mandag 9. mars 2015

Med høy X-faktor og ROSA svong stiger hun frem.


Og hvem er hun så? Denne skjønnheten? Som villig frøsår seg i Rantenhagens irrganger? Som popper opp i grus så vell som i frodige skyggefulle bed.


Hun som får bli med inn og farge tilværelsen med ROSA nyanser og et glimt av svunnen glamour?

Thalictrum aquilegifolium i sommersol

Du tror kanskje at det er lett å finne den eneste rette? Lett som en plett? Neida, det er vel nesten som å finne nålen i den så berømmelige høystakken.. Elle melle deg fortelle..


For vakrest i hagen er de jo i tur og orden og hver især? ROSA gudinner med et forførende smil om sine lepper. Smask! Et ROSA smellkyss fra hagegudinnen og vi faller pladask! Gang på gang!


Mens noen blomster følger med oss i ukesvis, vakrere for hver dag, ja så oppviser andre en enakter i ROSA før de takker for seg. Det året.

Astilbe av den gode gamle sorten

Atter andre smiler et blygt ROSA smil, nesten litt skjelmsk kikker de frem, neier og svinser litt med svansen før de forsvinner inn i en ROSA solnedgang. Selvfølgelig?!


Dicentra cucullaria Pink Punk

Men når vi nå i en sky av romantisk ROSA skal gjøre store valg så blir det denne! Er hun ikke vakker? Hun rødmer lekkert i ROSA og takker for tilliten.


Astrantia major i hagens egen lykkeblanding


Velg meg! Velg meg! Velg meg!




Sier hun forførerisk.. Smask!




Bli med inn på Moseplassens ROSA arena og se alle de vakre kandidatene!

x-faktor-rosa

ROSA


42 kommentarer:

  1. Så deilig å sitte en stund her blant disse deilige farger,- når det er alt annet enn fargerikt ute i mine trakter... Nydelig serie, Ranten!
    Fin uke til deg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Monica :-)) Ja her får vi jo et lite gjensyn med sommeren i 2014! God uke til deg også!

      Slett
  2. Heisan Fru Ranten! Jeg blir like imponert hver eneste gang. Du får kjente og kjære planter, insekter, vannpytter og det meste annet til å bli en helt ny verden- et nytt univers. Jeg "digger" dine makroblikk på verden i en hage!
    Ha en fortsatt riktig fin dag - og lykke til i konkurransen :-D
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Stein :-)) Veldig hyggelige ord :-)) Det setter jeg pris på! Jeg elsker å krype rundt i hagen og leite etter spennende motiv :-)) god uke til deg!

      Slett
  3. For meg ble bare Dicentra cucullaria Pink Punk.. Woow !
    En av dem, man "må" ha.:-))
    Eirin

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den falt tydeligvis i smak :-)) Og lekker er den!

      Slett
  4. Nydelige rosa skjønnheter! Den Dicentraen var en "må ha" plante ja...

    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes! Helt klart en sikleplante :-)) Jeg kjøper noen hver gang jeg kommer over den!

      Slett
  5. Hei Fru Ranten

    Flotte billeder som altid - Astrantia major er lækker og billedet fantastiskt, men jeg er nok mest fascineret af Pink Punk - bare navnet! :)

    Held og lykke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten! Ja den er både liten og tøff og ganske søt også :-)) lykke til du også!

      Slett
  6. Den eneste rette, ja.... Like lett som i virkleigheten!
    Men stjerneskjermen er nå en trofast liten skjønnhet som blinker forførerisk :)

    SvarSlett
    Svar
    1. He he :-D Ja dette var virkelig valgets kval :-))

      Slett
  7. Åh så nydelig !! Det første bilde var jo helt magisk ! :)

    SvarSlett
  8. Her kjem dei vakraste av dei vakre, på rekke og rad.
    Aldeles nydelege på kvar sin måte.

    Fin kveld frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja akkurat sånn er det med blomstene! Ikke lett å velge :-))

      Slett
  9. Så flotte!
    Forstår valgets kval :-)

    Takk at du deler!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ser det er flere som har hatt det på samme måten ;-))

      Slett
  10. Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å ta så fine bilder!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ta hundre og slett 90 ;-)) Takk for hyggelig kommentar!

      Slett
  11. Noen av bildene her er ren kunst.

    SvarSlett
  12. Åhhh, så fantastiske bilder=) Jeg er så imponert=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Vibeke! Takker og bukker :-))

      Slett
  13. Jeg elsker stjerneskjermen, den er så utrolig vakker!
    Ønsker deg lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er en flott staude som blomstrer lenge :-)) Det kan vi like?! Takk det samme!

      Slett
  14. Nydelig! Rett og slett! Nå har jeg jo sett disse bildene før, men like flott å se igjen!
    Lykke til i konkurransen!
    :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Noen er ikke vist før men det er jo gjerne nabobildet så.. Men de blir litt nye når de settes i en ny sammenheng?! Lykke til du også!

      Slett
  15. En av mina favoriter, har flera färger, gillar dem. Lycka till!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi har også flere farger, fra dyp rød til nesten hvit eller sølvfaget :-)) Lykke til du også!

      Slett
  16. Det var en flott kandidat! Astrantia er en favoritt her også med sine detaljrike blomster....så får det heller være at de sprer seg litt i overkant av hva jeg liker:-)
    Lykke til!
    Klem Nora

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda, de popper opp både her og der :-)) Men vakre er de! Klem. Marit

      Slett
  17. Herlig :)
    Jeg er fortsatt glad jeg fikk lokket deg ut på glattisen den gang for lenge siden, og glad du fortsetter å konkurrere!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne!Klart vi er med :-)) Nå skal jeg finne frem gule kandidater!

      Slett
  18. Fantastiske bilder! Og en utrolig nydelig stjerneskjerm som kandidat, for en lekker farge!
    Lykke til :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå kjente jeg at jeg virkelig gledet meg til sommeren :-))

      Slett
  19. Nydelige bilder av den ene skjønnheten etter den andre! Lykke til!

    SvarSlett
  20. Vakker stjerneskjerm blandt andre skjønnheter. Fin bildeserie, Lykke til!

    SvarSlett
  21. Stjerneskjermen er bare helt nydelig. Den blir finere og finere hver gang jeg ser den.

    SvarSlett