onsdag 18. mars 2015

Xstra sjarmerende dagsferskt GRØNT fra Rantenhagen


Ja for hvorfor skal vi leite i arkivet når vi har kortreist GRØNN lykke rett utenfor døren?

Helleborus purpurascens

Vi skal ikke holde deg på pinebenken lenge, når det gjelder vår GRØNNE kandidat. Vi hopper rett i det! Her er hun! GRØNN og ikke minst skjønn?!



Frøken Helleborus purpurascens er av de litt blyge og beskjedne. Hun bøyer hodet og skjuler sin skjønnhet for de som haster forbi. Har du litt bedre tid kan du legge en finger under haken hennes og se! Der smiler hun til deg!


Her har hun fått muligheten til å opptre på en ny arena slik at du virkelig skal skjønne hvor flott en GRØNN blomst kan være! Du er med?! Og hun byr på de første blomstene allerede i månedsskiftet januar/ februar.



GRØNN GRØNNERE GRØNNEST 


Nå er det mange som byr på sine GRØNNE og SVARTE hagefavoritter! Kom med inn på Moseplassen så får du se! Har du din egen favoritt? Del med oss!


x-faktorsvart






Grønn hagelykke!



54 kommentarer:

  1. Ohh den är så underbar. Kan ha hur många som helst. De är så fina att titta på tidigt på våren
    Ha en fin mitt i veckan
    lycka till
    Kram Meta

    SvarSlett
    Svar
    1. Alt som blomstrer tidlig er bonus! Godt midtuke til deg også!

      Slett
  2. Så fina bilder, och Helleborus är lika fin oavsett färg. Lycka till!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg har mange forskjellige i alle slags farger :-)) Og enda er det plass til flere nye!

      Slett
  3. Så läcker Helleborus är. Lycka till!

    SvarSlett
  4. Svar
    1. Ja det tenkte jeg også :-))

      Slett
  5. Så heldig du er som har en slik!

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne har jeg sådd selv for mange år siden. Den har ikke blitt mye større men den kommer trofast igjen år etter år :-))

      Slett
  6. Nydelige bilder! Ja det var en skjønnhet! Tror jeg sier som Villrose: Sukk og stønn! Ha en fin kveld og lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. He he :-)) Ja da er det vel sånn da :-))

      Slett
  7. Et flott eksemplar! Og fin tekst til! Lykke til!

    SvarSlett
  8. Hei
    Du verden for en skjønning. Heldig er du som har julerose i blomst nå.
    Ønsker deg lykke til.

    Klem Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg har mange i blomst nå men i dag var det den grønne som fikk oppmerksomheten :-))

      Slett
  9. Så flott denne var! Vips havnet det enda en Helleborus på ønskelisten min :-)
    Lykke til!
    Klem Nora

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja sant den er fin! jeg har dessverre ikke funnet frø på denne og jeg har heller ikke funnet frøplanter rundt den. Selv om jeg opprinnelig har sådd den med frø fra Hagegal (tror jeg..) Men om jeg finner frø skal jeg huske på deg!

      Slett
  10. Wunderschöne Christrosen.
    Leider lassen die Blüten immer die Köpfchen hängen.
    Es ist sehr schwierig im Garten schöne Aufnahmen zu machen.
    Liebe Grüße, Karin

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, das ist richtig, aber mit ein wenig Hilfe gut geht. Es ist auch ratsam, um Pflanzen in Hochbeeten haben. Danke für den lieben Kommentar! Marit

      Slett
  11. Nydelig! Det er så mange flotte helleborus :)
    Koselig med helt ferske blomster!

    Lykke til, Marit!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja du har jo en del flotte fra henne danske produsenten?! Jeg har mange som blomster nå og en del er snart avblomstret. Men de er flotte med frøkapsler også :-))

      Slett
  12. Så vakker og så flotte bilder. Helleborus er så flott og dine grønne er nydelig. Lykke til!

    SvarSlett
  13. En haster da ikke forbi en sånn skjønnhet! Nydelige bilder! Lykke til i konkurransen :-))
    Heia!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei man gjør vel ikke det?! Takk Kathrine!

      Slett
  14. Skjønn og grønn, og absolutt x-faktor!
    Lykke til!

    SvarSlett
  15. Grønt mot grønt..........flott variant Ranten.

    SvarSlett
  16. Må bare si : grønt er virkelig skjønt !!

    SvarSlett
    Svar
    1. He he :-)) Ja der er vi enige :-))

      Slett
  17. Nydelige bilder av Julerosen, en virkelig skjønnhet. Lykke til!

    SvarSlett
  18. Ubeskriveleg vakkert !

    Lukke til.

    SvarSlett
  19. Veldig vakker! Den store blomsten gjør at man ser alle blomsterdelene ekstra godt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke så stor blomst men planten er veldig blomsterrik :-)) Og som med juleroser flest så står de lenge :-))

      Slett
  20. Aaa...grønne skjønne helleborus!!
    Lykke til:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Egentlig så er den mere tøff enn pen ;-)) Takker!

      Slett
    2. Det var virkelig flotte bilder av en særdeles fin julerose! Lykke til!

      Slett
    3. Ja den er ganske lekker :-)) Takk!

      Slett
  21. Nå var det veldig hyggelig å stikke innom bloggen din igjen=) Nydelig blomst, gleder meg til min hvite blomstrer. Det er ikke langt unna nå=) Fin helg til dere=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig hyggelig at du kom innom! Superduper helg til deg også :-))

      Slett
  22. Lekkert!!! Utrolig flotte bilder :-)
    Lykke til i X-faktor :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og bukker! All ros blir videreformidlet til julerosen i hagen :-))

      Slett