søndag 26. april 2015

Litt hvitt, litt blått og litt gult.


Dette er vel en rask oppsummering av helgen?


Hvit Magnolia blomstring, hvit snø og hvite skyer?

Primula denticulata alba

Corydalis

Og innimellom en liten grann blå himmel og lekker lyseblå Muscari Baby's Breaths.

Brunnera macrophylla Jack Frost

Muscari Baby's Breaths.


De lyseste lysegule blomster på Corylopsis pauciflora/ Hasselbror, Ranunculus acris Flore Pleno i smørblomstgult og deilige Tulipa sylvestris klar for nyåpning ved første solstråle!

Corylopsis pauciflora/ Hasselbror

Vi deler Helgegleder hos Vivi.



Ranunculus acris Flore Pleno

Tulipa sylvestris

 Med et bilde av bjørk mot blå himmel lar vi optimismen råde når det gjelder neste uke?!




Alt godt for den nye uken til dere!




20 kommentarer:

  1. Mange fine i hagen deres, altså=) Håper dere koser dere med vår=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nå er det mye fint som blomster :-)) God ny uke til deg Vibeke!

      Slett
  2. Det är bara att njuta av all blomprakt!
    Fina bilder som vanligt
    Ha de bra
    Mariana

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marina! Ja nå er det bare å nye! Flott hos deg også nå :-)) God ny uke!

      Slett
  3. Wow! Så stor og flott Magnolia du har! Mine blir snauklipt av rådyr og elg hver eneste vinter :-( Men jeg orker ikke pakke dem inn om senhøsten likevel. De får heller vokse seg litt kraftigere, sakte men sikkert.
    Du har så mye flott i hagen din. Herlige bilder! :-D
    Ha en riktig fin dag.
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Stein! Ingen av de store hjortedyrene å finne her i hagen men andre steder i bydelen kan det være et stort problem med hjort. Ja jeg har mye spennende i hagen :-)) Jeg er jo litt nerdete og samler gjerne enkelte sorter :-)) God ny uke til deg!

      Slett
  4. Hei Fru Ranten

    Ja, man kunne overveje om man også skulle begynde at interessere sig for Primula - jeg har jo den nært beslægtede Dodecatheon, vi får se:)
    Hvidt kører årstiden til - bare vi ikke får sne:)

    Ha en dejlig dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Mange flotte primula ja :-)) Jeg kan ikke påstå at jeg samler på disse men noen har jeg jo sådd opp gjennom og ellers så er det flere som krysser seg og lager morsomme farger ;-D Joda, vi hadde faktisk litt sne i helgen i tillegg til at det har kommet hagl flere ganger =O Ja det er mye gult og hvitt i bedene akkurat nå :-)) Ha en deilig aften!

      Slett
  5. Flotte bilder fra vårhagen ! Det er godt å ha mye som blomstrer tidlig og grønnfargene nå er det bare å nyte.
    Her blir det frost om nettene denne uka, helt hvitt på morgenene i helgen og idag. Men vi nyter våren.
    Nyt dagene :-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Fremdeles kalde netter her også og ikke spesielt varmt på dagene heller. Nå bor jo vi litt utsatt til nå det gjelder nordavinden... Hagen her er en typisk vårhage med masse forskjellige løk og knoller som blomstrer nå og ut mai mnd. Så vi koser oss i hagen uavhengig av vær og vind!

      Slett
  6. Lekre vårbilder i hvitt, blått og gult :-) Mange spennende vårblomster og ordentlige blad på bjørka (sukk...)
    Kuldegrader her i natt, stemorene hang med hodet og jeg har ennå ikke tørt å sjekke hvordan resten av hagen har hatt det. Men krysser fingrene for at det har gått bra!
    Ha en fin våruke :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja akkurat det med bjørken er jo ikke likec stas for alle men vi har heldigvis ikke pollenalergi :-)) Vakker er den jo?! Ikke helt frost her men kaldt og snø og hagl har gjestet oss de siste dagene. Men det er lyst ute og frodig så vi nyter vårhagen :-)) God ny våruke til deg også!

      Slett
  7. Flotte bilder. En fin uke ønskes deg også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk til Herrene i hagen! Og god uke til dere også:-))

      Slett
  8. Så stort og flott Magnoliatre du har, jeg har en blomst på min he he.
    Nydelige blomster, farger og bilder, god ny hage-uke til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er et etter forholdene stort tre :-)) Ikke så kraftig men opp mot en 5 meter høyt. Vi hadde mange år uten blomster og så har det jevnt og trutt tatt seg opp. I dag har vi mange hundre blomster :-))

      Slett
  9. Åh - for en Magnolia! Har man en sånn i hagen burde man automatisk være berettiget fri fra jobben når den blomstrer så man kan nyte den hele tiden:-)
    Flotte bilder du viser og det siste stråler optimisme akkurat som du sier!
    Håper du får en strålende våruke! Klem Nora

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er bare sååå enig :-D Men det tror jeg ikke arbeidsgiveren min er. He he.. Men jeg løper jo rett ut i hagen når jeg kommer hjem fra jobben! I hagen er jeg for det meste ganske så optimistisk :-)) Tross alt.. God ny uke! Klem. Marit

      Slett
  10. Kjempeflott Magnoliatre! Den må du virkelig nyte. Forresten, tåler den kraftig regn/haggelbyger? Bjørka har kommet i gang her også, det merkes i øynene,) Ellers som vanlig veldig mye fine blomster i hagen din! Rekker du ta bilde av alt tro?
    Ha en fin fin uke:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi simpelthen elsker magnoliablomstringen vår :-)) Slagregn og hagl er ikke det helt store når blomstene har åpnet seg. Det kan gi brune flekker på det hvite. Så det er jo alltid et spenningsmoment (...) Huff ja, det er mange som reagerer på bjørken stakkars :-(( Neida, jeg rekker ikke å ta bilde av alt ;-D Fin ny uke til deg!

      Slett