rekke hjem til dagslyset. Vi har inspisert hagen og prøvd å sikre løse gjenstander.

 Hamamelis mollis Pallida

Vi deler på Skywatch Friday


Vi rakk å ta noen bilder også, før kvelden kom listende. Ikke så mye spennende kanskje.. Men ute i hagen er det nesten vårlig. Fruen har plukket 2 sniler, kverket 10 snileegg og knertet 2 bladlus. Slå den!

 Galanthus plicatus Wendy's Gold

Vi ønsker god helg til dere der ute i bloggland!



Fra oss og Lutten!



30 kommentarer:

  1. Ååå, ei snøklokke allereie. Herleg at våren nærmar seg.
    Vona det fæle uveret som er meldt blir mindre enn dei trur.
    Me må berre stå han av...
    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja akkurat denne sorten ser ut til å være enda tidligere ute enn den mer vanlige sorten :-)) Foreløpig går det i byger med veldig sterk vind i kastene men om det ikke blir mer enn dette så er jo ingen krise.. God helg Anne-Mari!

      Slett
  2. Vind er ikke gøy! Det er faktisk det verste været jeg vet. Håper det går fort over=) Søtt med blomster i hagen=) God helg til dere=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er meldt sol i morgen :-)) God helg Vibeke!

      Slett
  3. Nice shots...love the one of the kitty :-)

    SvarSlett
  4. Det er stille her også enda, men det er nifst med sånne varsel.
    Jeg gruer meg til det braker løs (igjen).

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er jo litt skrekkblandet fryd? Men foreløpig går det greit her hos oss selv om det blåser ganske kraftig.

      Slett
  5. Så fint å se snøklokker nå! Det er nok best å sikre alle løse gjenstander, ja. Selv her melder de om 19 m/s og det har jeg aldri sett noengang på noen værmelding her. Huff, litt å glede seg til i kveld...
    Lutten er som alltid like flott!

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja dette er en sort som tydeligvis kommer veldig tidlig opp :-)) Kjøpt i Sverige i høst. Den er jo gul der andre snøklokker er grønn så jeg gleder meg til den åpner seg :-)) Ja vi får holde ut! Snart er det vår :-))

      Slett
  6. Det er fordeler og ulemper med alt - koselig med Snøklokker takket være midlt vær, men kanske ikke like koselig med snegler.
    Håper blåsten ikke blir altfor ille!
    Ha en fin helg! Klem Nora

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei akkurat sneglene kan vi godt klare oss uten. Jeg la ut sneilegift helt frem til juletider og tenker vel jeg må ut med en ny dose snart.. Det kalles vel forebygging? jeg ser at noen har spist på nye løkskudd som titter frem. God helg! Klem :-))

      Slett
  7. Hei Fru Ranten

    Her har de varslet endnu en orkan, Også her er det vestkysten der får det meste - Her længere inde lyder varslet bare på "voldsomt vejr" så jeg er på vej ud;)
    Og fruen har fundet snegle og bladlus! Gad nok vide hvordan de små dyr klarer stormen? Til gengæld - vintergækken "Wendy's Gold" den ser da ud til at kunne klare hvad som helst!

    God helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Her er det meldt orkan i kastene og vi lider av skrekkblandet fryd.. Fasinerende og skremmende på samme tid :-)) Vi håper jo at alle små glupske hagedyr blåser avgårde, helst langt til havs, men det er nok ren ønsketenkning? "Wendy's Gold" ser veldig solid ut og hun er jo også første mann ut i år :-)) Jeg gleder meg til å se om blomsten har gult der den skal i følge bilder :-)) Ha en deilig aften!

      Slett
  8. Hej!

    Vilken söt katt!
    Här blåste det rejält men det skall bli värre idag sägs det.
    Längtar tills allt börjar spirar i rabatterna.
    Annika

    SvarSlett
    Svar
    1. Brelegutten Lutten :-)) Her er det mye som spirer og ikke så veldig lenge før de første løkplantene begynner blomstringen :-)) Dersom vi er i rute! God helg Annika!

      Slett
  9. Søte Lutten:-)
    Vi venter vi også, men stormen blir ikke så vindfull som til deg denne gangen. Vi skal få montert en 5.30 m lang markise over verandaen snart, så stormen må ikke bli langvarig ,- / Men tror vi slippe unna det værste, selv om jeg liker vind, som ikke gjør skade vel og merke.
    Virkelig tidlig til deg du, som i fjor, mener jeg å huske? Syns nesten det er koselig at du har funnet to lus jeg, det går mot sommer!
    Å, snøklokke alt!
    God helg til deg!

    :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hos tror jeg en markise ville være å be om problemer.. Men kanskje på sommeren? Her går vinden veldig i rykk og napp. Akkurat nå er det ganske stille :-)) Joda, vi er tidlig ute som vanlig :-)) Snart blomstrer det både her og der om vi følger normalen! God helg!

      Slett
  10. Der var det jammen vårtegn! Vet ikke helt hva jeg synes om å plukke snegler og bladlus i januar....!! God helg, med eller uten vind.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vel vel, vi kunne vel klart oss uten akkurat de vårtegnene vi også :-)) Det var vist med vind.. God helg!

      Slett
  11. Tjuvstartande snödroppar det var inte dåligt!
    Ha en skön helg
    Mariana

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke aller snøklokkene er like tidlig som dette men det er jo greit å spre det litt ut over våren?! men jeg ar nok ellers et mye mildere klima enn deg? God helg til deg også Mariana!

      Slett
  12. What a beautiful view, the color of the water drew me in. Lutten is very pretty.

    SvarSlett
  13. Jeg håper det har gått bra i Ranten-hagen og med dere etter at Nina har vært på besøk.
    Jeg så jo på tv at det var ganske heftig og skremmende vinder i sving.

    Så flott med vårtegn, da går vi helt klart mot lysere tider.

    God søndag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi har stått an av selv om vinden var over normalen kraftig. Blomstene har klart deg men noen såpotter ble kastet rundt når det sto på som verst.. Ja vi er på rett vei nå :-))

      Slett
  14. Jeg tenkte på deg da det ble rapportert ille vær over Bergenstraktene. Håper det fremdeles er mulig å se blomster i haven. Måtte ut og sjekke Hammamelisene her - men nei, de er ikke i nærheten av blomstring.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-)) Hyggelig at du tenkte på oss! Jeg trodde vel at du hadde det like mildt som oss? Der du bor i sjøkanten. Nå kommer Hamamelis x intermedia 'Diane' også tilsyne :-)) Den er alltid litt seinere ute. Seint men godt :-)) God ny uke!

      Ps! Jeg fant første blåveisknopp i dag!

      Slett
  15. Huff...jeg håper det gikk bra i stormen hos deg...dere ligger utsatt til,men FOR en utsikt dere har:)
    Søte Lutten:)
    Ønsker deg en fin ny uke:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi sto an av denne gangen også men det rusket godt! God ny uke til deg også!

      Slett