fredag 13. mars 2015

Høyt oppe svever Fru Ranten.


Neida, vi befinner oss ikke i en luftballong og ikke har vi begynt med paragliding. Iiikk! Men vi er høy på våren og alt vi finner av yrende liv der ute i Rantenhagen.

Iris reticulata Frank Elder

Men at Fruen har flydd fra Vest til Øst kan bekreftes. Og med et bitte lite fly satt Fruen klistret til vinduet med store øyner og kamera på plass.


Vi deler på Skywatch Friday


Folgefonna isbre


Men nå er det hagen som får Fruen til å fly rundt lettere eksaltert. Se se! Her kommer den og du og du hvem har ikke åpnet opp i dag?!

Iris reticulata Sheila Ann Germany

Og insektene! Brummende kommer de i lav høyde. De stor Dronninghumlene som har ristet av seg vintersøvnen for å friste hagelykken. Og heldigvis så har vi litt å by på for en vårhungrig humle. Joho!

Iris reticulata sp

Synes du at Fruen er litt vel svevende i dag? Det er bare å venne seg til det for det blir ikke bedre ut over våren. Akkurat det kan vi love..

Crocus x hybridus Advance



Helgegleder deler vi hos Vivi




Klemt mellom hvit og rød og orange hyller vi våren og synger helgen inn sammen med trost og kattugle! Hør blodet bruse i Fru Rantens vårhungrige kropp! Joho!

Primula elatior ssp meyeri

God helg folkens!



22 kommentarer:

  1. Nydelige våryre blomsterbilder! Heldige deg som får til de små vakre våririsene, for de vil ikke trives her. De har en utrolig blåfarge.

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var leit at de ikke vil trives hos deg? Men du har mye flott som ikke vil seg her på vestlandet.. Vi får glede oss over det som trives :-)) God helg!

      Slett
  2. I really like your shots out the airplane window. Beautiful!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you :-)) The airplane was very small and it flew lower than the larger ones :-))

      Slett
  3. Nydelige bilder du deler i dag også! Jeg har vært bortreist hele uken, så i dag gleder jeg meg til å ta kamera med ut og se hva som har kommet opp de siste seks dagene! Jeg ser at jeg ønsker meg flere våriris! Jeg har bare en mørk blå, så det er ikke noe problem med flere! Ha en fin helg! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja da tenker jeg det var store forandringer? Med det deilige været som vi har hatt :-)) God helg!

      Slett
  4. Flotte bilder, skjønner du er våryr! Her er det tele i bakken igjen og isen har lagt seg på dammer og i vika her.
    Nyt en herlig vårdag :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. He he :-)) Ja jeg måtte jo bare få det ut :-D det skal tilføyes at det var frost her i natt.. men en deilig dag med sol på!

      Slett
  5. Wow, lovely pictures! the large horizon, and then the details. Beautiful, thanks for sharing. Have a lovely sky week~

    SvarSlett
  6. Fabulous shots. I love that pollen-covered bee!

    SvarSlett
  7. Så utrolig flotte bilder du viser, både fra lufta og på bakken. Flott å se verden fra lufta også.
    Herlig med vårblomster, og jeg kan virkelig skjønne hvorfor du lurer på om vi bor i samme land. Her har det begynt å tine, men det er langt igjen til jeg kan gå på leting etter slike skatter. Tusen takk for en vårlig og luftig helgeglede.

    Klem Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Vivi! Ja akkurat nå er våren litt i utakt hos deg og meg men jeg vet jo at plutselig så har den kommet til deg også :-)) Klem.

      Slett
  8. Wow! Those flower photos are beautiful. Such delicate colours too. I love the view of the sky from the plane. So exciting to go on a journey. Happy SWF!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you Joyful! And a happy SWF to you :-))

      Slett
  9. BERRE SÅ VAKRE BILETE BÅDE FRÅ LUFT OG BAKKE :-)

    SvarSlett
  10. I alle dager - har du så mye blomstring + insekter allerede!? Flotte bilder:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er jo helt fantastisk?! Bare å nyte :-)) takk!

      Slett