tirsdag 10. mars 2015

GYLNE øyeblikk med høy X faktor


I hagen er alle farger velkommen og solskinn på rot er jo ekstra kjærkomment?!


Rantenhagen byr på GULT i alle varianter. Noen er jo ekstra populære og treffer midt i humleblinken! Så har vi støttet naturen i samme slengen?


GULE liljer fyller sommeren med lys og deilige dufter. Vi fyller opp og vi får aldri nok! Mmmm…



Staselige iris som strekker seg på tå for å komme nærmest mulig solen! Vi snakker om kun 10 cm fra tåspissen og opp. Deilige iris! GYLLENGULE!



Rantenhagens GULE kandidat er ny i hagen og tok oss med storm sist sommer. Det er så hjertet slår noen ekstra slag ved tanken på at vi skal sees igjen om bare noen måneder. Sukk hjerte men brist dog ei..

 Hypericum ascyron

Ble du også litt bedåret? Planten er lett å så og den blomstret første året. Den er allerede på vei opp av fuktig vårjord og vi kan knapt vente!


Dette må jo bare bli GYLNE tider på Moseplassen?!


Inn og kikk du også og kanskje har du en GUL favoritt med høy X faktor som du vil dele med oss?! 



x-faktor-gul


Lykke til alle sammen!

56 kommentarer:

  1. Hei
    Jeg kan sitte hele kvelden å se på disse bildene. Du burde få lov til å få med alle i konkurransen.
    Klem Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Vivi :-)) Jeg må vel nøye meg med ett, jeg som alle andre ;-D Klem.

      Slett
  2. Liljer er alltid skjønne, men den Hypericumen var helt uvanlig. Tror du den vil trives i Bodø?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ingen grunn til ikke å prøve? Og siden den blomstret første året så kunne den jo nesten såes som en sommerblomst?

      Slett
  3. Fantastisk!
    Bilde nr.2...så flott og nr.4...uaaaa...helt magisk!
    Lykke til:)

    SvarSlett
  4. Eit flott utvalg av vakre gule blomster.
    Lilja på siste bilda er utruleg fin !!

    Lukke til.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja denne liljen har en fantastisk deilig duft også :-))

      Slett
  5. Hei Fru Ranten

    Ja det var en vildt lækker kandidat - flot kontrast med de mørkere pollen! Du risikerer at vinde:)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
  6. Wow den har x-faktor, helt bedårande. Lycka till!

    SvarSlett
  7. Hypericum sier du... den var nok ekstra fin på lys lilla bakgrunn, men lekker. Jeg håper den må sås så tidlig at jeg uansett ikke rekker det nå ;-) Lykke til med superbildene dine!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er en corydalis som har det flotte bladverket i bakgrunnen :-)) Frøene kom fra Blomstervenner :-))

      Slett
  8. Som sædvanlig nogle meget smukke billeder du har taget :)

    SvarSlett
  9. Ser ut som den skjønne formelig vifter med støvbærerne :o Ikke rart dere falt pladask!
    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Noen blomster bare fanger og forfører deg og dette var en av disse :-)) Jeg håper jeg får en stor tue!

      Slett
  10. Denne var ny for meg - så fin den er! Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er jo et forholdsvis nytt bekjentskap for meg også :-))

      Slett
  11. Så nydelige bilder av alle dine gule plantebarn! Og wow, hele seks humler på solsikken din! Litt av en magnet, den :)
    Superlekker kandidat! Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Syv! Men den ene var ganske liten da ;-))

      Slett
  12. Her var det mange lekre og gyldne øyeblikk! Hypericumen er så fin!

    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er jo en flott slekt med både stauder og busker :-)) Mange fine der.

      Slett
  13. Den liljen din var jo fenomenal! Og Hypericumen likeså! Mye vakkert i gult du har.
    Lykke til:-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Og enda så glemte jeg å ta med alle vårløkene ;-))

      Slett
  14. Flotte bilder av en nydelig Hypericum, liljer og solsikke! Er den en form av prikkperikum/johannesurt? Flott var den i alle fall! Ha en fin kveld og lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er nok en slektning ja :-))

      Slett
  15. Så flotte billeder :) Gul er også en dejlig farve.

    SvarSlett
  16. WOW!
    Herlege gule flotte blomster!!

    klem

    SvarSlett
  17. Mange herlige og gladgule her. Solsikken er særlig gladblomst nr 1 :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja solsikker er høy opp på den gule favorittlisten :-)) Og moro å så sammen med unger!

      Slett
  18. Det var en ukjent kandidat for meg, men veldig fin :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er som du ser, et nytt bekjentskap for meg også :-)) Litt tilfeldig at jeg kom over frø, men litt flaks skal man jo ha?!

      Slett
  19. Härligt inlägg i min favvofärg!
    /Anja

    SvarSlett
  20. Så mange flotte gule i din hage :-) Bildene er jo superlekre (som vanlig...). Nydelig kandidat! Lykke til :-)

    SvarSlett
  21. Snygga bilder och underbara blommor du bjuder på idag. Gul är en glad färg, den gör mig på gott humör. Ha en bra vecka!

    SvarSlett
    Svar
    1. Gul er jo en skikkelig gladfarge?! God uke til deg også!

      Slett
  22. Ingen tvil, gult er en fantastisk farge!

    SvarSlett
  23. Visst har du många gula fina blommor jag gillar mest din gula lilja satte en sån förra året hoppas den dyker upp iår.
    Ha en fin och skön mitt i veckan lycka till
    Kram Meta

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja liljene er jo dronningene i hagen! Lykke til med liljene dine! God uke!

      Slett
  24. Flott og gult i din hage og den nye var lekker.
    Ha en flott dag.
    Mormo

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Annemor! takk for hyggelig kommentar!

      Slett
  25. Åh den er fin Hypericum, den kendte jeg ikke! De er smukke alle dem du viser, held og lykke

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den er flott :-)) takk for hyggelig hilsen!

      Slett
  26. Det var nydelige liljer, og så spesielle i farge og form. Lykke til!

    SvarSlett
  27. Så otroligt fin blomma du valde! Tror jag har den lilla lysande gula Irisen, jättefin den med.
    Lycka till!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Det er 2 forskjellige :-)) Lykke til du også!

      Slett
  28. Humm så flott, jeg kjenner det kribler i magen når jeg ser på de fine blomstene og bildene dine.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit! Det er bare å glede seg til vår og sommer! Det er jo like rundt hjørnet nå?! God fredag!

      Slett